Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes CLA Shooting Brake: stylové kombi je venku, včetně verze AMG
25.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nová verze Mercedesu CLA narostla pouze do výšky, v zavazadelníku pak nabízí až 1 354 litrů. Motory má stejné jako sedan.
Dlouho očekávané se dnes konečně stalo skutečností, neboť Mercedes-Benz slavnostně sňal plachtu ze stylového kombíku CLA Shooting Brake. Hned v úvodu si přitom nemůžeme odpustit uštěpačnou poznámku o nepříliš početné zákaznické skupině, což je nešvar, jehož si je zřejmě vědoma i samotná třícípá hvězda. Jinak by totiž souběžně s odhalením základních verzí nebylo představeno také vrcholné provedení CLA 45 AMG Shooting Brake. Jelikož také za jeho volantem najdeme ve fotogalerii něžné pohlaví, zdá se, že i ostrou verzi by Mercedes-Benz prodal raději maminkám s kočárky než tatíkům, kteří po odvozu ratolestí do školky zatouží po nějakém tom ostřejším svezení.
Dané úvahy si ale raději ponechme na později, nyní rovnou přeskočíme ke konkrétním faktům. Přitom zůstaneme u oné vrcholné verze, která dostane pod kapotu již důvěrně známý přeplňovaný dvoulitr. Ten logicky produkuje 360 koní v 6 000 otáčkách a 450 Nm točivého momentu, který je k dispozici v pásmu 2 250 až 5 000 ot./min. Veškerý výkon směřuje skrze sedmistupňový automat AMG Speedshift DCT na všechna čtyři kola, přičemž stovku vůz zvládne za 4,7 sekundy, o desetinu pomaleji než sedan. Nejvyšší rychlost 250 km/h je však již pro obě karosářské verze shodná, což platí také o 6,9litrové průměrné spotřebě.
Přesunout se tak můžeme k „obyčejnějším“ verzím, kde bude možné zpočátku vybírat mezi šesti motorizacemi. Dieselovou stránku věci zastupují modely CLA 200 CDI a CLA 220 CDI, kde o pohon se stará 2,1litrový čtyřválec naladěný na 136 koní a 300 Nm nebo 177 koní a 350 Nm. První variantu přitom bude možné spojit s manuálem i automatem, přičemž stovku vůz zvládne za 9,5, respektive 9,9 sekundy, a spotřeba činí 4,1, resp. 3,9 l/100 km. Druhý model je pak k mání pouze se samočinnou převodovkou, kdy akcelerace zabere 8,3 sekundy a žíznivost byla vyčíslena na 4 l/100 km.
U „vonnějších výparů“ je nabídka o trochu širší, neboť ve specifikaci CLA 250 bude vůz možné kromě standardního pohonu předních kol spřáhnout také se systémem 4Matic. Začněme ovšem základem, který představuje model CLA 180. Ten počítá s přeplňovanou jedna-šestkou o výkonu 122 koní, která vás na stovku doveze za 9,4 sekundy (automat je o desetinu rychlejší). Stejný motor pak najdeme rovněž pod kapotou verze CLA 200, kde již produkuje koní 156. Sprint 0-100 km/h se přitom odehraje za 8,8 sekundy (automat to opět zvládne o desetinu rychleji).
Dále v řadě figuruje již zmíněné provedení CLA 250, které již počítá s přeplňovaným dvoulitrem naladěným na 211 koní a 350 Nm. K dispozici je přitom pouze sedmistupňový automat, se kterým předokolka zvládne akceleraci za 6,9 sekundy, zatímco provedení 4Matic je o desetinu rychlejší. Spotřeba takového modelu ovšem byla vyčíslena na 6,6 litru na 100 kilometrů, zatímco s jednou nápravou přichází 5,5litrový průměr.
Pohonné jednotky máme probrané, zamířit tedy můžeme na druhou stranu vozu. Největší změny oproti již známému sedanu jsou totiž spojeny se zavazadlovým prostorem, který v základu pobere 495 litrů, tedy o 25 l více. Pokud se přitom zadní sedadla více napřímí, naroste kapacita zavazadelníku na 595 litrů, při sklopení sedadel lze pak počítat s 1 354litrovým objemem a 1 328milimetrovou délkou.
Závěrem můžeme zmínit venkovní rozměry, které jsou kupodivu takřka na chlup stejné jako u méně praktické verze. Délka 4 630 mm, šířka 1 777 mm a rozvor 2 699 mm se nemění, výška 1 435 mm pak narostla o tři milimetry. To je ale vše, prodej základních modelů odstartuje již v lednu, zatímco CLA 45 AMG Shooting Brake si bude muset počkat na ženevskou premiéru.
Mercedes dnes neodhalil pouze základní CLA Shooting Brake...
...ale rovněž ostrou verzi z Affalterbachu, která do vínku dostala 360 koní a stovku pokoří za 4,7 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024 - Bugatti Veyron při pokusu předvést se na německé dálnici ukázalo hlavně to, co je „nesnesitelná křehkost bytí”
28.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
- Andrea Iannone místo Fabia Di Giannantonia v Sepangu 28.10.2024
- Vítězem Bagnaia před Martinem a Acostou 27.10.2024
Nejnovější články
- Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před hodinou - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 3 hodinami - Motorový papež nepřeháněl. Už i Mercedes nasadí spalovací motory z Číny, podle něj jsou „nejlepší na světě”
před 4 hodinami - Největší světový dodavatel automobilek padá a i po propuštění 7 tisíc ladí varuje: Nevylučujeme další vyhazovy
před 6 hodinami - A tak končí naše komedie: Ford pro nezájem zastavil výrobu svého klíčového elektromobilu až do roku 2025
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 12:27 - řidičBOB
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 10:43 - Twisted
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- vyber motorky 10.31. 20:32 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB
- Výběr krytu pod dětské sedačky 10.31. 19:15 - Lachende Bestien