Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes E W212 2013: velký facelift oficiálně, detailně
13.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Daimler po úniku továrních fotek nezaváhal a radikálně modernizovanou třídu E představil se vším všudy. Kromě jiného designu dostala také nové motory.
Mezigenerační facelifty, provedené v takovém rozsahu jako u aktuální třídy E s kódovým označením W212, se jen tak nevidí. Také automobilka tvrdí, že jde o dosud nejkomplexnější modernizaci v historii značky. Došlo k poměrně radikálním změnám designu, upravena byla paleta motorů, rozšířila se standardní výbava a přibyly nové elektronické systémy. Pojďme se na to ale podívat popořádku.
Rozpoznat facelift od původního modelu je někdy skoro nemožné. Musíte sledovat podrobnosti ve vnitřní struktuře světel, detaily v náraznících nebo na zpětných zrcátkách, a přesto nemáte vždycky jistotu. V případě Mercedesu třídy E máte spíše dojem, že se díváte na zcela nový automobil a třeba Volkswagen byl schopen změny podobného rozsahu u modelu Passat prohlásit za novou generaci i s vlastním, novým interním označením. Zde tomu tak není a ještě jednou připomínáme, že jde pouze o (sice netradiční, ale přesto) modernizaci dosavadního provedení.
O třídě E představené v roce 2009 patrně nelze ani při přemíře cynismu říci, že by vypadala špatně. Byla asi trochu hranatější, než byli majitelé předchozích éček zvyklí, ale jinak to byl Mercedes se vším všudy. Při pohledu na novinku je však zřejmé, že právě ona hranatost byla klientele pravděpodobně pověstným trnem v oku.
Jinak si neumíme vysvětlit, proč by designové oddělení kromě sdružení hlavních světlometů do jednoho celku použilo tolik křivek, stejně tak je naroubovalo na tvary předního nárazníku a na bocích vypustilo zvláštní, nicméně na historii se odvolávající prolis na zadním blatníku. Dokonce i rohy masky chladiče byly důsledně zaobleny a příď auta tak vypadá trochu jako rozplácnutá třída B. Sami vidíte, že ani záď nezůstala stejná, ačkoli v tomto případě velká, téměř jednolitá světla způsobují, že Éčko zrovna jako typický Mercedes nevypadá.
Jak je ve Stuttgartu poslední dobou zvykem, stylistické oddělení opět vytvořilo dva typy podoby přídě. Konzervativnější Elegance využívá tři jednolité lamely v masce, třícípou hvězdu na kapotě a jednodušší, menší otvory nasávání v nárazníku. Avantgarde má naproti tomu velké logo přímo uprostřed krytu chladiče s párem velkých lamel a výrazně vykrojenější náfuky k brzdám (za jejich funkčnost podle obrázků neručíme). Za zmínku ještě stojí to, že Mercedes bude montovat denní LED ve standardu, kompletní diodová světla pak budou za příplatek.
V kontrastu s úpravami vnějšího vzhledu se může zdát, že interiér zůstal prakticky stejný, což je v jistém smyslu pravda, každopádně i zde není vše při starém. Změnil se tvar výdechů ventilace, zvýrazněna byla lišta palubní desky táhnoucí se přes celou šířku (může vypadat hliníkově nebo jako dřevo, z čeho je skutečně vyrobená, firma nespecifikuje) a Mercedes samozřejmě nezapomněl zdůraznit, že v kabině jsou opět o cosi kvalitnější materiály a více si dal záležet i na zpracování.
Mezi motorizacemi se překvapivě nakonec neobjevila přeplňovaná zážehová šestnáctistovka, jak se původně myslelo, základem se tak stává nový čtyřválcový dvoulitr s turbodmychadlem, přímým vstřikováním a variabilním časováním, který nahrazuje původní osmnáctistovku. Ve verzi E 200 má 184 koní při 5 500 ot./min., točivý moment 300 Nm od 1 200 do 4 000 ot./min. a kromě akcelerace z 0 na 100 za 7,9 sekundy (kombík 8,3 s) by měl v průměru jezdit za 5,8 litru na 100 kilometrů. Pro kombi verzi automobilka uvádí rovných šest litrů.
Provedení E 250 disponuje výkonem 211 koní a nejvyšším točivým momentem 350 newtonmetrů, vše při identických otáčkách. Zrychlení na stovku se zkracuje na 7,4, respektive 7,8 vteřiny, spotřeba se naopak u sedanu uvádí stejná, v případě kombíku o decilitr vyšší. Modely E 300, E 350, včetně vozů s pohonem všech kol 4Matic, využívají původní atmosférický vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru. Výkon je buď 252 nebo 306 koní a jejich nová a nižší průměrná papírová spotřeba se pohybuje od 6,8 do 7,8 litru i díky tomu, že v režimu měření úřaduje standardně montovaný stop-start.
Novinkou v nabídce zážehových motorů je dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec 3,0 litru. Přes menší objem ponese označení E 400 a tím vyplní mezeru mezi E 350 a E 500. Jeho maximální výkon činí 333 koní při 5 250 až 6 000 otáčkách a nejvyšší točivý moment 480 newtonmetrů odevzdá v rozmezí od 1 600 do 4 000 otáček. Mercedes tvrdí, že na stovku akceleruje (podle typu karoserie) za 5,9 nebo 6,3 sekundy a v průměru bude „žrát“ 7,5 až 7,7 litru na 100 km. Tato motorizace bude rovněž k mání v provedení 4Matic a vesměs pro ni platí stejná dynamika, akorát normovaný apetit je nepatrně vyšší - 8,0 až 8,3 l/100 km. Do kompletního výčtu benzínových motorů nám schází už jen E 500 (které zůstalo na svých číslech) a E 63 AMG.
U dieselových motorů se tolik toho nezměnilo, proběhneme si je proto jen telegraficky. Nabídka je v zásadě tvořena dvojicí motorů - čtyřválcem 2,1 litru a vidlicovým šestiválcem o objemu 3,0 litru - v různém nastavení. Menší agregát je pořád k mání jako E 200 CDI (136 k, 360 Nm, 4,9 l/100 km), E 220 CDI (170 k, 400 Nm, 4,7 l/100 km), E 250 CDI (204 k, 500 Nm, 4,8 l/100 km) a E 300 BlueTec Hybrid (204 + 26 k, 500 + 280 Nm, 4,1 l/100 km). Šestiválec pořídíte jako E 300 BlueTec (231 k, 540 Nm, 5,5 l) a E 350 BlueTec s výkonem 252 koní, 620 Nm a průměrnou spotřebou také jen 5,6 litru na sto kilometrů.
Stuttgart se nezapomněl pochlubit celou baterií bezpečnostních systémů, jejichž základ je stejný jako před modernizací, ve voze se však objevila technika, která se brzy nastěhuje také do nové třídy S a stane se jedním ze základních informačních prvků pro všechny okruhy zajišťující bezpeční posádky. Jedná se o stereoskopickou kameru umístěnou před vnitřním zpětným zrcátkem s dosahem až 500 metrů, úhlem záběru 45 stupňů a schopnou do vzdálenosti 50 metrů vytvářet elektronickou třídimenzionální mapu prostředí před jedoucím automobilem. Díky tomu jsou systémy ve voze schopny rozpoznávat pevné nebo pohybující se překážky chodce a vyhodnocovat z aktuální situace možné nebezpečí a kolizní situace.
Veřejný debut aktualizovaného éčka proběhne za necelý měsíc, na detroitské automobilové výstavě NAIAS 2013. V Evropě se vůz ukáže na březnovém ženevském autosalonu, kdy je naplánován také jeho vstup na trh. Zdali bude Česko v první vlně, potvrdit zatím nemůžeme.
Světová premiéra inovovaného Éčka proběhne na detroitském autosalonu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před hodinou - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva