Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes dopepří svůj stuttgartský guláš, třída CLK se prý vrátí
26.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chaos v názvosloví německé automobilky neskončí. Při pohledu na možnou verzi CLK AMG Black Series s výkonem 485 koní ji to možná odpustíme.
Je tomu více než rok, co jsme na tomto místě přemýšleli nad nomenklaturou Mercedesu. Stále větší počet modelů pojmenovaných obvykle nevyzpytatelným způsobem totiž do nabídky automobilky začínal vnášet zmatek, který se ve Stuttgartu snažili vyřešit především redukcemi názvů. Přišlo tak hlavně kupé třídy C, kupé třídy E místo předchozího CLK a identický recept má být použit také na eliminaci třídy CL, který zastoupí kupé třídy S. Až potud by se tedy vše mohlo zdát v pořádku, podle informací magazínu Automobile ale značka s třícípou hvězdou tuto úpravou strategii znovu změní a dosavadní snahy tak hodí za hlavu. V roce 2015 nebo 2016 bychom se totiž měli dočkat návratu CLK.
A to jsme vám vlastně ještě neřekli všechno. Samotný CLK byl totiž historicky tak trochu pojízdný guláš, když v nabídce zastával pozici Éčkového kupé, vycházel však z techniky tříd C W202 a W203, od sedanu E si půjčil pouze vzhled. Stejný stav ostatně trvá i dnes, nové CLK ale i tohle změní. V nabídce má totiž nahradit dnešní kupé třídy C, které tak čeká jen krátká kariéra. Raději to všechno shrňme: Mercedes nabízel CLK coby kupé třídy E na základech Céčka. CLK skončilo, přišlo C Coupe coby dvoudvéřové C a pak E Coupe coby na pohled dvoudvéřové Éčko, jenže pořad s technikou Céčka. Že se v tom stejně nevyznáte? Nedivíme se, a to pořad jen ťukáme na brány budoucnosti. V té by totiž CLK mělo být jen nástupcem C Coupe a kupé E získat zcela samostatné řešení.
Ať už si o tomhle myslíte cokoli, má nové CLK profitovat ze stejné architektury, jaká bude podepírat také další sedan třídy C W205, což znamená, že dostane modulární platformu MRA s pohonem zadních kol, která má oproti předchůdci nabídnout prostornější kabinu a nižší hmotnost. To samé pak bude úkolem hliníkových dveří, střechy, blatníků a víka zavazadelníku.
Oba budoucí modely samozřejmě spojuje také nabídka motorů, která v případě dieselu zahrnuje 2,1litrovou pohonnou jednotku naladěnou na 170, 204 nebo 231 koní. O poznání širší má ovšem být nabídka benzinových agregátů, kdy základem je 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 156 koní. Přeplňovaný dvoulitr má nabídnout 184, 211 nebo 252 koní, zatímco nový třílitr V6 twin-turbo dodá 333 koní. Vrcholem pak budou verze AMG, které z nového přeplňovaného čtyřlitru V8 vydolují 462 koní v sérii a 485 v případě Black Series. Pohon zadních kol doplní příplatkový systém 4Matic.
Tyto parametry samozřejmě pokrývají konkurenci z řad Audi a BMW, jež by mohla být vodítkem ke změně strategie. Právě jejich názvy, odloučené od praktičtějších verzí (A4 versus A5, řada 3 versus řada 4), totiž mohly nakonec přimět Mercedes-Benz, aby učinil to samé a vozy odlišil nejen vizuálně. To podporuje i fakt, dle kterého má být příští CLK „vysoce emotivní vůz zaměřený na řidiče“, což relativně konzervativně zaměřené třídě C příliš neodpovídá.
Ať tedy za dva roky vše dopadne jakkoliv, jisté je tolik, že nové CLK dorazí jako kupé i kabriolet, v obou případech by přitom měla postrádat prostřední sloupek, přičemž. Asi není důvod se na takové auto netěšit, zmatky v názvech Mercedesů ale rozhodně nevyřeší, to spíše naopak..
Mercedes-Benz CLK skončil v roce 2010. Nyní se vrací do hry, zákazníkům zřejmě chybí
Kariéra Mercedesu C Coupe bude zřejmě omezena jen na čtyři nebo pět let. Poté jej Mercedes-Benz nahradí modelem CLK, který byl původně nahrazen kupé třídy E. Také se nechytáte?
Zdroj: Automobile Magazine
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 3 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 10 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 11 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.