Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes E 350 2013: první třícípá hvězda s devítistupňovým automatem je tu
22.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kromě nové převodovky, jež spotřebu snižuje na 5,3 l/100 km, se nabídka Mercedesu rozrostla také o model E 200 NGD. Ten jezdí za 6,3 litru plynu.
Facelift Mercedesu třídy E je na trhu opravdu krátce, automobilka ale nehodlá usnout na vavřínech, a tak připravila další modernizaci. Ta se týká zejména modelu E 350 BlueTec, který jako první třícípá hvězda vůbec dostal namísto sedmistupňového automatu devítirychlostní skříň 9G-Tronic. Jejím posláním je přitom hlavně nižší normovaná spotřeba, neboť akcelerace z klidu na stovku trvá stále stejných 6,6 sekundy.
Dva převodové stupně tak v kombinaci s vylepšeným systémem start/stop ovšem žíznivost srazily v kombinovaném cyklu o dvě desetiny na 5,3 l/100 km. Ve městě pak spotřeba poklesla o půl litru na 6,4 l, zatímco mimo zástavbu se sedan pohybuje za stále stejných 4,7 l/100 km. Nemění se pak ani cena, která na českém trhu startuje na částce 1 344 310 Kč.
Další modernizací prošel i model E 220 BlueEfficiency Edition, u kterého šestistupňový manuál nahrazuje výše zmíněný sedmistupňový automat. Ani zde nepřekvapí snížení spotřeby ze 4,7 na 4,4 litru na sto kilometrů, díky poklesu emisí CO2 ze 132 na 114 g/km pak navíc model vyhovuje směrnicím Euro 6. Česká cena přitom činí 1 160 390 Kč.
Finálním rozšířením nabídky Mercedesu je pak model E 200 Natural Gas Drive (NGD), který ke svému pohonu užívá stejný přeplňovaný dvoulitr o výkonu 156 koní jako B 200 NGD. V případě většího sedanu ovšem spotřeba lehce narostla na 4,4 kg plynu na 100 km, což představuje nějakých 6,3 l/100 km. Stovku pak vůz pokoří za 10,4 sekundy, přičemž v ČR si značka účtuje opět 1 160 390 Kč.


















Mercedes-Benz E 350 BlueTec je prvním modelem třícípé hvězdy, který lze pořídit s novou devítistupňovou převodovkou. Česká cena se přitom oproti předchozímu sedmirychlostnímu automatu nemění
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva