Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes F 015 Luxury in Motion: německé vejce jezdí samo, na vodík
6.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třícípá hvězda představila své pojetí autonomního vozu. Ten uvnitř hostí čtveřici sedadel a plejádu displejů, z nichž ten na palubce snímá vaše gesta.
V Las Vegas je aktuálně opravdu živo, na čemž nese vinu především veletrh elektroniky CES. Z toho se začíná stávat i jakýsi neoficiální autosalon, neboť svou premiéru zde již měl nový Chevrolet Volt či Volkswagen Golf R Touch. Nyní si můžeme představit koncepční Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion, který rovněž debutoval ve městě hříchu. Zatímco třeba výše zmíněný plug-in hybrid je ale již produkční verzí, která zanedlouho zamíří do silnice, na třícípou hvězdu si budeme muset počkat mnohem déle než na technologie, kterými je napěchován německý hatchback.
Koncept F 015 je totiž cvičením na téma „autonomní vozidla“. Designéři při jeho navrhování zjevně dostali volnou ruku, pročež tu máme sedan vytvarovaný do podoby vejce. Počítat díky tomu lze s příkladnou aerodynamikou, koeficient odporu vzduchu ovšem zveřejněn nebyl. Více ovšem víme o rozměrech, které činí 5 220 milimetrů v případě délky, 2 018 mm v rámci šířky a 1 524 mm u výšky. Rozvor pak počítá se 3 610 milimetry.
Do kabiny se cestující dostanou poměrně snadno díky absenci středového sloupku a dveřím, jež se otevírají od sebe, a to v úhlu 90 stupňů. Uvnitř navíc trůní čtveřice sedadel, která se po otevření dveří natočí o 30 stupňů, aby nastupování skutečně bylo hračkou. Není to ovšem jediný pohyb, kterého jsou schopna - uspořádat je můžete i tak, že cestující sedí čelem k sobě.
Kromě sedadel mají pasažéři k dispozici řadu displejů, z nichž čtyři najdeme na vnitřních panelech dveří. Další se nastěhoval za zadní řadu a šestý nalezneme na výsuvném stolku umístěném mezi zadními sedadly. Finální displej pak zdobí palubní desku, přičemž je složen ze šesti nezávislých obrazovek roztažených přes celou šíři vozidla.
Ve všech případech lze počítat s vysokým rozlišením, displeje na palubní desce pak navíc umožňují ovládání gesty. Tím ale zmínky v tiskové zprávě končí, přesunout se tak můžeme do motorového prostoru, kde koncept F 015 počítá s hybridním vodíkovým ústrojím. To je tvořeno dvěma elektromotory, které pohánějí zadní nápravu.
Každá pohonná jednotka disponuje výkonem 136 koní, načež tu máme celkem 272 koní a 400 Nm točivého momentu. Díky tomu se vůz rozjede z klidu na stovku za 6,7 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 200 km/h. Dojezd pak má činit 1 100 kilometrů, přičemž 200 km zvládne třícípá hvězda urazit pouze na elektrickou energii.
Ta je skladována v lithium-iontových bateriích, zatímco vodík potřebný k její výrobě nalezneme v nádržích o kapacitě 5,4 kg uskladněných při tlaku 700 barů. Tím nám ale tisková zpráva končí.




































































Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion nepotřebuje řidiče. Ke svému pohonu pak využívá hybridní vodíkové ústrojí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
dnesŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nejnovější články
První elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 13 minutamiPro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
před 7 hodinamiS čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
před 8 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 9 hodinamiPoslední rozhovor s vyhozeným šéfem Volva ukazuje, jak totálně mimo byl. Musel jít, „tech guys” autům prostě nerozumí
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva