Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes GLA 2014 oficiálně, detailně: postrach X1 a Q3 je tu
14.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Novinka udělá verzi GLA 250 4Matic stovku za 6,5 s, jako GLA 200 CDI však jezdí za 4,3 l. Do kufru pak pobere až 836 litrů.
Vypadá to, že ve Stuttgartu vyslyšeli naše včerejší volání. Dnes tak pro vás nemáme pouze další střípek do skládačky jménem GLA, ale rovnou celou mozaiku - s novým Mercedesem vás tak můžeme seznámit do posledního šroubku. Začít můžeme samotnou platformou MFA, která je již dobře známa díky třídě A, třídě B a novému CLA. Rozvor 2 699 mm zůstal zachován, ve všech ostatních dimenzích je však již GLA díky svému zaměření naprostým unikátem. S délkou 4 417 mm tak přesahuje oba hatchbacky, na CLA mu však pár milimetrů chybí. V rámci šířky 1 805 mm však již hraje prim, což platí také o výšce 1 494 mm.
Ještě větší rozdíl lze vysledovat v zavazadlovém prostoru, který za standardních podmínek nabízí 421 litrů, sklopením zadních sedadel však může být navýšen na 836 l. Zadní lavici lze přitom nejen sklopit, ale i nastavit v požadovaném úhlu. Kromě toho pak byla v rámci větší praktičnosti snížena hrana zavazadelníku, zatímco víko kvůli maximálnímu otvoru zasahuje výrazně do stran. V závislosti na stupni výbavy jej navíc lze ovládat elektricky.
V rámci podvozku nabídne GLA pohon předních kol, ke kterému se standardně vážou šestistupňové manuální převodovky, a systém 4Matic, který je spárován se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem (ten je pro předokolky za příplatek). Nabídka motorů je přitom pro obě konfigurace identická, jedinou výjimku tvoří základní verze GLA 200. Její 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec totiž výkon 156 koní přenáší pouze na přední kola.
U modelů GLA 250 (přeplňovaný dvoulitr o výkonu 211 koní), GLA 200 CDI (2,1litrový turbodiesel, 136 koní) a GLA 220 CDI (2,1litrový turbodiesel, 170 koní) již můžete mezi pohonem volit, podle toho se ovšem bude lišit vaše spotřeba i jízdní parametry. Dle očekávání je nejrychlejší GLA 250 4Matic (stovku dá za 6,5 sekundy), zatímco nejnižší žíznivost slibuje GLA 200 CDI (díky standardnímu systému start/stop má činit 4,3 l/100 km).
Kromě automatického vypínání a zapínání motoru se ovšem na spotřebě podílí také aerodynamika. Maximálně zakulaceny tak byly veškeré čelní lamely, zatímco karoserii nezdobí jediná zbytečná kudrlinka. Vyjma toho byl výrazně zakrytován i podvozek, nízkému koeficientu odporu vzduchu (Cd 0,29) se tak nemůžeme divit. Několikeré překrytí dveřních spojů a zesílené rámy oken pak navíc přispívají k nižší úrovni hluku v kabině.
Jakmile přitom do Mercedesu GLA nastoupíte, okamžitě si uvědomíte příbuznost s výše jmenovanými hatchbacky a malým sedanem. Zřetelné je to zejména na trojramenném volantu a středové konzoli, jejíž vrchol zdobí trojice výdechů klimatizace a rozměrný displej multimediálního systému. Ve srovnání s touto trojkou ale sedíte o poznání výše (sedadla jsou ve výšce 549 mm oproti 276 mm u třídy A).
I přes nepřítomnost redukce či uzávěrů diferenciálu si pak Mercedes-Benz věří v lehkém terénu. Všechny modely s pohonem 4Matic totiž dostaly tzv. off-roadový mód pro automatickou převodovku i asistent jízdy ze svahu. Jejich činnost můžete sledovat na středovém displeji, kde se vám zobrazí jak třeba sklon svahu, tak i úhel natočení volantu nebo kompas. Nechybí ani odezva plynového pedálu.
Bezpečnost pak mají na starosti tradiční pomůcky v podobě asistentů sledujících únavu (Attention Assist), slepé úhly (Blind Spot Assist) nebo jízdu ve správném pruhu (Lane Keeping Assist). Nechybí ani přednárazový systém Collision Prevention Assist operující na bázi radaru, jehož činnost lze navýšit paketem Plus - v takovém případě můžete počítat s autonomním brzděním i při rychlostech až 200 km/h.
Kromě toho GLA nabízí také ochranu při nárazu zezadu, kdy u zaparkovaných vozů lze počítat s rychlostmi do 30 km/h, u vozidel popojíždějících pak do 20 km/h. Tím ale výbava Mercedesu zdaleka nekončí, dopřát si tak dále můžete třeba aktivní čelní světlomety (Adaptive Highbeam Assist) nebo systém autonomního parkování.
Příplatková výbava se pak rozjíždí i u komfortních prvků, které lze objednat rovnou v paketech Style, Urban, AMG nebo Exclusive. Maximální off-roadový nádech pak má přinést sada SUV Style, zatímco u modelu opatřeného paketem z Affalterbachu můžete počítat se sportovním podvozkem a 19palcovými koly namísto standardních osmnáctek.
Ceny bychom se mohli dozvědět až krátce před podzimním zahájením prodeje, spíše než během frankfurtské premiéry. Počítáme však s tím, že Mercedes-Benz se je bude snažit kvůli ostatním SUV udržet co nejníže, verze s pohonem předních kol by tak mohly být k mání již za nějakých 800 tisíc.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu
Nový Mercedes-Benz GLA se ve Frankfurtu předvedl hlavně z praktické stránky
Nový Mercedes-Benz GLA bude k mání v několika stylových paketech, které mají zvýraznit jak jeho sportovnost, tak i možné terénní využití
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva