Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes CLS63 AMG Shooting Brake: vrcholná verze má předčasně po premiéře
1.7.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nejsilnější verzi svého nového kombíku Mercedes sice avizoval hned při odhalení jeho výchozí verze, ukázat ji ale nechtěl. Nakonec to přece jen udělal.
Jednou z největších automobilových novinek posledních týdnů bylo (nutno říci značně nepřekvapivé) odhalení Mercedesu CLS Shooting Brake neboli modelu CLS s karoserií kombi. Automobilka s ním prozradila o svém nejnovějším modelu prakticky všechno, vrcholné provedení AMG ale pouze avizovala. Nedalo se tedy čekat, že by ve srovnání se sedanem nabídlo cokoli převratného, přesto nám bylo řečeno jen tolik, že zkrátka bude, ale až v roce 2013.
Bylo v tu chvíli snad správné očekávat, že o „šůtink brejku” nějakou chvíli neuslyšíme, pravdou se ale stal pravý opak. Nejprve jsme dostali zprávu z Goodwoodu, že CLS63 AMG Shooting Break se stačilo ukázat i tam. Také to jistě stojí za zmínku, třebaže vůz projel tratí závodu do vrchu s Berndem Schneiderem za volantem.maskován od hlavy až k patě podobně jako třeba nové Clio RS. Jenže prakticky současně s tím vydala automobilka video, které provedení AMG odhaluje úplně celé, zvenčí i zevnitř.
Jaký to dává smysl? Moc velký ne. Je tedy docela pravděpodobné, že to tak u Mercedesu udělat ani nechtěli a prostě se spletli (jistě i na západě je v těchto dnech horko...). Nakonec totiž původní video stáhli a nahradili jiným, které už vůz ukazuje jen v náznacích, v upoutávkové formě. My jsme si ale to původní stáhli, a tak vám můžeme nabídnout kompletní pohled a vyhnout se jinak možná ještě měsíce trvající odhalovací proceduře.
Po stránce designu můžeme na voze vidět přesně nula překvapení. Přebírá všechna vzhledová specifika CLS AMG bez batohu na zádech, a to zvenčí i zevnitř. A pokud se máme soustředit pouze na specifickou záď, pak ani tu nelze příliš dlouho zkoumat - je to prostě Shooting Brake s „podstrčeným” nárazníkem a koncovkami výfuků známého CLS63 AMG sedan.
O technice vozu zatím mnoho nezaznělo, jisté už ale je, že převezme osmiválec 5,5 s přeplňováním dvěma turby a vrcholným výkonem 537 koní posazeným do 5 500 ot./min. Maximum točivého momentu pak činí 800 Nm při 2 000 až 4 500 ot./min. Tzv. paket Performance pak dokáže obě čísla zlepšit na 564 koní resp. 900 Nm. Není pochyb ani o tom, že výkon bude mířit na kola zadní nápravy přes sedmistupňový automat se dvěma spojkami.
Co to udělá s dynamikou? Zde můžeme jen spekulovat, daleko od pravdy ale určitě nebudeme. Pokud CLS 63 AMG se čtyřmi dveřmi zrychlí na stovku 4,4 sekundy v základním provedení a 4,3 s paketem Performance, pak pětidvířko by to s větší hmotností mělo zvládnout o nějakých 0,1 sekundy později. Možná 0,2, ale předpokládáme, že si u AMG dají záležet na tom, aby rozdíl byl co nejmenší a přesto byl, takže 0,1 sekundy je asi nejpravděpodobnější sázka.
Možná, že po tomto odhalení Mercedes „hejbne kostrou” a vůz i s technickými parametry odhalí dříve. Pokud nikoli, na potvrzení spekulativních parametrů si ještě budeme muset počkat. Buď jak buď, vzhled vozu si na videu i screenshotech z něj můžete prakticky do detailu prohlédnout níže.
Snímky Mercedesu CLS63 AMG Shooting Brake z přiloženého videa
Původní, zřejmě omylem vypuštěné video Mercedesu
Nová verze oficiálního videa
Maskovaný Mercedes CLS63 AMG Shooting Brake v Goodwoodu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025 - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 10 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 11 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
včera - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva