Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes CLS 63 AMG 2013: standardní model doplní verze S a pohon 4Matic
10.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
„Čtyřdveřové kupé” dostalo až 585 koní a pohon všech kol. Sprint na stovku zvládne za pouhých 3,6 sekundy, stejně tak i kombík Shooting Brake.
O pohonu všech kol, který pro své modely chystá AMG, jsme se již několikráte zmiňovali. Naposledy v souvislosti s faceliftovaným Mercedesem E 63, jehož představení najdete v jiném dnešním článku. Klasický sedan ale nebude na výstavišti Cabo jediným zástupcem svého druhu, identické změny totiž divize z Affalterbachu připravila také pro odvozené čtyřdveřové kupé CLS a stylový kombík CLS Shooting Brake. Oba modely tak nyní můžete koupit ve standardním provedení, kdy nabízejí 557 koní s pohonem zadních nebo všech kol 4Matic, popř v nové verzi S, která se mimo standardně dodávaného systému 4x4 pyšní výkonem až 585 koní a točivým momentem maximálně 800 Nm.
S ohledem na tento nárůst a doplnění pohonu všech kol se pochopitelně zlepšily i jízdní výkony. Stovku tak čtyřdveřové CLS pokoří za pouhých 3,6 sekundy, nejvyšší rychlost ve standardu činí 250 km/h, za příplatek však můžete počítat s posunutím omezovače na magickou třístovku. Normovaná spotřeba by přitom z 9,9 l/100 km, kterých dosahuje základní model, měla narůst jen o půl litru. A to navzdory navýšení hmotnosti o 70 kg, kterou má na svědomí pohon všech kol. Vše tedy je v říši bruselských pohádek.
Systém 4x4 přitom dostal identické naladění jako u modelu E63 AMG. Což znamená, že počítat můžete s distribucí výkonu v poměru 33:67 ve prospěch zadní nápravy. Speciálně pro verzi S pak byla naladěna stabilizace, která zahrnuje tři úrovně. V režimu Sport Handling by přitom mělo docházet k přibrzďování jednotlivých kol a tím potlačení nedotáčivosti. Tedy věcem, jaké lze u pohonu všech kol s otevřenými diferenciály očekávat.
4Matic dokáže reagovat také na zasněženou či kluzkou vozovku, kdy v případě potřeby zamíří na přední kola až 50 % výkonu. Přenos má stejně jako u standardního modelu na starosti sedmistupňový automat AMG Speedshift MCT se čtyřmi režimy. Systém start/stop je aktivován pouze v komfortním módu, kdy navíc dochází k rozjezdu vozu na druhý převodový stupeň. Pro zbývající úrovně je k dispozici funkce Race Start.
Mimo to výčet mechanických komponentů zahrnuje sportovní podvozek AMG Ride Control s elektronicky stavitelnými tlumiči, diferenciál zadní nápravy, rozchod předních kol širší oproti standardnímu CLS o 24 mm nebo elektromechanické řízení. Již v základu pak modely AMG dostanou 19palcová kola s pneumatikami o rozměru 255/35 vpředu a 285/30 vzadu. Verze S se navíc pyšní jejich unikátním designem.
V případě brzd jsou obě nápravy osazeny odvrtávanými kotouči o průměru 360 mm, za příplatek je však k dispozici karbon-keramika s průměrem 402 mm a speciálně lakovanými šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu. Tento systém přitom nezlepšuje pouze schopnost vozu zastavit, ale také o 40 % (ve srovnání s ocelovými kotouči) redukuje neodpruženou hmotnost.
Uvnitř nabídne modernizované CLS dle typu karoserie čtyři nebo pět sedadel (přední jsou sportovní), volant se zploštělou spodní částí, tachometr cejchovaný do hodnoty 320 km/h, podsvícené lišty bočních prahů, čalounění v kombinaci kůže nappa a Alcantary nebo kontrastní šedé prošívání. Mezi příplatky figuruje audio systém Bang & Olufsen, pro kombi je k mání dřevěná podlaha zavazadelníku.
Prodej nového Mercedesu CLS bude zahájen v dubnu, k dispozici však zpočátku bude jen základní model s pohonem zadních kol a výkonem 557 koní. Čtyřkolka a verze S dorazí v červnu, přičemž ceny německá značka odhalí nejpozději na Ženevě.

















Mercedes-Benz CLS AMG je druhým modelem sportovní divize z Affalterbachu, který bude profitovat z pohonu všech kol. A to dokonce ve verzi S s výkonem 585 koní. Standardní zadokolka však nadále zůstává v prodeji
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 6 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 7 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 9 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 10 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11