Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes GLC 2016: nové GLK je venku, dorazí i verze AMG Sport a AMG
18.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německé kompaktní SUV je prozatím k mání pouze s automatickou převodovkou. Standardem je také systém 4x4, interiérem GLC překonává BMW X4.
Německá automobilka konečně oficiálně odhalila nástupce Mercedesu GLK. Ten se díky změně nomenklatury pyšní novým názvem GLC, kterým dává najevo svůj příbuzenský vztah ke třídě C. Jeho vzhled je pak ovlivněn konceptem z dubnového šanghajského autosalonu, jen z toho důvodu však GLC Coupe nevzniklo. Předznamenávat má totiž rovněž sportovnější verzi, která by se měla postavit BMW X4.
My se ovšem dnes budeme zabývat pouze výchozím Mercedesem GLC, který vůči předchůdci narostl o 120 milimetrů do délky (na 4 536 mm) a 50 milimetrů do šířky (na 1 840 mm). Máme také čest s rozvorem protaženým o 118 milimetrů (na 2 755 mm), nárůstu o 47 a 20 milimetrů se pak dočkal rovněž rozchod kol vpředu a vzadu. Výška však oproti tomu poklesla o devět milimetrů (na 1 630 mm).
Stuttgartské kompaktní SUV se tak ve srovnání se zmiňovanou třídou C dočkalo většího prostoru mezi nápravami, zároveň ovšem překonává i svého hlavního rivala BMX X3. Vůči mnichovskému modelu je totiž sice o milimetr kratší, v rámci rozvoru ale nabídne o 60 mm navíc. Pocítit to mají hlavně cestující vzadu, kteří nově budou mít dostatek místa v hlavy i nohou, díky šířce větší o 50 mm pak i v oblasti ramen.
Zavazadlový prostor obou vozů je již zcela identický. Ve standardní konfiguraci tak máte k dispozici 550 litrů, při sklopených sedadlech pak 1600 l. Tím ale můžete srovnávání obou modelů nechat stranou, finální tečkou v tomto ohledu bude zmínka o koeficientu odporu vzduchu. Ten v případě Mercedesu GLC činí Cd 0,31, zatímco u BMW X3 jde o Cd 0,33 a předchozí GLK dostalo do vínku Cd 0,34.
Od karoserie se můžeme přesunout do motorového prostoru, kde zpočátku budeme mít tu čest pouze se čtyřválcovými motory. Verze GLC 220d a 250d přitom bude pohánět 2,1litrový turbodiesel o výkonu 170, respektive 204 koní, s nímž třícípé hvězdy zvládnou sprint na stovku za 8,3 a 7,6 sekundy. Normovaná spotřeba pak pro oba modely byla vypočítána na 5 až 5,5 litrů na sto kilometrů.
Za benzinové modely bude prozatím kopat jen varianta GLC 250 osazená přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem naladěným na 211 koní. Stovku přitom tento vůz zvládne za 7,3 sekundy a v průměru si řekne o 6,5 až 7,1 l/100 km. Standardem pro tento i oba dieselové modely je pak systém 4x4, stejně tak lze počítat s devítistupňovým automatem. Ano, čtete správně, žádný manuál v nabídce nebude.
To ostatně platí také o hybridním Mercedesu GLC 350e 4Matic, který ovšem do vínku dostane automat sedmistupňový. V jeho případě pak můžeme počítat s výše zmiňovaným benzinovým dvoulitrem, kterému bude asistovat elektromotor o výkonu 116 koní. Celkově by pak měla soustava produkovat 560 Nm točivého momentu, což postačí k 5,9sekundové akceleraci na 100 km/h.
Průměrná spotřeba pak činí nereálných 2,6 l/100 km, za což hybridní provedení vděčí zejména schopnosti urazit 34 kilometrů čistě na elektřinu. Omezeni jste ovšem maximální rychlostí 140 km/h, paket baterií si dále vyžádal snížení objemu zavazadlového prostoru na 350, respektive 1 445 litrů. Hnací ústrojí pak počítá se čtyřmi řidičskými režimy (Hybrid, E-mode, E-Save a Charge).
Co se podvozku týče, GLC dostalo standardně do vínku ocelové vinuté pružiny a adaptivní tlumiče s módy Comfort a Sport. Automobilka ovšem počítá s tím, že většina zákazníků šáhne za příplatek po vzduchových měchách, které u druhého zmíněného režimu počítají s přiblížením k zemi o 15 mm. Pokud si navíc dopřejete paket Off-Road, pak lze pro změnu očekávat zvýšení světlé výšky o 50 mm.
Po stránce bezpečnostní lze očekávat celou plejádu elektronických systémů, přičemž standardem je přednárazový asistent nebo detekce únavy řidiče. V rámci doplňků je pak možné sáhnout po detekci chodců či vozidel ve slepém úhlu či monitoringu jízdního pruhu. Novinkou oproti Mercedesu GLK je pak rovněž head-up displej, k dispozici budou navíc příplatkové adaptivní LEDky.
V interiéru můžete již v základu počítat s hudební aparaturou Audio 20 a sedmipalcovým displejem, jehož velikost můžete za příplatek navýšit na 8,4 palce. Látkové čalounění lze pak pro změnu nahradit koženým, v rámci linií Exclusive Line a AMG Line můžete počítat také s 18palcovými či 19palcovými litými koly. Není ovšem problémem zvolit i dvacetipalcové ráfky.
Zmínit můžeme ještě výkonné modely z Affalterbachu. Podle informací přímo od Mercedesu máme očekávat jak příchod varianty GLC 450 AMG Sport, tak i vrcholného GLC 63 AMG. Tato verze by měla pod kapotu dostat čtyřlitrový osmiválec twin-turbo o výkonu blížícím se 500 koní, se kterým by se prý měla ukázat již příští rok. Méně výkonné provedení, jež počítá s přeplňovaným třílitrem V6 naladěným na 367 koní, tak nejspíše můžeme očekávat ještě letos. Detaily ale zatím neznáme, v mezičase totiž zazněly informace, že verze GLC 63 AMG bude spojena pouze se stylovější karoserií Coupe.
To je ale z dostupných informací vše, české ceny nejspíše budou známy blíže k frankfurtskému výstavnímu debutu. Aktuálně tak již můžeme dodat pouze tolik, že ona modulární platforma s velkým podílem hliníku a vysokopevnostní oceli je důvodem, proč GLC oproti předchozímu Mercedesu GLK zhublo o 80 kilogramů.
Nový Mercedes-Benz GLC bude k mání také jako plug-in hybrid. Tato verze je přitom nejrychlejší a poněkud nepřekvapivě také nejúspornější v nabídce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před hodinou - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 7 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 9 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 10 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva