Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes GLC Coupe: sériová verze je venku, zatím bez jediného AMG
23.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Stuttgartská X4 bude zpočátku k mání se dvěma diesely a benzinovým dvoulitrem. Později dorazí GLC 43 AMG i plug-in hybrid.
O novém Mercedesu GLC Coupe jsme si mnohé řekli vcelku nedávno u příležitosti odhalení první oficiální ilustrace. Na té se vyjímala verze AMG, pročež se zdálo, že třícípá hvězda chystá pro New York alespoň malé překvapení. To se ale nakonec nekoná, neboť verze z Affalterbachu se dočkáme až ve druhém sledu. Stejně jako třeba plug-in hybridu. Zpočátku bude totiž stuttgartské BMW X4 k dostání pouze ve verzích GLC 220d, GLC 250d 4Matic a GLC 250 4Matic.
Než ovšem nahlédneme pod kapotu, zůstaneme chvíli u vzhledu. Ten popisuje šéfdesignér značky Gorden Wagener jako „hot and cool“, tedy jinými slovy jako pořádně žhavý a nadmíru skvělý. Zda s ním souhlasíte, to je čistě na vás. My můžeme jen dodat, že s délkou 4 730 milimetrů a výškou 1 600 mm nové Coupe přesahuje konzervativněji střižený Mercedes GLC o podstatných 74 mm, zároveň je však o 39 mm nižší. Rozvor 2 870 mm pak zůstal zachován.
Podle automobilky by tato změna proporcí neměla neměla ovlivnit komfort při nastupování či prostor pro lokty a nohy, nicméně se dá očekávat, že zejména vzadu bude méně místa pro hlavu. Redukce o 59 litrů se pak dočkal i zavazadlový prostor, který za standardu nabízí 491 l. Tato kapacita pak může být navýšena na 1 205 při sklopených zadních sedadlech, jenž mohou být rozdělena v poměru 40:20:40.
Po stránce motorické pak bude k dispozici hned osm variant - čtyři benzinové a čtyři dieselové. Jak jsme ovšem zmínili již v úvodu, v první vlně dorazí pouze verze GLC 220d, GLC 250d 4Matic a GLC 250 4Matic. První zmíněná dostala pohon zadních kol, na která míří 170 koní a 400 Nm. Stovku toto provedení pokoří za 8,3 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 210 km/h, spotřeba činí 5 l/100 km.
Stejný turbodiesel používá také verze GLC 250d 4Matic, ta ovšem již zaměstnává všechna čtyři kola a počítá s výkonem 204 koní. Akcelerace se odehraje za 7,6 sekundy, spotřeba se však nemění. Nejvyšší rychlost pak narostla na 222 km/h, což platí také u modelu GLC 250 4Matic, jehož benzinový dvoulitr produkuje 211 koní. Stovku tak zvládnete za 7,3 s, spotřeba byla vyčíslena na 7 l/100 km.
Ve všech případech se o přenos výkonu stará devítistupňový automat, který dostane rovněž varianta GLC 43 AMG. Ta dorazí s třílitrovým šestiválcem o výkonu 367 koní, s nímž stovku pokoří za méně než 5 sekund. Mimo to lze očekávat také plug-in hybridní model GLC 350e 4Matic, který nabídne 320 koní a dojezd přes 30 km čistě na elektřinu. Vystačit si však musí se sedmistupňovým automatem.
Od motorů se můžeme přesunout k podvozku, který již standardně počítá se sportovním nastavením a systémem Dynamic Select. V jeho případě je přitom možné volit mezi pěti jízdními režimy Eco, Comfort, Sport, Sport+ a Individual. Standardní ocelové pružiny je možné nahradit příplatkovými vzduchovými měchy Air Body Control, dále tu pak máme přímější převod řízení.
Stejně jako u všech ostatních novinek Mercedesu bude i GLC Coupe první rok od zahájení prodeje k dispozici ve verzi Edition 1, která počítá s 20palcovými litými koly v designu AMG, sportovními doplňky exteriéru, exkluzivními laky a dvoubarevným koženým čalouněním. Ceny se ale nejspíše dozvíme až blíže k podzimnímu zahájení prodeje.
Mercedes-Benz GLC Coupe bude prozatím k mání ve verzích GLC 220d, GLC 250d 4Matic a GLC 250 4Matic. Následovat ovšem bude další pětice motorizací včetně plug-in hybridu a verze AMG
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 10 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 9 minutami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 6 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 8 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 9 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.