Mercedes GLE 450 AMG 4Matic: třetí do party „mezistupňů“ dá stovku za 5,7 s

Nová verze používá stejně jako GLE 450 AMG Coupe přeplňovaný šestiválec, který produkuje 367 koní. Mimo to se pyšní agresivnějším vzhledem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes GLE 450 AMG 4Matic: třetí do party „mezistupňů“ dá stovku za 5,7 s

15.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes GLE 450 AMG 4Matic: třetí do party „mezistupňů“ dá stovku za 5,7 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová verze používá stejně jako GLE 450 AMG Coupe přeplňovaný šestiválec, který produkuje 367 koní. Mimo to se pyšní agresivnějším vzhledem.

Pokud jste při pohledu na Mercedes-Benz GLE 450 AMG 4Matic zauvažovali, co je na něm nového, pak jste na tom obdobně jako my. Standardní provedení i varianta GLE 63 již dávno mají po premiéře a tato varianta vůči nim v prvé chvíli nic nového nepřináší. Nicméně na druhý pohled si můžeme povšimnout daného označení, díky kterému je zřejmé, že po modelech C 450 AMG a GLE 450 AMG Coupe tu máme třetího do party „mezistupňů“.

Tak jako dva předchozí vozy třícípé hvězdy se i ten nový pyšní přeplňovaným třílitrovým šestiválcem, který produkuje 367 koní a 520 Nm točivého momentu. Tato síla je spárována s devítistupňovým automatem a pohonem všech kol, který standardně upřednostňuje zadní nápravu. Stovku přitom s tímto kombem GLE 450 AMG 4Matic zdolá za 5,7 sekundy a maximálně se rozjede na 250 km/h. Spotřeba pak činí 8,6 l/100 km.

Vyjma specifického motoru dostala nová verze do vínku také unikátně naladěný podvozek AMG a rovněž i sportovní řízení. Majitelé přitom mohou počítat s pěti jízdními režimy (Individual, Comfort, Slippery, Sport a Sport Plus), kdy upravována je celá řada parametrů od odezvy plynového pedálu přes rychlost řazení převodovky a nastavení šasí či řízení až po zvuk motoru. Liší se také grafika přístrojového štítu.

Zmiňovaný pohon všech kol 4Matic dokáže díky upřednostňované zadní nápravě navýšit boční přetížení na míru přesahující průměr, konkrétní data však Mercedes neuvedl. Značka v tomto ohledu pouze dodává, že pomocnou ruku v takové chvíli podávají systémy ASR, ESP či řízení všech čtyř kol 4ETS. Vyzdvihnout pak ještě můžeme u zadní nápravy uloženou převodovku s kratším finálním převodem 3,47:1.

V rámci designu se novinka může pochlubit celou řadou sportovních detailů, mezi něž patří dvojice duálních koncovek výfuku nebo 20palcová litá kola osazená pneumatikami o rozměru 265/45 ve všech rozích. Uvnitř pak nechybí kůží nappa čalouněný volant, hliníkové dekory, sada pedálů z nerez oceli nebo nové ciferníky, z nichž tachometr končí hodnotou 280 km/h.


Mercedes GLE 450 AMG 4Matic: třetí do party „mezistupňů“ dá stovku za 5,7 s - 1 - Mercedes-Benz GLE 450 AMG Sports 01Mercedes GLE 450 AMG 4Matic: třetí do party „mezistupňů“ dá stovku za 5,7 s - 2 - Mercedes-Benz GLE 450 AMG Sports 02Mercedes GLE 450 AMG 4Matic: třetí do party „mezistupňů“ dá stovku za 5,7 s - 3 - Mercedes-Benz GLE 450 AMG Sports 03Mercedes GLE 450 AMG 4Matic: třetí do party „mezistupňů“ dá stovku za 5,7 s - 4 - Mercedes-Benz GLE 450 AMG Sports 04Mercedes GLE 450 AMG 4Matic: třetí do party „mezistupňů“ dá stovku za 5,7 s - 5 - Mercedes-Benz GLE 450 AMG Sports 05Mercedes GLE 450 AMG 4Matic: třetí do party „mezistupňů“ dá stovku za 5,7 s - 6 - Mercedes-Benz GLE 450 AMG Sports 06Mercedes GLE 450 AMG 4Matic: třetí do party „mezistupňů“ dá stovku za 5,7 s - 7 - Mercedes-Benz GLE 450 AMG Sports 07Mercedes GLE 450 AMG 4Matic: třetí do party „mezistupňů“ dá stovku za 5,7 s - 8 - Mercedes-Benz GLE 450 AMG Sports 08Mercedes GLE 450 AMG 4Matic: třetí do party „mezistupňů“ dá stovku za 5,7 s - 9 - Mercedes-Benz GLE 450 AMG Sports 09Mercedes GLE 450 AMG 4Matic: třetí do party „mezistupňů“ dá stovku za 5,7 s - 10 - Mercedes-Benz GLE 450 AMG Sports 10Mercedes GLE 450 AMG 4Matic: třetí do party „mezistupňů“ dá stovku za 5,7 s - 11 - Mercedes-Benz GLE 450 AMG Sports 11Mercedes GLE 450 AMG 4Matic: třetí do party „mezistupňů“ dá stovku za 5,7 s - 12 - Mercedes-Benz GLE 450 AMG Sports 12
Nový Mercedes GLE 450 AMG 4Matic je mezistupněm mezi standardem a pravověrným modelelm z Affalterbachu z řady verzí AMG Sport

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.