Mercedes G 2016: nová generace shodí 374 kilo a vsadí hlavně na osmiválce

Ortodoxní německý off-road čeká výrazná dieta, zároveň se lehce zaoblí jeho karoserie a poklesne spotřeba. Terénní schopnosti ale mají zůstat při starém.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes G 2016: nová generace shodí 374 kilo a vsadí hlavně na osmiválce

11.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes G 2016: nová generace shodí 374 kilo a vsadí hlavně na osmiválce

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ortodoxní německý off-road čeká výrazná dieta, zároveň se lehce zaoblí jeho karoserie a poklesne spotřeba. Terénní schopnosti ale mají zůstat při starém.

O nové generaci Mercedesu třídy G jsme se rozepsali vcelku nedávno, kdy na světlo světa vylezla dávka informací z německého soudku. Nyní tu ovšem pro změnu máme data anglicky hovořících médií, i když jen částečně. Kolega Georg Kacher je totiž ve skutečnosti Rakušák, který navíc aktuálně žije poblíž Mnichova. To by ovšem na celé záležitosti nemělo nic měnit, ba právě naopak. Kacher má k automobilkám velmi blízko, neboť některé z nich (třeba Bugatti) jeden čas propagačně zastřešoval.

Tyto fakta ale již ponechme stranou a místo toho se podívejme, co náš zahraniční kolega o nové třídě G zjistil. Ta nejzásadnější informace se týká hmotnosti, která s příchodem novinky opravdu výrazně poklesne. Zatímco totiž původně byla tipována dvousetkilová dieta, nyní se mluví o 374 kilogramech. Základní model, kterým je aktuálně Mercedes-Benz G 350 BlueTec, by se tak v budoucnu dostal na 2,3 tuny.

Daného výsledku by přitom bylo dosaženo hlavně větším než malým využitím hliníku, z nějž by kromě některých panelů karoserie měl být rovněž rám. Tato změna by se přitom neměla pozitivně projevit pouze na lepší ovladatelnosti, ale taktéž na ponížení spotřeby. V tomto směru přitom pomocnou ruku nabídne také aerodynamičtější karoserie, která řadu ostrých hran vymění za oválné plochy.

Navzdory jistému vizuálnímu „vyměknutí“ bychom ovšem neměli přijít o výjimečné terénní schopnosti, které bude i nadále zajišťovat vysoká světlá výška, pohon všech kol či trojice diferenciálů. Ty budou ovládány patřičně robustními ovladači, jimž společnost v kabině udělá rovněž madlo před spolujezdcem. Na druhou stranu ale třída G nabídne i lepší materiály a multimediální systémy.

Očekávat lze rovněž celou řadu elektronických berliček včetně adaptivního tempomatu Distronic Plus, který vychází z údajů kamery ukryté za logem třícípé hvězdy. Dalšími prvky, jež pak novou třídu G ověnčí, jsou třeba diodové světlomety, nový touchpad, head-up displej či lepší volant. Opomíjet ovšem nesmíme ani kompletně přepracovanou architekturu kabiny.

Po stránce motorické jsou pak potvrzenými agregáty hlavně benzinové osmiválce. Ten čtyřlitrový by přitom měl nabídnout přibližně 460 koní, zatímco 5,5litrové twin-turbo v modelu G 63 AMG nabídne koní 570. Mimo to se spekuluje také o hybridní variantě, tento krok však teprve čeká na oficiální požehnání.


Mercedes G 2016: nová generace shodí 374 kilo a vsadí hlavně na osmiválce - 1 - Mercedes-Benz Ener-G-Force concept 01Mercedes G 2016: nová generace shodí 374 kilo a vsadí hlavně na osmiválce - 2 - Mercedes-Benz Ener-G-Force concept 02Mercedes G 2016: nová generace shodí 374 kilo a vsadí hlavně na osmiválce - 3 - Mercedes-Benz Ener-G-Force concept 03Mercedes G 2016: nová generace shodí 374 kilo a vsadí hlavně na osmiválce - 4 - Mercedes-Benz Ener-G-Force concept 04Mercedes G 2016: nová generace shodí 374 kilo a vsadí hlavně na osmiválce - 5 - Mercedes-Benz Ener-G-Force concept 05Mercedes G 2016: nová generace shodí 374 kilo a vsadí hlavně na osmiválce - 6 - Mercedes-Benz Ener-G-Force concept 06Mercedes G 2016: nová generace shodí 374 kilo a vsadí hlavně na osmiválce - 7 - Mercedes-Benz Ener-G-Force concept 07Mercedes G 2016: nová generace shodí 374 kilo a vsadí hlavně na osmiválce - 8 - Mercedes-Benz Ener-G-Force concept 08Mercedes G 2016: nová generace shodí 374 kilo a vsadí hlavně na osmiválce - 9 - Mercedes-Benz Ener-G-Force concept 09Mercedes G 2016: nová generace shodí 374 kilo a vsadí hlavně na osmiválce - 10 - Mercedes-Benz Ener-G-Force concept 10Mercedes G 2016: nová generace shodí 374 kilo a vsadí hlavně na osmiválce - 11 - Mercedes-Benz Ener-G-Force concept 11Mercedes G 2016: nová generace shodí 374 kilo a vsadí hlavně na osmiválce - 12 - Mercedes-Benz Ener-G-Force concept 12
Nová třída G by se po stránce aerodynamické měla inspirovat konceptem Ener-G-Force. Terénní schopnosti jí ovšem zůstanou

Zdroj: Automobile

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.