Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes E 2016: nová generace se dočká pětice karoserií a řadových šestiválců
14.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Chystaná třída E nabídne sportovnější vzhled, řadu nových technologií a dokonce i řadové šestiválce. Dočkáme se pěti variant karoserie, hybridů i vysokých výkonů.
Mnichovská pětka trápí faceliftované stuttgartské éčko lepším odbytem. To pravděpodobně změní až příchod nové generace E-Klasse, který je plánován na rok 2016. Ta má být podle prvních zpráv vzhledově sportovnější a jízdně dynamičtější než dosud. Údajně se u ní také dočkáme aerodynamičtější karoserie, která s pomocí nové architektury pro zadní pohon vykouzlí prostor pro delší rozvor náprav a zároveň i kompaktnější záď.
Místo k životu posádky má být o něco větší, i když další nárůst zavazadelníku se prý nechystá. Po vzoru nové třídy C však bude éčko kvůli úspoře hmotnosti ošizeno na velikosti palivových nádrží. Ve standardní výbavě budou buď bi-xenonové svítilny, nebo moderní full-LED osvětlení. Všeobecně se novinka s trojcípou hvězdou hodlá ubírat cestou ke kořenům, na druhou stranu také bude usilovat o maximální počet zákazníků, a tak dorazí minimálně v pěti karosářských verzích.
Klasický čtyřdveřový sedan a jeho verze s prodlouženým rozvorem (výhradně pro čínský trh) mají být dostupné v roce 2016 ihned po uvedení na trh. T-model, neboli kombiverze dorazí o rok později spolu s čtyřmístným kupé. O rok později se portfolio rozroste ještě o kabriolet. Hovoří se ovšem také o verzi Sportsvan, která údajně byla pro aktuální generaci zamítnuta kvůli reálnému ohrožení prodejů luxusní třídy R. Zda se jí dočkáme je ve hvězdách, ovšem vsadili bychom si, že to tak pro zaplnění veškerý skulin nabídky nakonec dopadne.
Dvoudveřové varianty prý hodlají opět využívat techniky třídy C (tentokrát té aktuální), budou ale samozřejmě za „éčkové ceny“. Na oplátku se zákazníci o půvabnější karoserie mají těšit na větší kabinu, vyšší pohodlí a výbavu nabušenou bezpečnostními a komfort podtrhujícími prvky. Model CLS má zároveň zůstat v izolaci, třebaže nebude po technické stránce jiný než éčko.
Zajímavou informací je také velmi pravděpodobný návrat k řadovým šestiválcům, který by se znamenal come-back po dlouhých dvaceti letech. V roce 1997 Mercedes využíval u éčka takovou jednotku (M104) se čtyřventilovou technikou v pěti objemových variantách a zákazníci s ní byli údajně velmi spokojeni.
Naftová a rovněž řadová šestiválcová pohonná jednotka OM 603 byla v éčku také docela běžným motorem. Chystají se údajně nové třílitry se shodným vrtáním a zdvihem a označením M 256 (benzin) a OM 656 (nafta). Zážehové verze s nimi budou disponovat výkonem 367 a 435 koní a to hlavně s pomocí dvojice turbodmychadel. Zpočátku (po uvedení na trh) si ovšem budou muset zákazníci vystačit se čtyřválci M 254 a rovněž čtyřválcovými turbodiesely OM 654.
V roce 2019 prý dorazí naftový šestiválec s objemem 2,9 litru, který nabídne 313 koní a 650 Nm, což bude odpovědí na motorizaci 535d u BMW. Zároveň si prý Mercedes připravuje ostrou vznětovou verzi se 400 koňmi a 750 Nm, s nímž bude éčko konkurovat M550d xDrive. Stejně jako u mnichovských se Mercedes vydá u vrcholné nafty cestou pohonu všech kol (4Matic) a doplní ho devítistupňovým automatem. Chystají se však samozřejmě i zelenější verze, a sice lehce hybridní varianta s elektromotorem, který přiloží svých 41 koní k dobru.
Dále se prý Mercedes chce orientovat na plug-in hybridní verze se čtyřválcovým naftovým motorem o výkonu 170 koní a benzinovým dvoulitrem s 211 koňmi. U obou bude asistovat silnější elektromotor, který přidá k udávaným výkonům dalších 122 koní. Maximální točivý moment celé souustavy zakotví na hodnotě 500 Nm. S ohledem na poslední třídu S a nové céčko, se dá očekávat docela slušná armáda technologií a velice dobré jízdní vlastnosti. Zdá se, že by se v Mnichově a Ingostadtu měli mít na pozoru.
Mercedes třídy E v roce 2016 dorazí jako sedan. Postupně se však portfolio rozroste na minimálně pět variant
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva