Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes GL 63 AMG 2012: nová generace i pro vrcholnou verzi
31.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(doplněno) Mercedes dokonal představování druhé generace třídy GL odhalením nového provedení AMG. Od konfekce se ale moc neliší.
Doplněno 12:40: Přesně jak jsme předpokládali, Mercedes během dne vydal k novému modelu GL 63 AMG oficiální tiskovou zprávu, takže jsme pro vám mohli doplnit chybějí informace o výkonech a dynamice. Společně s dalšími údaji o výbavě a pár novými fotkami je najdete ve druhé polovině článku.
Na první pohled byste mohli třídě GL s označením modelového roku 2012 hádat jen facelift, ale je to opravdu nová generace s kódovým označením X166. Podrobně jsme vám ji představili krátce před její premiérou na autosalonu v New Yorku a posléze ukázali i na prvním videu. Do mozaiky informací o ní nám ale přece jen něco chybělo - jakékoli oficiální snímky či podrobnosti k vrcholnému provedení AMG.
Že jej má automobilka přichystané přitom bylo jasné už z předchozích špionážních fotek, a tak nemohlo být větších pochyb o tom, že se její veřejné premiéry dočkáme docela brzy. A vskutku, její den D nadešel dnes, s ani ne dvouměsíčním zpožděním.
O horké novince vám zatím nemůžeme říci vše, co bychom chtěli, neboť zatím máme k dispozici jen její první snímky. Navíc i ty vám mohou připadat docela povědomé - GL 63 AMG se totiž od běžných provedení s paketem AMG vizuálně liší jen velmi nepatrně a drobné odlišnosti to chce zkoumat skoro pod lupou.
Příď působí naprosto totožně, žádnou podstatnou odlišnost se nám ze snímků nepodařilo odhalit. Podobná slova by šlo pronést na adresu bočních partií, pouze kola jsou „více AMG”, s 21" také mají o palec větší průměr. A nakonec ani záď není z úplně jiného těsta, jakkoli zde najdeme tu nejmarkantnější odlišnost. Ne, nápis AMG to vážně není, mluvíme o dvou dvojitých koncovkách výfuku, které byste na běžných provedeních hledali marně.
Také v interiéru můžete zapomenout na nějaké divoké proměny. Specifické dozajista budou možnosti čalounění a obložení palubní desky, tím nejviditelnějším rozdílem je ale jiný volant a nášlapy pedálů z leštěné oceli. Ostatní součásti se zdají být nedotčeny.
Největší přínos poctivého provedení AMG tak bude technický a zde vám můžeme nabídnout oficiální informace. Původně jsme měli za to, že Mercedes bude nabízet jak slabší (525 koní a 700 Nm), tak i silnější provedení motoru 5,5 V8 biturbo s paketem Performance. Předběžně se ale ukazuje, že nejrychlejší GL dorazí pouze s motorem o výkonu 558 koní při 5 250 až 5 750 ot./min. a točivým momentem 760 newtonmetrů při 2 000 až 5 000 ot./min.
Počítat lze s pohonem všech kol s výchozím rozdělením přenosu síly 40:60 ve prospěch zadní nápravy a sedmistupňovou automatickou převodovkou pracující v jednom ze tří řidičem přednastavených módů. Tato výbava GL 63 umožní akceleraci z 0 na 100 km/h za pouhých 4,9 sekundy a jezdit nejvyšší rychlostí až 250 km/h, která je podle automobilky „elektronicky limitovaná”.
Vůz dostal kromě jiného také podvozek označovaný jako AMG Ride Control, který obsahuje vzduchové pérování s automatickou nivelací, adaptivní tlumiče a aktivní stabilizátory na obou nápravách pomáhajících udržet náklony karoserie pod kontrolou. Tuhost a stavitelná světlá výška šasi bude samozřejmě závislá na aktuální rychlosti, ale řidič bude mít také možnost vybrat si mezi režimy Comfort a Sport.
Ke speciální výbavě na přání se zařadí audio Bang & Olufsen BeoSound AMG high-end surround sound (ano, to je všechno jeden prvek...), panoramatická střecha zasahující nad všechny tři řady sedadel nebo kamery zabírající 360stupňový úhel. Mezi prvky standardní výbavy budou naopak patřit bezklíčové startování, třízónová klimatizace, elektrické ovládání víka kufru, bixenony, respektive elektronika stabilizující vůz při ostrém poryvu bočního větru.
Mercedes GL 63 AMG se objeví ve Spojených státech počátkem příštího roku. Jestli tento termín platí také pro Evropu, případně jaké jsou ceny, to stále ještě nevíme. Pokud se ale tyto informace objeví, doplníme je.
První fotky nového Mercedesu GL 63 AMG ukazují, že Němci se tentokrát drželi hodně zkrátka a skutečnému AMG nadělili prakticky stejný vzhled jako takto pojmenovanému paketu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch