Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes G63 a G65 AMG: vrcholná Géčka konečně v plné parádě
19.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Do premiéry v Pekingu schází jen dny a mnohé o špičkových verzích třídy G bylo stejně známo. A tak Mercedes s odhalením ani nečekal.
Modernizace nejstaršího a tudíž i nejdéle vyráběného Mercedesu do značné míry stojí na představení dvou nových špičkových verzí G63 AMG a G65 AMG, z nichž ten druhý aspiruje na titul nejsilnějšího sériově vyráběného off-roadu vůbec. K oběma strojům jsme průběžně přinášeli technické parametry, fotografie i nejzajímavější informace, ale až nyní je vše oficiální.
To by ale ani nebyl Mercedes, kdyby své občas velmi podivné způsoby odhalování novinek neokořenil i tentokrát. Takže i když zveřejnil kompletní data obou nejvýkonnějších verzí třídy G, připojil k nim pouze fotky osmiválce G63. Nepředpokládáme, že by G65 vypadala jinak kromě štítků V12, přesto si ale opět můžeme prohlédnout jen „dvojku“.
V rámci povinné sumarizace připomínáme, že „slabší“ vůz je vybaven dvojicí turbodmychadel přeplňovanou V8 s objemem 5,5 litru, výkonem 544 koní při 5 500 ot./min. a 760 newtonmetry od dvou do pět tisíc otáček. Je docela vtipné, že při udávané spotřebě 13,8 litru Mercedes nezapomněl upozornit na přítomnost systému stop-start a chytré řízení alternátoru, které by pár kapek ušetřit mohlo. Papírově se to jinak skutečně podařilo - oproti G55 AMG došlo ke snížení o 2,1 l/100 km.
Koncern Daimler nám před pekingskou premiérou konečně sdělil také dynamické parametry. G63 se pomocí sedmistupňové automatické převodovky dostane na stovku za 5,4 sekundy a dosáhne maximální elektronicky omezenou rychlost 210 km/h.
Samozřejmě o pořádný kus dál se dostala varianta G65 AMG. Její biturbo dvanáctiválec o výkonu 612 koňských sil při 4 300 až 5 600 ot./min. a rovných 1 000 newtonmetrů od 2 300 do 4 300 otáček stačí ve spojení se sedmistupňovým automatem na zrychlení z 0 na 100 za 5,3 sekundy a nejvyšší, rovněž elektronicky omezenou rychlost 230 km/h. Průměrná spotřeba? Sedmnáct litrů na sto. Pětašedesátku lze na silnici rozeznat podle více chromu na přední masce, jinak by měla být snadno zaměnitelná s G63.
Hodně opatrně nastavené limity rychlosti naznačují, že ani nejsilnější géčka nejsou stavěna k vymetání pangejtů, každopádně Mercedes podvozky nenechal v původním nastavení. Na zavěšení osazeném dvacetipalcovými koly se objevily nové tužší tlumiče i pevnější silentbloky. Automobilka ovšem pro jistotu vyměnila také ložiska v převodovce.
U mastodontů tohoto typu se nepodceňují ani brzdy, automobilka je proto osadila ventilovanými kotouči o průměru 375 mm vpředu a 330 mm vzadu. Šestipístkové rudě lakované třmeny na přední nápravě si géčko vypůjčilo z Mercedesu ML63 AMG, u zadních kol pak pracují relativně jednoduché jednopístkové brzdiče. O tomto brzdovém systému se automobilka zmiňuje pouze v souvislosti s verzí G63, nemůžeme tedy zaručit, jestli se u G65 neobjeví něco ještě impozantnějšího.
Zajímají-li vás ceny, na G63 si připravte 137 505 euro, tedy asi 3,5 milionu korun. Na vrcholné G65 AMG ale potřebujete ještě skoro dvakrát tolik - přijde na 264 180 euro, tedy cirka 6,6 milionu Kč.
Fotky G65 Mercedes pořád drží pod pokličkou, kromě štítků V12 a více chromu na masce by ovšem měla vypadat stejně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva