Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes CLA plně odhalen: designový rebel má prý nejlepší aerodynamiku světa
14.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Juniorské CLS má být k mání jen se silnějšími motory a bohatší výbavou. Oproti Áčku navíc dostane i jiné naladění podvozku a řízení.
S novým týdnem přichází konečně oficiální zahájení autosalonu v Detroitu. Vypadá to ovšem, že některé značky nemohly dnešního rána dospat. Díky tomu se v časných hodinách dostala na světlo světa sedmá generace Chevroletu Corvette. A aby toho povyku nebylo málo, můžeme se konečně v plné kráse a s takřka všemi technickými detaily podívat na zoubek novému Mercedesu CLA, který byl představen včera večer na soukromé akci. Stylistický boss značky Gordon Wagoner přitom juniorské čtyřdveřové kupé kupé popsal jako „designového rebela“, jehož stylem se má inspirovat většina budoucích modelů včetně chystaného kompaktního SUV GLA.
Karoserie novinky je přitom oblastí, kterou bychom měli vyzdvihnout. Zvláště po stránce koeficientu odporu vzduchu, který s hodnotou Cd 0,22 kraluje soudobým produkčním automobilům. Je však nutné zdůraznit, že tak nízké číslo je vyhrazeno pouze verzi CLA180 BlueEfficiency, všechny ostatní modely mají koeficient o trochu vyšší (Cd 0,23). Stejně tak musíme zmínit, že absolutního rekordu Mercedes-Benz nedosáhl. Před ním je totiž ještě elektromobil General Motors EV1 z roku 1996 (Cd 0,195) a tuzemská Tatra T77A z roku 1935 (Cd 0,212).
Působivá aerodynamika se samozřejmě projeví na spotřebě i dynamice, oficiální hodnoty však značka s třícípou hvězdou ve znaku tají. A není přitom jisté, zda je odhalí v Detroitu, neboť skutečný debut má CLA zažít až zítra na Fashion Weeku v německém Berlíně. Jistotu ovšem máme v použitých jednotkách, které se pod kapotou čtyřdveřového Mercedesu objeví. Kopírovat totiž mají třídu A, s níž (a také s třídou B) sdílí CLA většinu mechanických komponentů včetně základního pohonu předních kol.
Díky tomuto uspořádání nabídne novinka velkou změnu oproti tradičnější třídě C, která ve standardu nabízí pohon zadních kol a podélně uložené motory. CLA namísto toho favorizuje příčné uložení, za což „vinu“ nese právě hnaná přední náprava. Sáhnout ovšem budete moci také po novém pohonu všech kol 4Matic, který se u vrcholného CLA45 AMG stane standardem. V takové chvíli lze zároveň počítat s výkonem 355 koní a sedmistupňovou automatickou převodovku.
Do prodeje se ovšem systém 4x4 založený na mezinápravové spojce nedostane během dubnového či květnového startu, nýbrž později. Zpočátku tak lze počítat pouze s jednou hnanou nápravou, na kterou zamíří výkon 122 koní z 1,6litrového benzinového čtyřválce vyvinutého společně s Renaultem pro verzi CLA180. Pod kapotou modelu CLA250 pak bude přeplňovaný dvoulitr o síle 210 koní, který jsme otestovali v Mercedesu A 250.
Jediným dieselem při zahájení prodeje pak bude 2,1litrová pohonná jednotka modelu CLA220 CDI, která dává k dobru 170 koní. Do budoucna bychom ovšem měli počítat s dalšími motory, s ohledem na prémiové umístění v hierarchii značky však čtyřdveřové kupé nemá plně kopírovat nabídku „Áčka“. Překvapit by proto neměla cena startující okolo sumy 750 000 Kč.
Cenový nárůst oproti nejmenšímu Mercedesu si ovšem CLA plně zaslouží. S délkou 4 630 mm, šířkou 1 777 mm a výškou 1 437 mm je totiž o 40 mm delší a 7 mm širší než třída C (nová generace proto naroste ve všech směrech). Mimo to má unikátní naladění zadní nápravy, které ji odlišuje od třídy A, obdobným zásahem se pyšní i elektromechanické řízení či stabilizace.
K dispozici bude novinka ve dvou stupních naladění Sport a Comfort, přičemž první snižuje světlou výšku vpředu o 20 a vzadu o 15 milimetrů kvůli lepší ovladatelnosti. Po stránce bezpečnostní pak CLA již ve standardu nabídne asistenta detekujícího únavu řidiče nebo navyšujícího brzdný tlak v případě možné srážky. Za příplatek pak dostanete tempomat Distronic Plus či adaptivní světlomety.
Uvnitř nebude chybět 5,8palcový displej, multimediální systém Command, satelitní navigace nebo panoramatická střecha. Sáhnout pak budete moci i po paketu Premium, který zahrnuje vyhřívaná přední sedadla, duální klimatizaci a audio systém Harman/Kardon, nebo špičkovém koženém čalounění Designo. To už ale zacházíme do detailů, které nám jednoho dne nejlépe odhalí český ceník. Snad na něj nebudeme čekat dlouho...
Nový Mercedes-Benz CLA byl inspirován větším CLS. Díky rekordně nízkému koeficientu odporu vzduchu však má sám ovlivnit veškeré budoucí modely značky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 7 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch