Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes G 2012: detaily k faceliftu nesmrtelného Němce
18.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Už od loňska víme, že ultraklasickou třídu G od Mercedesu čeká další facelift. Nyní máme jasněji i v tom, co přinese po technické stránce.
Už se chvíli zdálo, že vůz, který má přežít i nukleární apokalypsu, nemusí přežít apokalypsu úřednickou. Především bruselské regulace velkým, těžkým a objemnými motory poháněným vozům rozhodně nepřejí, a tak se loňské avízo ukončení výroby krátké verze Mercedesu třídy G zdálo být pověstným začátkem konce.
Později ale byla přistižena faceliftovaná Géčka v provedení AMG a bylo jasné, že tento model na trhu ještě nějaký čas vydrží. To ostatně následně nejen kvůli „vyplašeným” příznivcům třídy G potvrdil i sám Mercedes, když oznámil, že vůz ve výrobě udrží alespoň do roku 2020. Bylo ale jasné, že to nebude v dosavadním provedení, ale v další evoluci vozu, která přispěchá s tehdy neznámými technickými i designovými novinkami. Nyní konečně víme více i na toto téma.
Platí to tedy alespoň pokud můžeme věřit informacím od kolegů z holandského Telegraafu, ti ale nakonec netvrdí nic až tak převratného. Nejasné totiž byly zejména informace kolem základních provedení, kterých se ale prý facelift technicky nedotkne. V nabídce by si tak měly ponechat naftový motor G350 BlueTec s výkonem nejvýše 155 kW (211 koní) a benzinový G500 s 285 kW (388 koní), oba ve spojení se sedmistupňovým automatem 7G-Tronic.
Jak již vyplývá z výše zmíněného, žádná z těchto verzí již nebude nabízena v třídvéřovém provedení s krátkým rozvorem, designově by se zbylé verze měly dočkat především nových nárazníků a upraveného interiéru. Očekávat lze i typické „faceliftové novinky” - nové laky, čalounění, designy litých kol a podobné drobnosti.
Zajímavějším se ale zdá být potvrzení spekulací, které přinesly již odkazované loňské špionážní fotky. Z nabídky tak skutečně zmizí dosavadní špička v podobě G55 AMG s motorem o objemu 5,4 litru, kompresorem, výkonem 370 kW (507 koní) a pětistupňovým automatem. Ovšem ne bez náhrady.
Novinkou se tak stanou verze G63 AMG a G65 AMG. První nabídne motor 5,5 V8 s přeplňováním dvěma turbodmychadly a 397 kW (544 koní), druhý pak šest litrů, dvanáct válců, dvě turba a 447 kW (612 koní). Oba motory by měly být spojeny opět s automatem 7G-Tronic, dynamické či jiné parametry zatím nejsou známy.
Po stránce vzhledu má vše odpovídat loňské špionáži - upravené nárazníky nebo vnější zrcátka a části interiéru převzaté z třídy M 2012, to vše má zůstat zachováno i pro sériovou výrobu.
Nové informace jsou tak především potvrzením či upřesněním dosud známého. Telegraaf navíc dodává, že inovované Géčko se dostane na trh letos v červnu, a to rovnou v základních i špičkových verzích. Ta nejlepší a vlastně jediná úplně nová (G63 lze považovat za náhradu G55), tedy G65 AMG, má stát tučných 222 000 Eur, tedy přes 5,5 milionu Kč. Aby bylo limitům normované spotřeby učiněno zadost, má se později v nabídce objevit i hybridní provedení, podrobnější informace ale zatím chybějí.
Loňské fotky testovacích Mercedesů G63 a G65 AMG řekly k facelifu většinu podstatného, zbylé verze se zásadně nezmění
Pro srovnání současné provedení Géčka, zde v loňské Edition Select
Zdroj: Telegraaf, Foto: 3rabcars.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 31 minutami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 2 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 3 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 5 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva