Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes GL 2012: nová třída GL předčasně odhalena
2.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(doplněno) Do zahájení autosalonu v New Yorku zbývá jen den. Co si dát v předpremiéře další novinku? Třeba druhou generaci Mercedesu GL.
Doplněno 3.4.: Po včerejším úniku prvních záběrů druhé generace třídy GL máme nyní pro vás kompletní sadu oficiálních fotografií a detailní informace o motorech i výbavách.
Německý Daimler evidentně považuje New York International Auto Show 2012 za hodně důležitou akci. Jinak si totiž neumíme vysvětlit, proč by na autosalonu, který některé značky pokládají vedle Detroitu jen za „výstavu lokálního významu“, prezentoval tolik světových premiér. Mercedes představí kromě známých modelů také SL65 AMG, modernizovanou třídu GLK a zbrusu novou, druhou generaci GL.
V interní dokumentaci automobilky je tento vůz veden pod kódovým označením X166, a přestože se opravdu nejedná pouze o další facelift, nové největší SUV s třícípou hvězdou příliš nezměnilo své proporce a zůstává také u původního rozvoru o délce 3 075 mm. Pochopitelně se svým předchůdcem nemá mnoho společného.
Třída GL modelového roku 2012 je opět postavena na prodloužené platformě Mercedesu ML (tentokrát W166). Její karoserie byla nejen prodloužena z 5 099 na 5 120 mm, ale podle konstruktérů se především podařilo vylepšit ji ve dvou významných směrech. Jednak je opět tužší a měla by tak být odolnější vůči kroucení, ale zároveň se podařilo snížit hmotnost srovnatelných modelů o 100 kg.
Automobilka toho dosáhla (kromě jiného) bohatým nasazením hliníku. Z aluminia jsou přední blatníky, kapota, ale také zavěšení kol kombinované se standardním vzduchovým odpružením. Ze stejného důvodu je pak hlavní příčný nosník palubní desky vyroben z hořčíku.
Vyšší torzní tuhost zajistila podle Mercedesu možnost lépe a bez kompromisů naladit odpružení, přičemž automobilka chce zcela vážně skloubit komfort třídy S, která může do která může do nejtěžšího terénu. Na palubě se opět usadí až sedm cestujících v konfiguraci 2+3+2, kteří budou mít podle tvrzení automobilky více místa ve všech směrech. Nad hlavami díky o 10 mm zvětšené výšce vozu, celková šířka auta i se zpětnými zrcátky je ovšem menší (2 170 vs. 2 141 mm), neumíme ale odpovědět na otázku, jestli Mercedes ubral na zrcátkách nebo karoserii.
Třetí řada sedadel se bude standardně ovládat elektricky, za příplatek budou elektromotorky pomáhat také s odklopením opěradel druhé řady dělených v poměru 60:40. Objem zavazadlového prostoru se pohybuje od 450 do 2660 litrů.
Nový Mercedes třídy GL se zpočátku objeví v prodeji s třemi motory. Dieselová verze GL 350 BlueTEC dostane osvědčený vidlicový šestiválec 3,0 litru s výkonem 243 koní a maximálním točivým momentem 615 newtonmetrů. Zážehové jednotky budou k dispozici dvě. Tisková zpráva se omezuje pouze na obchodní označení GL 450 a GL 550, v obou případech by se mělo jednat o dvakrát přeplňovanou jednotkou 4,6 V8. Výkon slabšího provedení činí 367 koní a točivý moment 550 Nm, silnější jednotka vyprodukuje 435 koní a rovných 700 Nm.
Downsizing také tady úřadoval především v zájmu zajištění nízké papírové spotřeby, která podle Mercedesu spadla o dvacet procent. Tomu přispěly nejen motory a normy měření, ale také elektrický posilovač řízení. Samozřejmostí třídy GL bude pohon všech kol 4Matic, sedmistupňová automatická převodovka a mezi novinky patří elektro-hydraulicky ovládaná parkovací brzda.
Nový Mercedes dostane bohatší standardní výbavu a zákazníci budou mít zároveň možnost dovybavit své GL spoustou prvků. Za všechny bychom mohli zmínit aktivní radarový tempomat s varováním před kolizí, stabilizace schopnou eliminovat účinek bočního větru, automatické parkování, kamerový systém snímající bezprostřední okolí auta nebo varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu a monitorování mrtvého úhlu. Majitel bude možnost vybírat z balíčků On-Road nebo Off-Road obsahující ve druhém případě robustnější spodní kryt motoru, dvoustupňovou redukční převodovku nebo uzávěrky diferenciálů.
Protože stále jsme v menším předstihu, ceny vozu nejsou k dispozici. Ty ale budou pro český trh zveřejněny až ve zmiňovaném čase uvedení do prodeje, tedy až v druhé polovině nebo přesněji až na konci letošního roku. Ve Spojených státech se nová třída GL začne prodávat v září.
Fotografie naznačují, že nové GL se od svého předchůdce designově příliš nevzdálí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 10 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva