Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes G 2017: mohutný facelift pošle hmotnost k zemi, design do nebes
5.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové Géčko má zhubnout o 200 kilo. Zároveň dorazí s novou přední nápravou, luxusnější kabinou a výkonnějšími motory i automatem 9G-Tronic.
Pokud přijde řeč na ortodoxní off-roady, pak v současné době existují prakticky jen dva modely, a sice Land Rover Defender a Mercedes-Benz třídy G. V poslední době jsme přitom mluvili především o tom prvním, který v příštím roce zamíří do důchodu. Jeho nástupce se pak od svých kořenů lehce vzdálí, vyšlapanou cestu by však zcela opouštět neměl. Je přitom otázkou, kdy se objeví, neboť z posledních zpŕav jsme měli tak trochu pocit, že Britové sami nevědí, kam se vlastně s touto novinkou mají ubírat.
V táboře Mercedesu kupodivu takové zmatky nepanují, i když na rozsáhlou modernizaci se připravuje i třída G. Ta by se v novém hávu měla do prodeje dostat v roce 2017, přičemž ačkoliv se mluví o faceliftu, de facto půjde o zcela nový vůz (označení W463 mu zůstane). Šířka by totiž měla narůst o 100 mm na celkových 1 860 mm, hmotnost pak pro změnu zamíří díky přidání hliníku dolů. Podle zdrojů zevnitř by se navíc mělo jednat o dvousetkilovou dietu, což již na jízdní vlastnosti bude mít velmi pozitivní vliv.
Vyjma toho se očekává kompletně nové přední zavěšení, jež bude používat tří- nebo čtyřprvkovou nápravu. Dorazit ovšem má i moderní elektro-mechanické řízení, v případě interiéru se pak očekává řadu prvků představených novou třídou C. Kabina by navíc měla být tišší, přičemž důraz je kladen také na vyšší komfort, kvalitu a širší sedačky vpředu i vzadu.
Po stránce designové by pak silueta vozu měla navazovat na svého předchůdce, veškeré hrany ovšem budou trochu zaoblenější. Inspirací se přitom má stát koncept Ener-G-Force, který třícípá hvězda představila na autosalonu v Los Angeles před dvěma roky. Ten ovšem má větší měrou vést k nové třídě GL, která má dorazit v roce 2018.
V jejím případě se očekává, že soupeřit bude hlavně s Range Roverem. Vsadit si tak můžeme na vyšší luxus a kultivovanost, mimo to je ve hře i varianta s prodlouženým rozvorem. Ta by se pak v prodeji měla objevit s přídomkem Pullman, přičemž ohrozit hodlá chystané SUV Bentley. Dále pak nové GL poslouží jako základ pro SUV Astonu Martin.
Vraťme se ale zpátky k třídě G, pod jejíž kapotou se rovněž mají objevit nové motory. Konkrétně jde o třílitrové šestiválce, jež mají v benzinovém provedení (M256) produkovat více než 360 koní, zatímco u dieselu (OM656) výkon překročí 300 koní. Na všechna čtyři kola jej přitom bude standardně distribuovat devítistupňový automat.
Sázkou na jistotu je pak verze AMG, která v posledních letech tvořila polovinu veškerých prodejů (loňský rok pak byl pro třídu G nejlepší v historii). Je tedy jisté, že třícípá hvězda nehodlá ponechat nic náhodě a má veškeré kroky perfektně promyšlené. Nyní tedy můžeme být zvědavi na odpověď, s jakou přijde Land Rover.
Neoficiální ilustrace představují třídu G s mnohem zaoblenější karoserií. Z náznaků by tomu mohla odpovídat i realita
Inspirací se má stát i koncept Ener-G-Force s roku 2012
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 5 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 2 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 4 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 5 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 6 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 16:36 - GeneHawkins
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 14:54 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus