Mercedes CLS 63 AMG Shooting Brake: kombi pro střelce konečně oficiálně

Daimler konečně oficiálně odtajnil už několik dní docela dobře známou špičkovou variantu AMG nového kombíku CLS Shooting Brake.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes CLS 63 AMG Shooting Brake: kombi pro střelce konečně oficiálně

9.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Mercedes CLS 63 AMG Shooting Brake: kombi pro střelce konečně oficiálně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Daimler konečně oficiálně odtajnil už několik dní docela dobře známou špičkovou variantu AMG nového kombíku CLS Shooting Brake.

Na postupné odhalování jednotlivých provedení nového CLS Shooting Brake, jinak též kombíku od auta, které si říká čtyřdveřové kupé, Mercedesu mnoho prostoru nezůstalo. Nejvýkonnější verze 63 AMG se totiž provalila téměř současně se standardními modely díky patrně omylem vypuštěnému videosnímku. A protože u techniky se změny nepředpokládaly, Mercedes s oficiální tiskovou zprávou váhal pouze týden.

Podle předpokladů se v motorovém prostoru pětidveřového modelu rovněž usadil pěti a půl litrový vidlicový osmiválec o výkonu 525 koní od 5 250 do 5 750 ot./min. a nejvyšším točivém momentu 700 newtonmetrů v rozpětí 1 750 až 5 250 ot./min. Maximální rychlost je papírově elektronicky omezena na 250 km/h a auto ve spojení se sedmistupňovou převodovkou AMG Speedshift MCT 7 akceleruje na stovku za 4,4 sekundy.

Silnější provedení tentokrát nenese označení paket Performance, ale „Edition 1“. Výkon motoru vám objednávkou tohoto balíčku zvýší na 557 koňských sil při identických otáčkách a 800 newtonmetrů od 2 000 do 4 500 ot./min. Top speed se nemění, zrychlení na 100 km/h by však mělo proběhnout o desetinu vteřiny rychleji. Mercedes přitom u obou aut uvádí docela optimistickou průměrnou spotřebu 10,1 litru na 100 kilometrů.

Sedmikvalt může řidič přenastavit do jednoho ze čtyř nabízených módů - jsou to ekonomický Controlled Efficiency s aktivovaným systémem stop-start, pak Sport, Sport plus a poslední nazvaný Manual. Měnit lze rovněž tuhost tlumičů v rámci režimů Comfort, Sport a ještě jednou Sport Plus, přičemž pohrát se dá také s citlivostí zásahu stabilizačního programu ESP.

Mercedes AMG Shooting Brake dostane ve standardní výbavě devatenáctky a odvrtávané brzdové kotouče s vnitřní ventilací o průměru 360 mm za každým kolem. Pokud to někomu nestačím, Affalterbach má v záloze příplatkovou karbon-keramiku o ještě větším průměru. Objednávat toho lze samozřejmě více. AMG nabídne speciální laky, kůži, mikrovlákno, karbonový exteriérový paket, ale třeba také uzávěrku diferenciálu či šestnácti-kanálové audio Bang & Olufsen BeoSound se čtrnácti reproduktory a výkonem 1 200 wattů.

CLS 63 AMG Shooting Brake se zavazadelníkem o objemu až 1 550 litrů se na trhu objeví letos v říjnu, ceny Mercedes dosud nepotvrdil.


Mercedes CLS 63 AMG Shooting Brake: kombi pro střelce konečně oficiálně - 1 - Mercedes CLS 63 AMG Shooting Brake oficialni 01Mercedes CLS 63 AMG Shooting Brake: kombi pro střelce konečně oficiálně - 2 - Mercedes CLS 63 AMG Shooting Brake oficialni 02Mercedes CLS 63 AMG Shooting Brake: kombi pro střelce konečně oficiálně - 3 - Mercedes CLS 63 AMG Shooting Brake oficialni 03Mercedes CLS 63 AMG Shooting Brake: kombi pro střelce konečně oficiálně - 4 - Mercedes CLS 63 AMG Shooting Brake oficialni 04Mercedes CLS 63 AMG Shooting Brake: kombi pro střelce konečně oficiálně - 5 - Mercedes CLS 63 AMG Shooting Brake oficialni 05Mercedes CLS 63 AMG Shooting Brake: kombi pro střelce konečně oficiálně - 6 - Mercedes CLS 63 AMG Shooting Brake oficialni 06Mercedes CLS 63 AMG Shooting Brake: kombi pro střelce konečně oficiálně - 7 - Mercedes CLS 63 AMG Shooting Brake oficialni 07Mercedes CLS 63 AMG Shooting Brake: kombi pro střelce konečně oficiálně - 8 - Mercedes CLS 63 AMG Shooting Brake oficialni 08
Z AMG SB bude moci mít zákazník buď luxusní stíhačku o výkonu 525 koní, anebo těžký bitevník s 557 koňmi, samosvorem a karbon-keramickými brzdami. Za příplatek, pochopitelně...

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.