Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes M 2012: nová generace v detailech
8.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po včerejším úniku katalogových snímků bylo jasné, že odhalení nového Mercedesu třídy M je už jen otázkou chvíle. Dlouho jsme opravdu čekat nemuseli.
Dnešní oficiální představení nového Mercedesu třídy M není překvapením hned ze tří důvodů. Jednak jsme jej už včera mohli vidět ze všech stran na uniklém scanu katalogu, pak ani vzhled samotného vozu není nikterak šokující a do třetice bylo jasné, že krátce po takovém úniku bude muset oficiální představení chtě nechtě přijít. Tak nechoďme dlouho kolem horké kaše a podívejme se na to, co zajímavého si pro nás u Mercedesu přichystali.
Nový vůz je po všech stránkách větší než dosavadní provedení, když s délkou 4,8 metru, šířkou 1,93 metru a výškou 1,8 metru přibral 24 mm na délku, 16 mm na šířku a 19 mm na výšku. Rozvoru náprav zůstává hodnota 2,92 metru. Design novinky jsme komentovali už včera, a tak na tomto místě můžeme jen stručně připomenout, že je spíše očekávanou evolucí v duchu posledních novinek značky než jakoukoli revolucí. Na první pohled je jasné, že před sebou máme třídu M, neboť základní tvary se opravdu nezměnily, detaily ale postihly výraznější novinky.
Výrazně inovované je prakticky celé řešení přídě s poněkud dynamičtěji vyhlížejícím nárazníkem a maskou chladiče, v podobném duchu prošla proměnou i přední světla. Profil vozu se změnil jen minimálně (ano, přítomen je stále i typický C-sloupek, který má třída M od první generace) a svou mohutností ani nenechává příliš vyniknout nové, až 21" disky kol. Pohled na záď ale odhalí opět více novinek. Zejména nové zadní svítilny jsou nižší a protáhlejší a spolu s jinak pojatým nárazníkem činí pohled na záď vozu vcelku nezaměnitelným s dosavadní generací „eMka”.
O něco výrazněji se změnil interiér, který se zjevně inspiroval u poslední generace sedanu třídy S. Všimněte si v této souvislosti hlavně širší středové konzole, která nabrala vskutku velkorysé rozměry. Automobilka pochopitelně slibuje kvalitnější materiály a zpracování, spolehnout se můžete na široké možnosti individualizace ať už z hlediska vzhledového, tak funkčního. V tomto směru automobilka upozorňuje zejména na systémy s anglickými názvy Night View Assist Plus (noční vidění s detekcí chodců), Speed Limit Assist (rozeznávání dopravních značek), Lane Keeping Assist (udržování jízdního pruhu), Blind Spot Assist (upozorňování na vozy jedoucí ve vedlejším pruhu v momentě, kdy nemusejí být viditelné vnějším zpětným zrcátkem), Active Park Assist (parkovací asistent schopný samostatně zaparkovat) a Distronic Plus (adaptivní tempomat). Nabídka příplatkových prvků bude ale pochopitelně mnohem širší.
Pod kapotou zpočátku najdeme jen trojici motorů, které uspokojí spíše méně náročné zákazníky. Zcela nové základní provedení ML 250 Bluetec s čtyřválcovým dieselem o objemu 2,1 litru a výkonem 150 kW (204 koní) zřejmě nezazáří ani na silnici, ani v terénu, a tak automobilka jeho dynamické parametry zatím raději nezveřejnila. Oslnit ale má u čerpací stanice, neboť jeho kombinovaná spotřeba činí jen 6 litrů nafty na 100 km jízdy. To při třiadevadesátilitrové nádrži vozu znamená teoretický dojezd 1 550 kilometrů na jedno natankování.
Výše v nabídce najde místo verze ML 350 Bluetec s inovovaným naftovým šestiválcem o objemu rovné tři litry. Její výkon 190 kW (258 koní) zní už zajímavěji a také dynamické parametry se jeví být dostačujícími - zrychlení na 100 km/h za 7,5 sekundy a maximální rychlost 224 km/h neurazí. Kombinovanou spotřeba paliva v tomto případě zatím neznáme.
Na vrcholu bude dočasně stát provedení ML 350 BlueEfficiency s banzinovým šestiválcem o objemu 3,5 litru a výkonu nejvýše 225 kW (306 koní). Maximální rychlost činí v tomto případě 240 km/h, sprint na stovku zabere 7,6 sekundy a kombinovaná spotřeba má podobu 8,5 litru benzinu na 100 km. Později se v nabídce objeví i skutečně vrcholné provedení ML 63 AMG a hybridní ML 300 Hybrid kombinující čtyřválcový diesel modelu ML 250 Bluetec s elektromotorem o výkonu 20 koní.
Není překvapením, že všechny motory jsou bez ohledu na vaši preferenci spojeny se sedmistupňovým automatem 7G-Tronic Plus a systémem start-stop, samozřejmostí je také pohon všech kol 4Matic. Standardem bude adaptivní podvozek, za příplatek bude k mání i vzduchové odpružení Airmatic a aktivní stabilizátory. K těmto systémům si budete moci pořídit i vylepšený On & Offroad paket s šesti různými módy fungování podvozku (Automatic, Offroad 1, Offroad 2, Winter, Sport a Trailer), které zřejmě není třeba překládat. Snad jen ten poslední může znít záhadně -dodejme tedy, že upravuje nastavení podvozku tak, aby bylo možné s vozem co nejsnáze táhnout přívěs.
Nový Mercedes třídy M bude oficiálně představen ještě letos v létě, místem evropské premiéry se stane zářijový autosalon ve Frankfurtu. Do prodejů by se novinka měla dostat ještě letos, její ceny jsou ale zatím neznámou.
Zcela nový Mercedes třídy M pro rok 2012
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024 - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024 - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024 - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva