Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes G63 AMG a G65 AMG: nejostřejší krabice přistiženy bez maskování
8.10.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Defender už se blíží konci své životní cesty, jiný věčně faceliftovaný off-road se ale do důchodu nechystá. Přistiženy byly nové ostré Mercedesy G.
Pravda, ani „Géčko” nemá snadný život, však s letošním rokem skončí výroba jeho krátké verze. Na rozdíl od Land Roveru Defender, na jehož konec nás připravuje sám výrobce, by se ale německý silák jako takový s výrobou loučit neměl. Však se vyrábí „teprve” něco přes 30 let a má tak ještě dostatek času, aby dosáhl dlouhověkosti svého britského rivala.
Dnes se ovšem na osud tohoto tvrďáka podíváme z trochu jiného pohledu. Na webu 3rabcars.com se totiž objevily snímky dvou zcela nemaskovaných Mercedesů třídy G pořízených v jedné dubajské garáži, které nevypadají jako nic z toho, co dnes stuttgartská automobilka v rámci této modelové řady nabízí. A nemůže být mnoho pochyb o tom, že jde o dvě nové ostré verze AMG.
Takové provedení by nebylo v nabídce třídy G novinkou, však jsme již před léty psali o poslední modernizaci verze G 55 AMG poháněné kompresorem přeplňovaným pětiapůllitrovým osmiválcem. Dva přistižené prototypy by ale měly být variantami G63 AMG se stejně objemným osmiválcem dopovaným dvěma turby a G65 AMG s šestilitrovým biturbo dvanáctiválcem, v obou případech připravovanými pro modelový rok 2012. A něco takového jsme zatím vidět nemohli.
Autor snímků mohl vůz vyfotit prakticky ze všech stran a to i zevnitř, a o autenticitě fotografií snad ani nemůže být pochyb. Ukazují nejen novinky zevnějšku čítající hlavně upravené nárazníky s většími přívody chladícího vzduchu a nová vnější zpětná zrcátka, ale i přepracovanou palubní desku. Zřejmá je kompletně přepracovaná přístrojovka (tachometr G63 je cejchován do 280 a G65 do 320 km/h...), volant i středová konzole s novým ovladačem palubního systému a voličem automatické převodovky. Vnitřek sice nemá svou finální podobu, neboť se v něm povaluje i trocha techniky navíc používané testery Mercedesu, k produkční podobě mu ale mnoho nechybí.
Nafotit se podařilo i motory, kterými by měly být již zmíněné agregáty. Ten slabší by měl nabídnout výkon až 386 kW (525 koní) pramenící z točivého momentu nejvýše 725 Nm, dvanáctiválec pak bude skutečný silák s výkonem okolo 450 kW (612 koní) a točivým momentem až 1 000 Nm.
Dostupné informace jsou zatím do značné míry spekulativní, co můžeme vidět je ale s největší pravděpodobností hotovou věcí. Na podrobnější technická data a další detaily si musíme ještě počkat, čekání by to ale nemělo být dlouhé. Už vzhledem k tomu, jak prototypy těchto novinek vypadají můžeme oficiální odhalení očekávat již během následujících měsíců.
Toto jsou nové nejostřejší krabice na kolech. Měly by nést jména G63 AMG A G65 AMG a nabídnout až 612 koní výkonu
Foto: 3rabcars.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus