Mercedes G63 a G65 AMG: vrcholná Géčka konečně v plné parádě

Do premiéry v Pekingu schází jen dny a mnohé o špičkových verzích třídy G bylo stejně známo. A tak Mercedes s odhalením ani nečekal.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes G63 a G65 AMG: vrcholná Géčka konečně v plné parádě

19.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Mercedes G63 a G65 AMG: vrcholná Géčka konečně v plné parádě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Do premiéry v Pekingu schází jen dny a mnohé o špičkových verzích třídy G bylo stejně známo. A tak Mercedes s odhalením ani nečekal.

Modernizace nejstaršího a tudíž i nejdéle vyráběného Mercedesu do značné míry stojí na představení dvou nových špičkových verzí G63 AMG a G65 AMG, z nichž ten druhý aspiruje na titul nejsilnějšího sériově vyráběného off-roadu vůbec. K oběma strojům jsme průběžně přinášeli technické parametry, fotografie i nejzajímavější informace, ale až nyní je vše oficiální.

To by ale ani nebyl Mercedes, kdyby své občas velmi podivné způsoby odhalování novinek neokořenil i tentokrát. Takže i když zveřejnil kompletní data obou nejvýkonnějších verzí třídy G, připojil k nim pouze fotky osmiválce G63. Nepředpokládáme, že by G65 vypadala jinak kromě štítků V12, přesto si ale opět můžeme prohlédnout jen „dvojku“.

V rámci povinné sumarizace připomínáme, že „slabší“ vůz je vybaven dvojicí turbodmychadel přeplňovanou V8 s objemem 5,5 litru, výkonem 544 koní při 5 500 ot./min. a 760 newtonmetry od dvou do pět tisíc otáček. Je docela vtipné, že při udávané spotřebě 13,8 litru Mercedes nezapomněl upozornit na přítomnost systému stop-start a chytré řízení alternátoru, které by pár kapek ušetřit mohlo. Papírově se to jinak skutečně podařilo - oproti G55 AMG došlo ke snížení o 2,1 l/100 km.

Koncern Daimler nám před pekingskou premiérou konečně sdělil také dynamické parametry. G63 se pomocí sedmistupňové automatické převodovky dostane na stovku za 5,4 sekundy a dosáhne maximální elektronicky omezenou rychlost 210 km/h.

Samozřejmě o pořádný kus dál se dostala varianta G65 AMG. Její biturbo dvanáctiválec o výkonu 612 koňských sil při 4 300 až 5 600 ot./min. a rovných 1 000 newtonmetrů od 2 300 do 4 300 otáček stačí ve spojení se sedmistupňovým automatem na zrychlení z 0 na 100 za 5,3 sekundy a nejvyšší, rovněž elektronicky omezenou rychlost 230 km/h. Průměrná spotřeba? Sedmnáct litrů na sto. Pětašedesátku lze na silnici rozeznat podle více chromu na přední masce, jinak by měla být snadno zaměnitelná s G63.

Hodně opatrně nastavené limity rychlosti naznačují, že ani nejsilnější géčka nejsou stavěna k vymetání pangejtů, každopádně Mercedes podvozky nenechal v původním nastavení. Na zavěšení osazeném dvacetipalcovými koly se objevily nové tužší tlumiče i pevnější silentbloky. Automobilka ovšem pro jistotu vyměnila také ložiska v převodovce.

U mastodontů tohoto typu se nepodceňují ani brzdy, automobilka je proto osadila ventilovanými kotouči o průměru 375 mm vpředu a 330 mm vzadu. Šestipístkové rudě lakované třmeny na přední nápravě si géčko vypůjčilo z Mercedesu ML63 AMG, u zadních kol pak pracují relativně jednoduché jednopístkové brzdiče. O tomto brzdovém systému se automobilka zmiňuje pouze v souvislosti s verzí G63, nemůžeme tedy zaručit, jestli se u G65 neobjeví něco ještě impozantnějšího.

Zajímají-li vás ceny, na G63 si připravte 137 505 euro, tedy asi 3,5 milionu korun. Na vrcholné G65 AMG ale potřebujete ještě skoro dvakrát tolik - přijde na 264 180 euro, tedy cirka 6,6 milionu Kč.


Mercedes G63 a G65 AMG: vrcholná Géčka konečně v plné parádě - 1 - Mercedes G 63 AMG oficialni 01Mercedes G63 a G65 AMG: vrcholná Géčka konečně v plné parádě - 2 - Mercedes G 63 AMG oficialni 02Mercedes G63 a G65 AMG: vrcholná Géčka konečně v plné parádě - 3 - Mercedes G 63 AMG oficialni 03Mercedes G63 a G65 AMG: vrcholná Géčka konečně v plné parádě - 4 - Mercedes G 63 AMG oficialni 04Mercedes G63 a G65 AMG: vrcholná Géčka konečně v plné parádě - 5 - Mercedes G 63 AMG oficialni 05Mercedes G63 a G65 AMG: vrcholná Géčka konečně v plné parádě - 6 - Mercedes G 63 AMG oficialni 06Mercedes G63 a G65 AMG: vrcholná Géčka konečně v plné parádě - 7 - Mercedes G 63 AMG oficialni 07Mercedes G63 a G65 AMG: vrcholná Géčka konečně v plné parádě - 8 - Mercedes G 63 AMG oficialni 08Mercedes G63 a G65 AMG: vrcholná Géčka konečně v plné parádě - 9 - Mercedes G 63 AMG oficialni 09Mercedes G63 a G65 AMG: vrcholná Géčka konečně v plné parádě - 10 - Mercedes G 63 AMG oficialni 10Mercedes G63 a G65 AMG: vrcholná Géčka konečně v plné parádě - 11 - Mercedes G 63 AMG oficialni 11Mercedes G63 a G65 AMG: vrcholná Géčka konečně v plné parádě - 12 - Mercedes G 63 AMG oficialni 12Mercedes G63 a G65 AMG: vrcholná Géčka konečně v plné parádě - 13 - Mercedes G 63 AMG oficialni 13Mercedes G63 a G65 AMG: vrcholná Géčka konečně v plné parádě - 14 - Mercedes G 63 AMG oficialni 14Mercedes G63 a G65 AMG: vrcholná Géčka konečně v plné parádě - 15 - Mercedes G 63 AMG oficialni 15Mercedes G63 a G65 AMG: vrcholná Géčka konečně v plné parádě - 16 - Mercedes G 63 AMG oficialni 16Mercedes G63 a G65 AMG: vrcholná Géčka konečně v plné parádě - 17 - Mercedes G 63 AMG oficialni 17
Fotky G65 Mercedes pořád drží pod pokličkou, kromě štítků V12 a více chromu na masce by ovšem měla vypadat stejně

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.