Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes Citan Kombi XL: sedm sedadel nebo 3 500 litrů v zavazadelníku
27.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
MacGyverův stěhovák narostl na 4,7 metru. K mání je ve verzích 109 CDI a 111 CDI, základní cena bez daně startuje na 533 tisících korun.
Francouzská dodávka s třícípou hvězdou ve znaku proslula především spojitostí s legendárním všeumělem MacGyverem. O trochu méně již zazářila během nárazových testů Euro NCAP, to však Mercedesu rozhodně nebrání v představování nových verzí. Tou aktuálně odhalenou je Citan Kombi XL, který narostl na 4 705 mm. Rozvor pak činí 3 081 milimetrů, sedm cestujících ve třech řadách by tak nemělo mít problém s místem pro kolena.
Působivý je rovněž zavazadlový prostor. V závislosti na poloze třetí řady sedadel (podélně je lze posunout až o 130 milimetrů) totiž máte k dispozici 300 až 400 litrů, po jejím úplném vyjmutí pak zavazadelník naroste na 2 200 l. Ani to ovšem není konečná, při sklopení druhé řady sedadel lze totiž počítat s objemem 3 500 l. Délka ložné plochy v takové chvíli činí až 2,1 metru.
Po stránce motorické je k dispozici pouze 1,5litrový diesel, který je možné objednat ve verzích 109 CDI (výkon 90 koní, točivý moment 200 Nm) a 111 CDI (110 koní, 240 Nm). Jízdní dynamika přitom v prvním případě počítá s 13,3sekundovým sprintem na stovku, zatímco výkonnější model zvládne danou disciplínu o sekundu rychleji. Spotřeba se pak pohybuje okolo 4,6-4,7 l/100 km.
Cena na českém trhu je momentálně neznámá, v Německu je však možné slabší model pořídit od 19 400 Eur (cca 533 500 Kč) bez daně. Pokud přitom vezmeme v potaz, že Citan 109 CDI ve verzi L (délka 4 321 mm) stojí 409 000 Kč bez DPH, pak lze v českých luzích a hájích počítat s o trochu nižší cenovou politikou.
Citan s extra prodlouženým rozvorem uvnitř hostí sedm sedadel, zároveň však dokáže pojmout až 3 500 litrů zavazadel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
včera - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025 - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Shakedown Test: Nakonec Yamaha před Hondou, Aprilií a KTM včera 11:44
- V polovině 3. dne Miller s Yamahou včera 09:05
- Shakedown Test - 2. den převzala žezlo Yamaha 1.2.2025
- HRC Honda: Místo Repsolu Castrol 1.2.2025
- Shakedown Test - 2. den průběžně 1.2.2025
Nejnovější články
- Slavný moderátor si nechal upravit svou Teslu na drsný 1000koňový stroj, vypadá opravdu zajímavě
před 11 hodinami - Automobilka chtěla vytvořit nová pracovní místa, kvůli zakazování spalovacích motorů ale nejspíš zruší i ta stará
včera - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
včera - Na nechtěný čtyřválcový Mercedes-AMG C63 dál praskají data o jeho neprodejnosti, vážně už ho nebere ani tvrdé jádro fandů
včera - VW skončil s obcházením vlastních dealerů. Od začátku mizerný plán selhal přesně na tom, na čem měl vzkvétat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva