Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes GLA 2013: stuttgartská X1 už se rýsuje
2.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Flotilu nových vozů stuttgartské automobilky postavených na nové platformě doplní již v příštím roce nejmenší z rodiny terénních Mercedesů.
Britský magazín Car dal dohromady většinu dosud známých informací o připravovaném Mercedesu GLA postaveném na nové platformě MFA (Mercedes Front-Wheel Drive Architecture). Nic převratného jeho článek sice nepřináší, každopádně lepší přehled jsme zatím ještě nečetli, a tak bychom se na něj mohli podívat.
Jak už delší dobu unikají ze Stuttgartu zprávy, třída A, B a produkční verze pekingského konceptu Style Coupe (příští sedan CLA), dostanou sourozence v podobě vozu připomínajícího shooting brake a zatím posledním deklarovaným strojem má být kompaktní SUV. Právě posledně jmenovaný automobil má být přímo zacílen na konkurenční BMX X1 a Audi Q3.
Rozvor platformy o délce 2 700 mm podle všeho zůstane zachován, délka třídy GLA se bude pohybovat kolem 4,4 metru, šířka je odhadována na 1,8 metru a výška cirka 1,5 metru. Objem zavazadlového prostoru by měl být podle magazínu Car kolem 500 litrů, ačkoli tohle se zdá být poněkud nadnesené číslo. Větší GLK disponuje zavazadelníkem o objemu 450 litrů a kufry podobně velkých BMW X1 a Audi Q3 mají „jen“ 420, respektive 460 litrů.
Každopádně GLA vzdávající svým označením úctu třídě G (jako Geländewagen) a zapadající do nové struktury jmen Mercedesů nemá být typickým SUV. Nižší stavbou karoserie má připomínat spíše crossover, tedy něco mezi kombíkem/hatchbackem a sportovně užitkovým vozem. A rozhodně chce vzít útokem nejen prodeje svých německých rivalů, ale plánuje zkomplikovat život také Range Roveru Evoque.
O design auta, který má využít poněkud odvážnější a sportovnější linie než třída GLK se postaral (nebo spíše na jejich vývoj dohlížel) šéfdesignér Gorden Wagener, žák profesora Petra Pfeiffera, jež pracoval na stylistickém oddělení Mercedesu přes čtyřicet let, částečně i pod vedením věhlasného Bruna Sacca.
Motorizace a převodovky pravděpodobně nepřinesou nic nového a pod kapotou GLA se objeví to, co známe z modelů W176 (áčko) a W246 (béčko). Tedy výlučně přeplňované benzínové čtyřválce s objemem od 1,6 do 2,0 litru a turbodiesely zahrnující objemy od 1,5 do 2,2 litru. Na rozdíl od zbytku sourozenců bude má být spousta verzí osazena pohonem 4x4, ačkoli „čisté“ předokolky jsou kvůli emisím a cenám jasnou věcí.
Zdroje v Mercedesu přesný termín uvedení třídy GLA na trh neprozradily, tvrdí ale, že sériové auto bude v prodeji „někdy později v roce 2013“.
Design GLA má být odvážnější a bude kopírovat tvary třídy a přebere také některé stylistické detaily konceptu Style Coupe, konkrétnější informace ani snímky zatím nemáme
Zdroj: carmagazine.co.uk
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
25.11.2024 - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch