Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes nechal zaznít nové turbo pro F1 i na okruhu, jak se vám líbí jeho zvuk?
27.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nové turbomotory jsou nadále kontroverzní, jejich výrobci se navíc nemohou ani dohodnout na přítomnosti krytu turbodmychadla.
V poslední době se o světě Formule 1 mluvilo poměrně hodně, bohužel ale spíše v souvislosti s nehodou Michaela Schumachera nebo vyšetřováním Bernieho Ecclestonea než samotnými monoposty. Ty si do letošní sezóny přivážejí nové šestiválcové motory s přeplňováním, které jsou od počátku zdrojem silných kontroverzí. A nejenom mezi fanoušky, svou nechuť vůči nim vyjadřovali i někteří šéfové týmů. To ovšem bylo prakticky vše, co s danými pravidly zmohli, proto se nyní můžeme v případě takového Mercedesu alespoň trochu „pokochat“ věcmi budoucími.
Detailní technické parametry to sice nejsou, na část z nich se ale podívat můžeme. Tím asi nejzajímavějším faktem je, že Mercedes-Benz již agregát nepojmenoval „motor“, nýbrž „pohonná jednotka“. O šest válců s 1,6litrovým objemem jde totiž pomalu až ve druhé řadě, prim hrají v jeho slovech dva elektromotory, jež budou svou spolehlivostí rozhodovat o letošním titulu.
To samozřejmě nezní nikterak vábně, literárně ani poslechově. Zřejmě i proto tým třícípé hvězdy raději rovnou jako jeden z prvních vyrazil s novým agregátem na trať, aby svá tvrzení doprovodil dostatečným důkazem. Velmi krátký průjezd Nico Rosberga na okruhu Silverstone je sice mnoho neukazuje, nová jednotka v akci ale slyšet je. Žádná tragédie to není, čistě pilovitý zvuk vysokootáčkových atmosfér je ale ten tam - přibylo trochu hrubosti a brunátnosti.
Mimo to se na adresu nových pohonných jednotek vyjádřil i Jenson Button (spolupráce Mercedesu a McLarenu pokračuje ještě letos, i když naposledy), podle kterého „stále zní zatraceně dobře. Je to skutečný mix zvuků, a jelikož zde máte i turbo, je to vcelku neobvyklé. Ale líbí se mi to, zní to opravdu dobře.“
Uvidíme a hlavně uslyšíme za 45 dní, kdy začíná první trénink na australskou grand prix, zda můžeme Buttonovi věřit. Přičemž do té doby musí být vyřešen spor, který aktuálně mezi výrobci pohonných jednotek (jsou tři, kromě Mercedesu ještě Ferrari a Renault) vyvstal na téma ochranného krytu turbodmychadla. Francouzská i německá značka totiž požadují, aby kryt na přeplňování zůstal kvůli bezpečnosti, zatímco Ferrari jej odmítá - což je i logické, neboť se jedná o díl, který váží zásadní tři až čtyři kilogramy. Renault ovšem namítá, že pokud není na svém místě, hrozí vážné poranění pilota i jeho okolí.
V brzké době tedy máme od francouzské automobilky očekávat videopříspěvek se simulací, která nám věrně vykreslí, co by se stalo, kdyby kryt nebyl na svém místě. Je přitom sporné, zda to lidi od Ferrari přesvědčí. Dá se ale předpokládat, že organizace FIA v dané oblasti dá zapravdu spíše Renaultu (a Mercedesu).
Nová pohonná jednotka spoléhá hlavně na elektřinu. Jako klasický silniční hybrid ale monopost rozhodně nezní
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024 - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024 - Luxusní Korejci se bojí návratu Trumpa do Bílého domu, také oni vsadili na jiný výsledek
26.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch