Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes Concept Coupe SUV: chystané MLC detailně, pod kapotou má 333 koní
20.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Konkurent BMW X6 dostane v sérii jen devítistupňový automat a systém 4Matic. V zatáčkách nabídne „zaklekávání“ na vnitřní kola.
Nové koncepční „terénní kupé” Mercedesu se již před pár dny ukázalo na první fotce, díky čemuž řada lidí propadla lásce na první pohled. Automobilka s třícípou hvězdou proto vzápětí oznámila, že podobných modelů nebude v její nabídce jako šafránu, ale právě naopak. Dorazit by totiž měla také konkurence pro BMW X4. Ta je však ve fázi zvažování, proto se vraťme zpátky k modelu, jenž bude soupeřit s X6. Ten totiž aktuálně debutoval na autosalonu v Pekingu, díky čemuž máme k dispozici kompletní fotogalerii i technické informace.
Než se k nim ovšem dostaneme, jen zmíníme pozadí celého projektu. Stejně jako je mnichovské kupé založeno na BMW X5, pak i to stuttgartské vychází z konzervativnějšího příbuzného, Mercedesu třídy M. Do prodeje se přitom dostane ve druhé půli roku 2015 jakožto MLC, přičemž o výrobu se postará továrna v Toscaloosa v americké Alabamě. I tento krok nám připomíná značku s ledvinkami na přídi, ta totiž všechny své terénní modely pro změnu produkuje v zaoceánském Spartanburgu.
Svými rozměry by ovšem novinka třícípé hvězdy měla konkurenci předčít, zvláště pokud sériový model bude do puntíku odpovídat konceptu. Ten je totiž s délkou 4 935 mm, šířkou 2 044 mm a výškou 1 739 milimetrů o 58 mm delší, 61 mm širší a 49 mm vyšší než stávající BMW X6. Jen na venkovní rozměry se ale Mercedes-Benz spoléhat nechce, pročež dostaneme také více koní pod kapotou i větší počet rychlostí v rámci převodovky.
Aktuálně se totiž zdá, že jedinou volbou v nabídce bude nový devítistupňový automat, jehož ovládání najdeme tradičně na sloupku řízení místo středové konzole. Tato převodovka by pak měla výkonem zásobovat všechna čtyři kola, přičemž kvůli úspoře paliva má být ve všech případech spřažena se systémem start/stop nebo tzv. režimem plachtění, což není ve výsledku nic jiného než vyřazování automatu na neutrál.
Momentálně přitom nemůžeme vyjmenovat konkrétní agregáty, které se pod kapotu produkčního MLC dostanou. Koncept ovšem pohání přeplňovaný třílitrový šestiválec, který produkuje 333 koní v 5 500 otáčkách a 480 Nm v rozmezí 1 400 a 4 000 ot./min. Jízdní dynamika či údaje o spotřebě sice k dispozici nejsou, srovnání s BMW se však ani tentokráte neubráníme. Agregát třícípé hvězdy je totiž o 22 koní silnější.
Je samozřejmě otázkou, zda tento náskok Mercedesu pomůže také v reálném světě. Díky systému Dynamic Select Control, jež umožňuje volbu jízdních režimů, by k tomu však dojít mohlo. Kromě základních módů Comfort, Slippery a Sport jsou totiž k dispozici také dynamičtější úrovně nastavení Sport Plus a Individual. Poslední zmiňovaný přitom umožní různou volbu odezvy plynu, řízení či tuhosti tlumičů.
Mimo to pak Mercedes-Benz zapracoval i na podvozku. Rozvor 2 916 mm tak sice odpovídá výchozímu ML, rozchod kol se však zvětšil o 28 milimetrů vpředu a především o podstatných 103 mm vzadu. Dále pak koncept používá 22palcová litá kola, která obouvají pneumatiky o rozměru 305/45. Dá se ale předpokládat, že pokud ty dorazí do série, pak jen jako příplatková výbava.
S čím naopak počítat můžeme, je použití dvojitých lichoběžníků vpředu a víceprvkové nápravy vzadu. Standardem pak bude i vzduchové odpružení či elektromechanické řízení, za příplatek ovšem budete moci sáhnout i po technologii Active Curve, která umožní „zakleknutí“ na vnitřní kola v zatáčkách. Redukovány tak budou náklony karoserie. Možná volba karbon-keramických brzd pak pro změnu naznačuje příchod modelu s logem AMG, na potvrzení tohoto faktu si ale budeme muset ještě chvíli počkat.
Koncepční kupé je chystanému Mercedesu MLC velmi blízké, měnit se tak zřejmě budou jen některé detaily jako třeba velikost litých kol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 2 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 9 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 10 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.