Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes G 2016: facelift přivál více výkonu a stylu uvnitř i zvenčí
4.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Legendární off-road dostal do vínku nový čtyřlitový osmiválec o výkonu 422 koní. Posílení ovšem doznal i dieselový model či verze AMG.
Letošní rok je posledním v kariéře Land Roveru Defender. Jeho jediný rival, Mercedes-Benz třídy G, ovšem ze scény rozhodně nezmizí. Místo toho třícípá hvězda přišla s další modernizací, jejíž náznak se dal vysledovat prostřednictvím speciální verze G 500 4x4^2. Ta byla osazena novým čtyřlitrovým osmiválcem, který se postará rovněž o pohon standardního Géčka. Asi přitom nemusíme nijak zvlášť dodávat, že jde o agregát, který najdeme také v motorovém prostoru Mercedesu-AMG GT a C 63.
Oproti oběma výše zmíněným sportovním derivátům ovšem došlo k jistému přeladění pohonné jednotky. Ta nyní produkuje 422 koní a 610 Nm točivého momentu, což verzi G 500 stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 5,9 sekundy. Data o spotřebě či emisích CO2 bohužel známa nejsou, Mercedes však dodává, že veškeré modely třídy G jsou nyní v průměru o 16 procent úspornější a zároveň plní emisní normy Euro 6.
Z výše řečeného se tak dají očekávat rovněž modifikace ostatních verzí v nabídce. V prvé řadě přitom můžeme zmínit dieselový model G 350d, jehož třílitrový šestiválec nově produkuje 245 koní a 600 Nm namísto předchozích 211 koní a 540 Nm. Počítat tak můžeme s akcelerací na 100 km/h za 8,9 sekundy, další podrobnosti ale zřejmě zůstanou tajemstvím až do zahájení prodeje, tedy do léta letošního roku.
Obdobnou politiku třícípá hvězda zvolila rovněž u vrcholných verzí G 63 AMG a G 65 AMG. V prvním případě tu máme 5,5litrový osmiválec, který se dočkal posílení o 57 koní a celkově tak nabízí 571 koní a 760 Nm. Stovku tak zvládne za 5,4 sekundy, zatímco dvanáctiválcové provedení je o desetinu rychlejší. K tomu mu přitom napomáhá šestilitrová jednotka, která nově produkuje 630 koní a 1 000 Nm.
Tím jsme s změnami motorů hotovi (jen dodáme, že systém start/stop je nyní standardem), přesunout se tak můžeme k podvozku. Ten počítá s novými tlumiči, které mají umocnit komfort ve voze a vylepšit ovladatelnost. Zároveň byla optimalizována i trakční kontrola ASR a protiskluz ABS, verze G 500 dále profituje ze specifického naladění adaptivního podvozku v režimech Sport a Comfort.
Kosmetické modifikace jsou spojeny s přepracovanými nárazníky, pro modely G 350d a G500 jsou pak vyhrazeny i klenuté blatníky ve stylu AMG či nový přístrojový štít s 11,4centimetrovým multifunkčním displejem. Dieselové provedení navíc dostalo do vínku 18palcová pětiparsková litá kola, zatímco oba modely z Affalterbachu čeká rovněž přepracovaný přístrojový štít.
U verzí AMG je navíc možné sáhnout po provedení Edition 463, které se zvenčí pyšní do stran vyvedenými koncovkami výfuku, 21palcovými kovanými koly, ochranným proužkem v zatmaveném hliníku nebo ochrannými pláty podvozku. Uvnitř pak najdeme dvoubarevné kožené čalounění s kontrastními švy nebo karbonové obložení.
Mimo to mohou potenciální majitelé verzí z Affalterbachu zvolit rovněž paket Color, který počítá s karoserií vyvedenou v červeném, oranžovém, zeleném, žlutém nebo fialovém odstínu. Ve stejné barvě je pak vyvedeno i prošívání uvnitř, tím ovšem změny související s modelovým rokem 2016 končí.
































Mercedes-Benz třídy G dostal do nového modelového roku více výkonu i více stylu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejnovější články
Dosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
včeraTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
včeraSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 23:16 - stst2
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins