Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes G 2017 bude civilnější, dorazit má i kompaktní sedmimistné GLB
16.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třída G se rozštěpí na tři modely. První zůstane vyhrazen armádě, druhý propojí luxus s terénními schopnostmi a třetí nabídne i pohon předních kol.
Jsou tomu pouhé dva dny, kdy jsme avizovali růst prodejů luxusních SUV, a již zde máme další novinky, které si z tohoto koláče chtějí něco ukousnout. O Mercedesu M Coupe jsme informovali v předchozí zprávě nyní se můžeme podívat na zoubek plánovanému rozšíření nabídky třídy G. Ta by totiž podle kolegů z německého Autobildu měla dorazit ve dvou, respektive ve třech verzích - v roce 2016 se představí série 461, které bude pokračovat v cestě vyšlápnuté stávajícím provedením a určena přitom bude hlavně pro armádní využití.
Rok 2017 by pak měl být zasvěcen civilnímu provedení, které bude označeno jako série 463. Tento model by přitom měl shodit pár kilogramů, přestože jeho rozměry narostou - v případě šířky na 1,86 metru. Dovnitř by se tak mohla nastěhovat mnohem komfortnější sedadla, přesto by však vůz na silnici zabíral o 12 centimetrů méně než Range Rover. Třícípá hvězda by se tak mnohem lépe vypořádala s úzkými silničkami, stejně jako by nabídla třeba lepší průchodnost lesnatým terénem.
Jelikož s výlety mimo zpevněný asfalt se i nadále počítá, pak by měla být zachována silueta včetně seseklé zádě s krátkým převisem. Dorazit mají i téměř vertikální okna či klasická dvojice čelních světlometů, oproti armádnímu provedení by však přeci jen aerodynamika měla doznat trochu lepší optimalizace. Nic konkrétního však německé zdroje v tomto ohledu nezmiňují.
Trochu více dat máme o technice. Začít můžeme novým hliníkovým rámem, který nahradí standardní ocelový (ten zůstane vyhrazen sérii 461). Tím by hmotnost měla poklesnout o 375 kilo, což dozajista sníží spotřebu a zlepší ovladatelnost. V tomto směru pak máme očekávat i novou víceprvkovou přední nápravu, hydraulické řízení však bude muset udělat prostor novému elektrickému posilovači.
K tomuto kroku prý třícípá hvězda nepřikročí (alespoň ne primárně) kvůli sražení spotřeby o půl desetinky litru, ale s ohledem na řadu bezpečnostních systémů (kupříkladu monitoring jízdy ve správném pruhu nebo systému automatického parkování), které s tímto posilovačem spolupracují. Mimo to pak máme očekávat i přítomnost head-up displeje a dalších elektronických fines.
Po stránce motorické by pak hlavní jádro nabídky měly tvořit šestiválcové motory, z nichž ten benzinový má nabídnout 367 koní, zatímco u dieselu jich dostanete 313. Chybět ovšem nebude ani verze G 500 osazená osmiválcem o výkonu 462 koní, později pak dorazí i Mercedes G 63 AMG poháněný přeplňovaným čtyřlitrem produkujícím 544 až 571 koní.
Jak je přitom vidět, s dvanáctiválcem se již nepočítá. Místo toho by ovšem u všech modelů mělo dojít k nahrazení sedmistupňové převodovky novým devítistupňovým automatem. To je ale víceméně o tomto modelu vše, přesunout se tak můžeme k poslednímu - zřejmě nejkontroverznějšími - zástupci. Ten sice svým názvem bude hlásat vztah k třídě G, vycházet však bude ze zcela jiných komponentů.
Jakožto Mercedes-Benz GLB by totiž měl v roce 2019 dorazit kompaktní crossover, který nabídne až sedm míst k sezení. Postaven přitom bude na platformě příští třídy A (objevit se má na jaře 2018), což znamená, že základní verze budou vybaveny jen pohonem předních kol. To zní obdobně jako u modelu GLA, vůči němu však novinka nabídne zmiňovaný vyšší počet sedadel.
Kromě toho se počítá také s větším rozvorem či příplatkovými off-roadovými pakety, stejně jako bude u výše postavených verzí k dispozici pohon všech kol. Vsadit si pak můžete rovněž na vyšší cenu, na její upřesnění ale budeme muset nějaký ten pátek počkat.
Koncept Ener-G-Force by měl předznamenávat jak civilní verzi třídy G, tak i chystaný Mercedes-Benz GLB
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Prodeje taxíků Mercedesu zkolabovaly. Firma přišla téměř o celý trh, i když ho fakticky založila a přes 100 let mu vládla
4.10.2024 - Jediná Škoda s motorem V6 TDI je k mání nejetá po 1. majiteli. S dobovou navigací a manuálem je to posel z minulosti
4.10.2024 - Volvo prosí EU: Zakažte nám prodávat auta, která by naši zákazníci mohli chtít. A není samo
4.10.2024 - Hyundai ukázalo vlastně smutnou budoucnost aut. Vykoupilo vůz s 1 milionem km, nechalo ho dát dokupy a vrátilo ho do oběhu
5.10.2024 - John Cena prodává auto, které považuje za největší finanční omyl svého života. Nasypal přes 11 milionů do nesmyslu
5.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva