Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes G 63 AMG 6x6 2013 oficiálně: pro ty, kterým 4x4 nestačí
1.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Obscénní, neekologické, především ale sympatické gesto Daimleru pro všechny, kteří považují standardní G 63 za skromný offroad.
Třínápravový civilní Mercedes třídy G, odvozený od vojenského speciálu koncernu Daimler a firmy Magna Steyr pro australskou armádu z roku 2011, jsme po nedávném zveřejnění jeho fotografií považovali za zakázkovou hračku pro marnivé arabské petrošejky.
Tím jsme se od pravdy patrně příliš nevzdálili, nicméně nyní vychází najevo, že G 63 AMG 6x6 je ve skutečnosti produkční vůz s předpokládaným zahájením prodeje už letos v říjnu. Automobilka cenu vozu dosud nezveřejnila, ale šéf vývojového oddělení Axel Harries v rozhovoru se zástupci britského Autoweeku přiznal, že půjde o druhý nejdražší vůz v nabídce, které momentálně vévodí SLS AMG Electric Drive s cenovkou 10 648 000 Kč.
Čtyřdveřový a čtyřsedadlový pickup je místo původního třílitrového dieselu osazen 5,5litrovým vidlicovým osmiválcem dopovaným dvojicí turbodmychadel o výkonu 544 koní a maximálním točivém momentu 760 newtonmetrů. Ačkoli hmotnost vozu narostla z beztak neskromných 2 550 kg na masivních 3 775 kilogramů, ve spojení se sedmistupňovou automatickou převodovkou je tento pouštní mastodont pořád schopen akcelerovat na 100 km/h „pod šest sekund“. Jeho maximální rychlost byla pro jistotu omezena na 160 km/h.
Géčko 6x6 si po výměně pohonné jednotky ponechalo kompletní techniku do těch nejnáročnějších podmínek. Převodovka posílá výkon na všech šest kol prostřednictvím pěti stoprocentně uzamykatelných diferenciálů, přičemž základní distribuce síly mezi nápravami funguje podle přednastaveného poměru 30:40:30. Kromě automatu je ve voze rovněž redukční skříň, přičemž na běžných silnicích využívá převod v poměru 0,87:1 a v terénu podstatně kratší 2,16:1.
Noblesní náklaďák Mercedesu je dlouhý 5 875 mm, 2 111 mm široký a na výšku měří až 2 210 mm. Tím překonal svého standardního pětidveřového sourozence na délku o celých 1 213 mm a navíc je o 259 mm vyšší a 351 mm širší. Pokud někdo nad verzí 6x6 skutečně přemýšlí a nejraději by jí viděl někde mimo civilizaci, mohla by jej zajímat také světlá výška 460 mm a nájezdové úhly 52 stupňů vpředu (+ 16 ve srovnání s G 63) a 54 stupňů vzadu (+ 27). Nicméně pokud by to řidiči na nějakém zlomu či pahorku nevyšlo, podvozek je pochopitelně chráněn soustavou ocelových desek.
Přestože spotřeba se u vozů podobného typu už příliš neřeší, známe ji. Mercedes uvádí průměr 18 litru na 100 kilometrů. Jak už jsme naznačili, výroba šestikolky se rozjede koncem letošního roku, s hromadnou produkcí se však samozřejmě nepočítá. AMG ve spojení s Magna Steyr by měly každých dvanáct měsíců vypustit ponejvíce 20 až 30 těchto aut.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
Komu je čtyřkolka málo, může vsadit na šestikolku, minimálné v poušti litovat nebude...
Zdroje: Mercedes-Benz, Autoweek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před hodinou - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 3 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 4 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 13:37 - jerry
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus