Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes CLA Shooting Brake: stylové kombi je venku, včetně verze AMG
25.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nová verze Mercedesu CLA narostla pouze do výšky, v zavazadelníku pak nabízí až 1 354 litrů. Motory má stejné jako sedan.
Dlouho očekávané se dnes konečně stalo skutečností, neboť Mercedes-Benz slavnostně sňal plachtu ze stylového kombíku CLA Shooting Brake. Hned v úvodu si přitom nemůžeme odpustit uštěpačnou poznámku o nepříliš početné zákaznické skupině, což je nešvar, jehož si je zřejmě vědoma i samotná třícípá hvězda. Jinak by totiž souběžně s odhalením základních verzí nebylo představeno také vrcholné provedení CLA 45 AMG Shooting Brake. Jelikož také za jeho volantem najdeme ve fotogalerii něžné pohlaví, zdá se, že i ostrou verzi by Mercedes-Benz prodal raději maminkám s kočárky než tatíkům, kteří po odvozu ratolestí do školky zatouží po nějakém tom ostřejším svezení.
Dané úvahy si ale raději ponechme na později, nyní rovnou přeskočíme ke konkrétním faktům. Přitom zůstaneme u oné vrcholné verze, která dostane pod kapotu již důvěrně známý přeplňovaný dvoulitr. Ten logicky produkuje 360 koní v 6 000 otáčkách a 450 Nm točivého momentu, který je k dispozici v pásmu 2 250 až 5 000 ot./min. Veškerý výkon směřuje skrze sedmistupňový automat AMG Speedshift DCT na všechna čtyři kola, přičemž stovku vůz zvládne za 4,7 sekundy, o desetinu pomaleji než sedan. Nejvyšší rychlost 250 km/h je však již pro obě karosářské verze shodná, což platí také o 6,9litrové průměrné spotřebě.
Přesunout se tak můžeme k „obyčejnějším“ verzím, kde bude možné zpočátku vybírat mezi šesti motorizacemi. Dieselovou stránku věci zastupují modely CLA 200 CDI a CLA 220 CDI, kde o pohon se stará 2,1litrový čtyřválec naladěný na 136 koní a 300 Nm nebo 177 koní a 350 Nm. První variantu přitom bude možné spojit s manuálem i automatem, přičemž stovku vůz zvládne za 9,5, respektive 9,9 sekundy, a spotřeba činí 4,1, resp. 3,9 l/100 km. Druhý model je pak k mání pouze se samočinnou převodovkou, kdy akcelerace zabere 8,3 sekundy a žíznivost byla vyčíslena na 4 l/100 km.
U „vonnějších výparů“ je nabídka o trochu širší, neboť ve specifikaci CLA 250 bude vůz možné kromě standardního pohonu předních kol spřáhnout také se systémem 4Matic. Začněme ovšem základem, který představuje model CLA 180. Ten počítá s přeplňovanou jedna-šestkou o výkonu 122 koní, která vás na stovku doveze za 9,4 sekundy (automat je o desetinu rychlejší). Stejný motor pak najdeme rovněž pod kapotou verze CLA 200, kde již produkuje koní 156. Sprint 0-100 km/h se přitom odehraje za 8,8 sekundy (automat to opět zvládne o desetinu rychleji).
Dále v řadě figuruje již zmíněné provedení CLA 250, které již počítá s přeplňovaným dvoulitrem naladěným na 211 koní a 350 Nm. K dispozici je přitom pouze sedmistupňový automat, se kterým předokolka zvládne akceleraci za 6,9 sekundy, zatímco provedení 4Matic je o desetinu rychlejší. Spotřeba takového modelu ovšem byla vyčíslena na 6,6 litru na 100 kilometrů, zatímco s jednou nápravou přichází 5,5litrový průměr.
Pohonné jednotky máme probrané, zamířit tedy můžeme na druhou stranu vozu. Největší změny oproti již známému sedanu jsou totiž spojeny se zavazadlovým prostorem, který v základu pobere 495 litrů, tedy o 25 l více. Pokud se přitom zadní sedadla více napřímí, naroste kapacita zavazadelníku na 595 litrů, při sklopení sedadel lze pak počítat s 1 354litrovým objemem a 1 328milimetrovou délkou.
Závěrem můžeme zmínit venkovní rozměry, které jsou kupodivu takřka na chlup stejné jako u méně praktické verze. Délka 4 630 mm, šířka 1 777 mm a rozvor 2 699 mm se nemění, výška 1 435 mm pak narostla o tři milimetry. To je ale vše, prodej základních modelů odstartuje již v lednu, zatímco CLA 45 AMG Shooting Brake si bude muset počkat na ženevskou premiéru.
Mercedes dnes neodhalil pouze základní CLA Shooting Brake...
...ale rovněž ostrou verzi z Affalterbachu, která do vínku dostala 360 koní a stovku pokoří za 4,7 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 8 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 4 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 5 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 7 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 8 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva