Mercedes E 63 AMG 2013: až 585 koní, 4x4 a stovka za 3,6 s

Daimler neponechává nic náhodě. 4Maticem chce konkurovat RS6, s 585 koňmi pak ukáže prostředníček i M5. Stovku dá za 3,6 sekundy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes E 63 AMG 2013: až 585 koní, 4x4 a stovka za 3,6 s

10.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Mercedes E 63 AMG 2013: až 585 koní, 4x4 a stovka za 3,6 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Daimler neponechává nic náhodě. 4Maticem chce konkurovat RS6, s 585 koňmi pak ukáže prostředníček i M5. Stovku dá za 3,6 sekundy.

Ohromný facelift aplikovaný na současný Mercedes třídy E (W212) se neobešel bez následků také na výkladní skříni této modelové řady - provedení 63 AMG. Poprvé jsme měli možnost podívat se na stuttgartskou sportovní novinku díky zdařilé špionáži už koncem října loňského roku a o měsíc později byl stroj z Affalterbachu nafocen opět, tentokrát pro změnu s lehkým maskováním.

Už z tehdejších záběrů bylo zřejmé, že osmiválcové éčko půjde ve stopách standardních modelů a místo hran a ostrých lomů nabídne více oblin, při současném zachování značné míry vizuální agresivity postavenou na jiném předním nárazníku s mohutným nasáváním po stranách. Dnešní uvolnění oficiální tiskové zprávy a hlavně kompletní sady fotografií tyto předpoklady jen potvrzují.

Divize AMG dnes představila rovnou sedan i kombi a na jiném místě těchto stránek zjistíte, že jedním vrzem vzala i technicky spřízněnou limuzínu CLS. Co je pro všechny vozy společné, je jednak pohon všech kol 4Matic a nově vyladěná V8 s dvojicí turbodmychadel, na kterou se podíváme nejdříve.

Osmiválcový agregát o objemu 5 461 centimetrů krychlových bude nabízen v dvojím provedení. Standardní verze nabídne 557 koní při 5 500 ot./min a maximální točivý moment 720 newtonmetrů v rozmezí od 1 750 do 5 250 ot./min. Ve spojení s pohonem zadních kol bude k mání výlučně jen jako sedan, který zvládne stovku za 4,2 sekundy a zastaví se o elektronický omezovač nastavený na obligátních 250 km/h.

Čtyřkolka bude jedinou volbou pro kombi, sedan ji za příplatek dostane také. Parametry motoru zůstávají, mění se však základní dynamika. Čtyřdveřové éčko zdolá 100 km/h za 3,7 sekundy, pětidveřové kombi potřebuje o desetinu vteřiny více. Maximálku mají identickou, zaraženou na stejném limitu jako zadokolka, za další doplatek ale Mercedes brzy nabídne možnost blokování posunout k metě 300 km/h.

Ať už si o uvádění spotřeby u sportovních nebo luxusních aut myslíte cokoli, případně máte svůj názor také na evropské absurdní normy jejího měření, hodnoty Mercedesu pro pořádek uvádíme - E 63 AMG s pohonem zadních kol má v průměru jezdit za 9,8 l/100 km. 4Matic pod sedanem to má o půl litru vyšší a pro kombi automobilka napsala do tabulky 10,5 litru na sto.

Samostatný odstavec si zaslouží výkonnější provedení, které se před modernizací prodávalo jako paket Performance. Mercedes pro něj vymyslel nové označení, otázkou ale asi je, jak si zákazníci zvyknou na poněkud delší E 63 AMG 4Matic S-Model. Z uvedeného je nepochybné, že jiný pohon jako 4x4 u samotné špičky nedostanete, což při výkonu 585 koní při 5 500 ot./min a nejvyšším točivém momentu 800 newtonmetrů dostupném od 1 750 do 5 000 otáček možná nezní až tak špatně. Auto ve spojení se sedmistupňovou převodovkou Speedshift MCT-7, která přenáší výkon přes automaticky ovládanou spojku, akceleruje na 100 km/h jen za 3,6 nebo 3,7 sekundy, podle toho, jestli chcete sedan nebo kombík. Spotřeba i maximální rychlost vyšla nastejno se slabší čtyřkolkou.

Co je na použitém systému 4Matic zajímavého? Třeba výchozí nastavení poměru distribuovaného výkonu mezi nápravami, které jednoznačně zvýhodňuje zadní kola - Mercedes udává procentuální rozložení 33:67. O další vylepšení trakce se má postarat použití vícelamelové spojky se závěrným účinkem a technika přibrzďování jednotlivých kol nazvaná Torque Vectoring Brake, která nahrazuje mechanický systém vektorování síly. S-Model pak jako bonus dostal samosvorný diferenciál zadní nápravy, jiné silentbloky a upravené hliníkové komponenty zavěšení přední nápravy. Na přání, jinak řečeno za příplatek, bude možné esko dovybavit karbon-keramickými kotouči (vpředu s průměrem až 402 mm), které jsou až o 40 procent lehčí než jejich ocelové ekvivalenty.

Ceny nového E 63 AMG ještě nezveřejnil, známe ale termíny uvedení na trh. Zadokolka bude uvedena na trh v dubnu, verze 4Matic a E AMG S-Model budou následovat v červnu 2013.


Mercedes E 63 AMG 2013: až 585 koní, 4x4 a stovka za 3,6 s - 1 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 01Mercedes E 63 AMG 2013: až 585 koní, 4x4 a stovka za 3,6 s - 2 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 02Mercedes E 63 AMG 2013: až 585 koní, 4x4 a stovka za 3,6 s - 3 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 03Mercedes E 63 AMG 2013: až 585 koní, 4x4 a stovka za 3,6 s - 4 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 04Mercedes E 63 AMG 2013: až 585 koní, 4x4 a stovka za 3,6 s - 5 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 05Mercedes E 63 AMG 2013: až 585 koní, 4x4 a stovka za 3,6 s - 6 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 06Mercedes E 63 AMG 2013: až 585 koní, 4x4 a stovka za 3,6 s - 7 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 07Mercedes E 63 AMG 2013: až 585 koní, 4x4 a stovka za 3,6 s - 8 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 08Mercedes E 63 AMG 2013: až 585 koní, 4x4 a stovka za 3,6 s - 9 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 09Mercedes E 63 AMG 2013: až 585 koní, 4x4 a stovka za 3,6 s - 10 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 10Mercedes E 63 AMG 2013: až 585 koní, 4x4 a stovka za 3,6 s - 11 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 11Mercedes E 63 AMG 2013: až 585 koní, 4x4 a stovka za 3,6 s - 12 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 12Mercedes E 63 AMG 2013: až 585 koní, 4x4 a stovka za 3,6 s - 13 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 13Mercedes E 63 AMG 2013: až 585 koní, 4x4 a stovka za 3,6 s - 14 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 14Mercedes E 63 AMG 2013: až 585 koní, 4x4 a stovka za 3,6 s - 15 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 15Mercedes E 63 AMG 2013: až 585 koní, 4x4 a stovka za 3,6 s - 16 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 16Mercedes E 63 AMG 2013: až 585 koní, 4x4 a stovka za 3,6 s - 17 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 17Mercedes E 63 AMG 2013: až 585 koní, 4x4 a stovka za 3,6 s - 18 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 18Mercedes E 63 AMG 2013: až 585 koní, 4x4 a stovka za 3,6 s - 19 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 19Mercedes E 63 AMG 2013: až 585 koní, 4x4 a stovka za 3,6 s - 20 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 20Mercedes E 63 AMG 2013: až 585 koní, 4x4 a stovka za 3,6 s - 21 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 21Mercedes E 63 AMG 2013: až 585 koní, 4x4 a stovka za 3,6 s - 22 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 22Mercedes E 63 AMG 2013: až 585 koní, 4x4 a stovka za 3,6 s - 23 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 23Mercedes E 63 AMG 2013: až 585 koní, 4x4 a stovka za 3,6 s - 24 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 24Mercedes E 63 AMG 2013: až 585 koní, 4x4 a stovka za 3,6 s - 25 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 25Mercedes E 63 AMG 2013: až 585 koní, 4x4 a stovka za 3,6 s - 26 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 26Mercedes E 63 AMG 2013: až 585 koní, 4x4 a stovka za 3,6 s - 27 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 27Mercedes E 63 AMG 2013: až 585 koní, 4x4 a stovka za 3,6 s - 28 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 28Mercedes E 63 AMG 2013: až 585 koní, 4x4 a stovka za 3,6 s - 29 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 29Mercedes E 63 AMG 2013: až 585 koní, 4x4 a stovka za 3,6 s - 30 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 30
S-model poznáte podle stříbrného předního lízátka, tmavší přední masky nebo upravených koncovek výfuku

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.