Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes končí se třemi velkými a silnými modely, posiluje obavy z budoucnosti
2.3.2019 | Petr Prokopec
Rozhodně nejde o prodejní hity, těmi ale podobné modely nebyly nikdy. Za čistkou stojí podobně jako u Land Roveru a Jaguaru hlavně příchod nových pravidel EU, která se s koncem roku 2019 postarají o větší paseku.
V loňském roce jsme se po letech konečně dočkali návratu BMW řady 8. Mnichovská automobilka přitom přiznává, že tento projekt odstartovala v hlavně kvůli návratu Mercedesů S-Coupe a S-Cabrio. Třícípá hvězda se po jejich představení dočkala poměrně slušných prodejů, což BMW nakonec přimělo k přiložení dalšího polene pod kotel. Tento krok byl i přes úspěch konkurence značně riskantní, přeci jen trh se sportovně laděnými dvoudvířky se spíše smrskává, než zvětšuje.
Co je ovšem ještě zajímavější než vzájemná rivalita dvou německých značek, je skutečnost, že Mercedes se rozhodl segment trhu, do kterého nepřímo uvrtal svého arci-rivala, opustit. Oznámil, že S-Coupe a S-Cabrio již v příští generaci nedostanou nástupce, navrátit se tak má pouze sedan. Jeho nabídka bude pro změnu ořezána ještě letos - verze S65 od AMG se dočkala tzv. Final Edition, která za výkonným dvanáctiválcem pod kapotou třídy S udělá po mnoha letech tlustou čáru.
A nebude to jediná konečná, dvanáctiválcový motor má z Mercedesů zmizet zcela. Dříve byl nabízen i pod kapotami třídy G a roadsteru SL, dále je k mání v luxusních variantách třídy S. Nic z toho už nebude dále v nabídce, třebaže mateřský Daimler říká, že s dvanáctiválci nekončí až tak úplně. Dle šéfa divize AMG Tobiase Moerse bude k dispozici jiným značkám, čímž velmi pravděpodobně míní Maybach a zřejmě i Pagani.
To je hodně špatných zpráv naráz. Pochopitelně, u Mercedesu nejde o modely, s nimiž by jeho nabídka stála a padala, něčím takovým ale velké, výkonné či jakkoli jinak výjimečné modely nebyly nikdy. A přesto je Mercedes nabízel. Navíc je třeba si říci, že třícípá hvězda by asi nebyla tím, čím je, kdyby svou existenci zakládala jen na třídě C dieselovým čtyřválcem, která pro změnu páteře prodejů tvoří. Automobilka se tak zbavuje svých imagemakerů, z nichž některé navíc uvedla na trh jen před pár léty a je třeba ptát se, proč.
Důvody jsou tytéž, které jsme uváděli při probírání plánovaného osekání nabídky Jaguaru a Land Roveru. Také z nabídky Britů mizí velké motory a pokud je do ní nějaký nový uveden, pak jen tak, aby z ní na přelomu let 2019 a 2010 zase zmizel. Ke stejnému momentu míří i kroky Mercedesu a je tak prakticky jasné, že skutečným lamačem vazů tu není nezájem zákazníků, ale nová pravidla Evropské unie.
Tentokrát nejde o exhalace typických škodlivin, ale emise CO2, přímý ekvivalent spotřeby paliva. Automobilky budou muset už od 1. ledna 2020 najet na „křivku limitních hodnot” vedoucí ke snížení na nový limit 95 g CO2 na kilometr, který začne naplno platit od ledna 2021. Pokud CO2 „správným směrem” nepůjdou, přijdou pokuty a těm se chtějí automobilky vyhnout stůj co stůj. Proč tedy držet v nabídce modely s motory V12 a V8, které stejně kupuje jen hrstka lidí, když by si za jejich odbyt automobilka ve výsledku musela zaplatit?
Kroky Mercedesu tedy jen potvrzují obavy z toho, že už na přelomu konce letošního roku a začátku toho příštího přijde další čistka v nabídce motorů, která pohřbí cokoli zajímavějšího, co není žádané dostatečně na to, aby si automobilka nemohla dovolit vyřadit to z nabídky. Nechceme být špatnými proroky, ale podobná situace se rýsovala s nástupem WLTP a výsledek znáte. Tak proč se nyní tvářit, že se něco takového nemůže brzy opakovat...
Mercedes-Benz S-Coupe již v příští generaci nedorazí...
Z nabídky značky navíc zmizí i dvanáctiválcový model S 65 AMG, který se čerstvě představil v tzv. Final Edition na rozloučenou. Mercedes pak nebude nabízet už žádné dvanáctiválcové modely, ukazovat při vysvětlení na Brusel není nemístné
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
včera - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nejnovější články
- Někdo si koupil poslední vrcholný luxusní dálniční stíhač Mercedesu a sotva s ním jezdil, ztrátu hodnoty si vyžírá řádně
před 10 hodinami - Elektromobily podle studie svou životností překonávají spalovací vozy, vydrží prý skoro 20 let v průměru. Je to výsměch, šlendrián a tmářství
před 11 hodinami - Řidič Policie ČR před „rekordní nehodou” nesmyslně riskoval. Rychlost ani styl jízdy neodpovídaly tomu, kam jel
včera - Zisky Bosche se prudce propadly, ani 11 500 propuštěných nezamezilo minutí cíle o polovinu
včera - Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva