Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes GLA 45 AMG 2014 je venku, i SUV dostalo svých 360 koní
7.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
GLA 45 AMG sdílí bez překvapení techniku s třídou A, respektive CLA. 360 koní u nejmladší pětačtyřicítky znamená stovku za 4,8 sekundy.
Stuttgart odhalil nejsilnější verzi nové třídy GLA přes internet už necelý týden před začátkem detroitského autosalonu, na jehož ploše měla být novinka oficiálně uvedena. Už dříve odhalený koncept nejmladšího AMG z Los Angeles naznačoval, co máme v případě sériového vozu oproti géeláčku očekávat, a tak hotové auto věru nemůže překvapit.
Vyznačuje se tak svalnatějšími nárazníky, výraznějšími bočními prahy a šedými devatenáctkami z lehkých slitin, které půjde v případě zájmu nahradit dvacíkami z personalizačního programu AMG Performance Studio. Na zádi se vyjma nápisu GLA 45 AMG vyjímá také difuzor, falešné otvory za zadními koly a dvě půlené koncovky výfuku. Dodáme, že standardní obutí má rozměr 235/45 R19, příplatkové pak 235/40 R20.
Ve srovnání s klasickými verzemi však snad až zaráží rapidně nižší světlou výškou karoserie. Není to dáno jen novými vzhledovými prvky z dílny AMG, ale také sníženým a přitvrzeným podvozkem - tužší budou samozřejmě pružiny i tlumiče. Vzadu ale prý najdeme nové čtyřprvkové zavěšení, elektromechanický posilovač řízení s účinkem závislým na rychlosti nebude chybět.
Výkon je servírován o nic více překvapivou jednotkou. 45 AMG tedy i v tomto případě reprezentuje nejsilnější sériově vyráběný čtyřválec planety s objemem dva litry a výkonem 360 koní, který nemá problém s plněním emisní normy Euro 6. Na silnici přenáší svůj výkon resp. až 460 Nm točivého momentu přes dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou AMG Seedshift DCT a systém pohonu všech kol 4Matic s mezinápravovou lamelovou spojkou. Dá se očekávat, že distribuce výkonu a funkce přibrzďování zadního vnitřního kola nebudou jiné než u Áčka. Funkce Racestart zajistí i zde maximálně účinný rozjezd a ESP půjde opět regulovat ve třech režimech.
Sprint z klidu na stokilometrovou rychlost proběhne za 4,8 sekundy (o 0,3 sekundy pomaleji než u CLA) a zábava skončí po zkušenostech s A 45 AMG už při elektronicky omezených 250 kilometrech za hodinu. Údaje výrobce také napovídají, že oproti Áčku bude GLA konzumovat o 0,6 litru Naturalu 98 více, doufejme, že v reálu tento přídavek nebude o moc vyšší. Udávaným 7,5 litrům odpovídají emise CO2 s hodnotou 175 g/km, v případě absolutních hodnot si však docela jinou budoucí realitou můžeme být zcela jisti.
Další finesy dodané od AMG čítají kromě agresivnějšího vzhledu a mocného čtyřválce také sportovní podvozek a vysokovýkonný brzdový systém s ventilovanými kotouči od Bremba. Za další peníze bude v nabídce příplatkové výbavy aerodynamický paket, paket s karbonovými doplňky, červeně lakované brzdové třmeny s nápisy AMG, zadní střešní spoiler a nebo noční paket s tónovanými skly, černě eloxovanými doplňky a dalšími výraznými černými prvky.
Uvnitř v kabině se usadí budoucí majitelé do sportovních kožených perforovaných sedadel s červeným kontrastním prošíváním a červenými bezpečnostními pásy. U takového Mercedesu samozřejmě nemůže chybět tříramenný volant potažený kůží Nappa a pádly pro řazení. Přístrojový štít bude mít stejně jako v áčku cejchování až do 320 km/h a nabídne funkci AMG pro sledování provozních teplot a indikace ideální okamžiku pro řazení. AMG Drive Unit umožní volit a dále specifikovat nejrůznější nastavení vozu.
Mezi příplatky najdeme i uvnitř karbonové dekory, skořepinová ještě sportovnější sedadla a volant s rozmanitými možnostmi čalounění. Nové GLA 45 AMG se představí veřejnosti poprvé naživo na North American International Auto Show v Detroitu již 13. ledna. Už teď je však jasné, že od A a CLA 45 AMG nebude výrazněji jiné, hlavní odlišnosti lze hledat především v karoserii.
Nevypadá věru zle, s ohledem na ceny svých bratrů (A 45 AMG a CLA 45 AMG) ale nepůjde rozhodně o vůz z levného kraje
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva