Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes G500 4x4^2 plně odhalen, prý se chová jako sporťák
21.2.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
My mu říkáme extrémní off-road a se svými charakteristikami jím jistě je. Mercedes ale tvrdí, že toto Géčko vám přijde spíše jako sporťák.
Tento týden se nese ve znamení střídání stráží na stanovišti nejdrsnějších off-roadů Mercedesu. Verze G 63 AMG 6x6 končí a to nikoli kvůli nezájmu zákazníků, ale kvůli zachování její exkluzivity. Zájem o podobně extrémní terénní modely tedy trvá, a tak Mercedes přijde s něčím podobným, verzí 4x4 na druhou. Její příchod přes týden avizoval, dnes už vám můžeme nabídnout její úplné představení.
I když úplné... Novinka bude na ženevském stánku Mercedesu debutovat jen jako „koncept blízký produkci”, a tak vám zatím nemůžeme nabídnout kompletní specifikace. I to, co víme, ale docela dobře stačí, abyste si udělali představu, s čím máte tu čest. Tohle je malé terénní monstrum a Němci tvrdí, že je i více než tím.
Začneme-li u vzhledu, můžeme říci, že vůz pokračuje ve stopách verze 6x6, jíž je jakousi zkrácenou verzí. Ačkoli s označením G500 4x4^2 očividně nenese logo AMG, dostal některé prvky právě od sportovní divize značky. Přehlédneme-li jinak nepřehlédnutelnou žluto-zelenou barvu, pak se toto Géčko vzhledově vyznačuje předním nárazníkem od AMG a rozličnými karbonovými prvky od tamtéž. Na první pohled je vidět také rampa s LED-světly na střeše, ocelové kryty spodku, boční vyústění výfuků a hodně velká, 22" kola s off-roadovými pneumatikami 325/55 R18.
Interiér vozu už tak zvláštní není a vyznačuje se spíše specifickými výbavovými prvky, jako je čalounění kůží nebo materiálem, kterému ve Stuttgartu říkají Dinamica (mikrovlákno), kam se jen podíváte. S ohledem na aktuální statut vozu (studie) je ale specifikace interiéru spíše dílem ukázat, co všechno Mercedes umí s třídou G udělat. To ale samozřejmě neznamená, že produkční verzí to nebude chtít říci též.
Zaměříme-li se na techniku, pak klíčovou informací je, že vůz je oproti očekáváním poháněn novým motorem 4,0 V8 biturbo známým třeba z Mercedesu C 63 AMG. Prý se tak stalo kvůli plnění emisních a spotřebových norem a v tomto případě je naladěn na výkon až 310 kW (422 koní), který míří na všechna čtyři kola přes sedmistupňový automat.
Prakticky veškerá zbylá technika je převzata z verze 6x6, pochopitelně v lehce okleštěné podobě. Pohon 4x4 tedy zajišťují tři mechanické diferenciály ovladatelné řidičem, samotná kola jsou pak stejně jako u 6x6 zavěšena s pomocí portálových náprav a dvojic tlumičů a pružin pro každé kolo, z nichž jeden celek je konvenční a tuhost druhého je elektronicky nastavitelná během 15 milisekund v několika úrovních.
Výsledkem je vůz se vskutku pozoruhodnými terénními schopnostmi - světlou výškou 45 centimetrů, brodivostí 1 metr, nájezdovými úhly 52 resp. 54° (vpředu/vzadu) a úhlem zlomu 47°. I když to vypadá na off-road k pohledání, Mercedes říká, že tohle auto vám bude připadat spíše jako sporťák než terénní stroj.
Třebaže automobilka zdůrazňuje, že auto je skutečně jen koncept a jeho výroba je závislá na reakcích publika, jsme si prakticky jisti, že jej dříve nebo později ve výrobě uvidíme. Kdy, to je zatím otázkou, s ohledem na končící výrobu 6x6 to ale nejspíš dlouho trvat nebude.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
G500 4x4^2 vypadá na off-roadového drsňáka. Mercedes mu ale říká sporťák...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus