Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes E 2013: facelift ve jménu luxusu dá vale čtyřem světlometům
29.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zdroje z automobilky popisují modernizaci jako nejrozsáhlejší v historii. Měnit se bude vzhled, výbava i pohonné jednotky. Zůstane tak hlavně označení.
Název „třída E“ se poprvé objevil v roce 1994 ve Spojených státech v momentu, kdy Mercedes-Benz faceliftoval modelovou řadu W124. Jedním z hlavních znaků tohoto vozu přitom byly rozměrné přední světlomety, které v roce 1995 nahradila čtveřice svítilen. Stejné designové téma bylo zachováno také o sedm let později, kdy dorazila modelová řada W211. A nejinak je vyzdobena také současná generace. Podle zdrojů z Mercedesu si ovšem zákazníci na podobné uspořádání přední části nikdy nezvykli. Díky tomu by facelift měl přinést návrat k předchozímu řešení a čtyři drobná světla vyměnit za dvojici rozměrnějších kousků.
Nebude to ovšem jediná změna, které se stávající třída E podrobí. Mercedes rovněž modelu W212 dodá nové nárazníky, kapotu, blatníky a zadní světlomety. Design je přitom popisován jako „méně je více“. Tedy alespoň v případě karoserie, uvnitř má totiž jít o posun k luxusu. Kabina tak dostane kvalitnější materiály a sedadla nabídnou více komfortu i boční opory. Nové budou veškeré budíky a ovládací prvky, vylepšen bude i multimediální systém.
Facelift se pak nevyhne ani motorovému prostoru, kam zamíří nový přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec M270, jenž jsme mohli okusit pod kapotou Mercedesu A 250 Sport. V tomto případě ovšem pohonná jednotka dostane označení M274 a bude lehce přepracována, aby mohla být uložena podélně a výkon směřovat na zadní nápravu. Naladěna přitom bude ve třech úrovních. V modelu E 200 nabídne 184 koní, E 250 bude produkovat 211 koní a vrcholné povedení E 300 nebo E 350 by mělo mít k dispozici dokonce 252 koní.
Není to samozřejmě jediná pohonná jednotka. Další motorizace budou zahrnovat 1,6litrový motor v základní verzi E 180 (158 koní) či zcela nový třílitr V6 se dvěma turbodmychadly. Ten bude vyhrazen modelu E 400, přičemž produkovat má 340 koní. Tedy o šestatřicet koní více než v předchozím modelu E 350, který nahrazuje. E 500 pak dostane 4,7litrový osmiválec twin-turbo s výkonem 435 koní, zatímco vrcholný model E 63 AMG 2013 bude poháněn motorem V8 5,5 l se standardním výkonem 525 koní.
Turbodiesely budou zastupovat různé stupně naladění 2,1litrové pohonné jednotky, která pod kapotami verzí E 200 CDI, E 220 CDI a E 250 CDI nabídne 136, 170 nebo 204 koní. Modely E 300 CDI a E 350 CDI pak má pohánět třílitrový šestiválec naladěný na 230 či 265 koní. Stejný základ by měl zůstat hybridní diesel-elektrické verzi E 300, který by ale měla být spřažena s devítistupňovým automatem, benzín-elektrický model E 400 hybrid by měl být nadále k mání pouze v USA.
Po stránce podvozkové pak bude faceliftovaná třída E vybavena vylepšeným adaptivním odpružením Magic Ride, které na skenování povrchu silnice používá kameru. Nový tempomat Distronic a brzdový asistent by pro změnu měly využívat radaru, který monitoruje situaci před vámi a v případě potřeby dokáže samočinně brzdit.
Premiéra novinky se očekává v lednu v Detroitu, prodej by tak mohl začít ještě na jaře příštího roku. V případě cen přitom počítejte s trochu větším nárůstem, než je u faceliftů obvyklé. Jak bylo totiž potvrzeno z automobilky, je tohle nejrozsáhlejší modernizace v dějinách Mercedesu.












Mercedes-Benz přiveze v lednu do Detroitu rozsáhlou modernizaci třídy E. Ta se dotkne i modelu AMG, který bude pohánět přeplňovaný 5,5litrový motor V8 naladěný ve standardu na 525 koní
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejčtenější články
Nenápadná 350koňová německá rodinná střela je k mání v krásném stavu, lidé ani netuší, jak moc je dnes levná
13.2.2025Slavný moderátor už vyzkoušel faceliftovanou Teslu Model Y. Změn je mnohem víc, než se dosud mohlo zdát
13.2.2025V Nizozemsku už zjistili, že kruhové objezdy mohou víc škodit než pomáhat, nahrazují je zpátky klasickými křižovatkami
13.2.2025Šéf Porsche rozhodl o nacpání peněz do elektromobilů „první den v práci”. Teď si může rvát vlasy, firma po fiasku propouští tisíce lidí
14.2.2025„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno
14.2.2025
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.