Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes CLS 2015: facelift oficiálně, krom LED přiváží i automat 9G-Tronic
18.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizace CLS přináší i benzinový šestiválec s 333 koňmi. Vedle sedanu se změnilo i kombi Shooting Brake.
Není tomu ani čtyřiadvacet hodin, co na nás poprvé zamžoural svými novými světlomety modernizovaný Mercedes-Benz CLS, a již zde máme plné oficiální představení. Tedy alespoň to virtuální. Se živým debutem ovšem německá novinka nebude čekat až na pařížský autosalon, nýbrž vyrazí na Festival rychlosti v Goodwoodu, který se koná již poslední červnový víkend. Důvod je přitom prostý - na konci prázdnin mají inovované CLS a CLS Shooting Brake zamířit do prodeje, i formální premiéra v Paříži by tak postrádala smysl.
Zpět ale ke změnám, kterými nás třícípá hvězda v rámci modernizace obdařila. V prvé řadě jde o již zmiňované světlomety, které jsou de facto i jednou ze dvou nejzásadnějších novinek. Jde především o typ Multibeam LED, který je k mání za příplatek a který podle Mercedesu snadno strčí do kapsy i laserová světla Audi a BMW. Operuje totiž na bázi stereokamery umístěné za čelním oknem, přičemž dokáže automaticky nastavovat všech 24 diodových projektorů. Každá LEDka má 255 úrovní světlosti, díky čemuž CLS dokáže nabídnout údajně bezkonkurenční paprsek a přitom neoslnit protijedoucí řidiče.
Kromě tohoto systému ovšem dostáváte diody i ve standardu, a to pro všechny typy svícení. Kromě nich facelift přihrál stuttgartskému sedanu a kombíku pozměněný přední nárazník s výraznějšími vstupy vzduchu či lehce přeprofilovanou čelní masku s tzv. diamantovým výpletem. Dále pak v nabídce nově najdeme pakety AMG Line Plus či Night Package, za dalšími změnami ovšem již musíme zamířit dovnitř. Ani v kabině ovšem nedošlo k výrazným čachrům, nový je tak jen tříramenný multifunkční volant a 20,3centimetrový displej volně stojící na vršku středové konzole.
Dále pak můžeme zmínit příchod dvou nových tlačítek, s nimiž dochází k snazšímu ovládání palubního menu, v budoucnu by pak mělo dorazit i exkluzivní příplatkové kožené čalounění Passion. Další novinkou jsou služby „Mercedes connect me“, které umožňují kupříkladu automatické volání o pomoc v případě nehody. Mimo to ovšem technologie zprostředkovává také připojení k internetu, přičemž majitelé se kupříkladu mohou odkudkoliv napojit na palubní menu svého vozu a tak např. zkontrolovat stav paliva v nádrži. To je ale v rámci interiéru rovněž vše.
Přesunout se tedy můžeme do motorového prostoru, kde u nové verze CLS 220 BlueTec najdeme 2,1litrový turbodiesel naladěný na 170 koní a 400 Nm točivého momentu. Ten samý motor pak pohání i model CLS 250 BlueTec, v jeho případě však na zadní kola míří 204 koní a 500 Nm. Vrchol dieselové nabídky pak uzavírá šestiválcový agregát, který pod kapotou Mercedesu CLS produkuje 258 koní a 620 Nm. Ve všech případech jde přitom o pohonné jednotky, které si k nižším emisím CO2 a NOx dopomáhají vstřikováním močoviny.
Benzinové agregáty pak zastupuje především nově příchozí provedení CLS 400, které pod kapotu dostalo 3,5litrový šestiválec bi-turbo. Ten produkuje 333 koní, čímž svého předchůdce (model CLS 350 CGI) překonává o 26 koní, u točivého momentu došlo navýšení z 370 Nm na 480 Nm, přičemž tato síla je navíc dostupná v pásmu 1 200 až 4 000 otáček. Ještě výkonnější je ovšem model CLS 500, které nabízí 408 koní a 600 Nm.
Absolutním vrcholem se ovšem stejně jako dříve stává provedení CLS 63 AMG, které nadále pohání 5,5litrový přeplňovaný osmiválec. Ten v případě modelu s pohonem zadních kol produkuje 557 koní, přičemž zaručit má spotřebu 9,9 l/100 km. Oproti tomu verze osazené systémem 4Matic mohou počítat se silou 585 koní, normovaný průměr ovšem naroste na 10,4 až 10,6 l/100 km. Jízdní dynamiku však již Mercedes-Benz nezmiňuje, oproti minulosti tak zjevně ke změnám nedošlo.
To ale již není případ převodovek, neboť ve všech modelech s výjimkou verzí AMG nahrazuje sedmistupňový automat ten devítistupňový zvaný 9G-Tronic. Pro vozy z Affalterbachu je pak znovu připravený sedmistupňová samočinná převodovka SpeedShift. Opomíjet pak nesmíme ani možnost objednání pohonu všech kol pro standardní modely, tím jsme ovšem v rámci představování facelitu Mercedesu CLS a CLS Shooting Brake na konci.
Zvenčí se modernizovaný Mercedes-Benz CLS pyšní hlavně novými světlomety, pod kabát pak zamířila devítistupňová automatická převodovka
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus