Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes G 2012: detaily k faceliftu nesmrtelného Němce
18.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Už od loňska víme, že ultraklasickou třídu G od Mercedesu čeká další facelift. Nyní máme jasněji i v tom, co přinese po technické stránce.
Už se chvíli zdálo, že vůz, který má přežít i nukleární apokalypsu, nemusí přežít apokalypsu úřednickou. Především bruselské regulace velkým, těžkým a objemnými motory poháněným vozům rozhodně nepřejí, a tak se loňské avízo ukončení výroby krátké verze Mercedesu třídy G zdálo být pověstným začátkem konce.
Později ale byla přistižena faceliftovaná Géčka v provedení AMG a bylo jasné, že tento model na trhu ještě nějaký čas vydrží. To ostatně následně nejen kvůli „vyplašeným” příznivcům třídy G potvrdil i sám Mercedes, když oznámil, že vůz ve výrobě udrží alespoň do roku 2020. Bylo ale jasné, že to nebude v dosavadním provedení, ale v další evoluci vozu, která přispěchá s tehdy neznámými technickými i designovými novinkami. Nyní konečně víme více i na toto téma.
Platí to tedy alespoň pokud můžeme věřit informacím od kolegů z holandského Telegraafu, ti ale nakonec netvrdí nic až tak převratného. Nejasné totiž byly zejména informace kolem základních provedení, kterých se ale prý facelift technicky nedotkne. V nabídce by si tak měly ponechat naftový motor G350 BlueTec s výkonem nejvýše 155 kW (211 koní) a benzinový G500 s 285 kW (388 koní), oba ve spojení se sedmistupňovým automatem 7G-Tronic.
Jak již vyplývá z výše zmíněného, žádná z těchto verzí již nebude nabízena v třídvéřovém provedení s krátkým rozvorem, designově by se zbylé verze měly dočkat především nových nárazníků a upraveného interiéru. Očekávat lze i typické „faceliftové novinky” - nové laky, čalounění, designy litých kol a podobné drobnosti.
Zajímavějším se ale zdá být potvrzení spekulací, které přinesly již odkazované loňské špionážní fotky. Z nabídky tak skutečně zmizí dosavadní špička v podobě G55 AMG s motorem o objemu 5,4 litru, kompresorem, výkonem 370 kW (507 koní) a pětistupňovým automatem. Ovšem ne bez náhrady.
Novinkou se tak stanou verze G63 AMG a G65 AMG. První nabídne motor 5,5 V8 s přeplňováním dvěma turbodmychadly a 397 kW (544 koní), druhý pak šest litrů, dvanáct válců, dvě turba a 447 kW (612 koní). Oba motory by měly být spojeny opět s automatem 7G-Tronic, dynamické či jiné parametry zatím nejsou známy.
Po stránce vzhledu má vše odpovídat loňské špionáži - upravené nárazníky nebo vnější zrcátka a části interiéru převzaté z třídy M 2012, to vše má zůstat zachováno i pro sériovou výrobu.
Nové informace jsou tak především potvrzením či upřesněním dosud známého. Telegraaf navíc dodává, že inovované Géčko se dostane na trh letos v červnu, a to rovnou v základních i špičkových verzích. Ta nejlepší a vlastně jediná úplně nová (G63 lze považovat za náhradu G55), tedy G65 AMG, má stát tučných 222 000 Eur, tedy přes 5,5 milionu Kč. Aby bylo limitům normované spotřeby učiněno zadost, má se později v nabídce objevit i hybridní provedení, podrobnější informace ale zatím chybějí.






















Loňské fotky testovacích Mercedesů G63 a G65 AMG řekly k facelifu většinu podstatného, zbylé verze se zásadně nezmění
Pro srovnání současné provedení Géčka, zde v loňské Edition Select
Zdroj: Telegraaf, Foto: 3rabcars.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 7 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 3 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 4 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 6 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 7 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 15:42 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins