Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes chystá pro letošek další expanzi, AMG už má i vlastní showroomy
14.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mercedes je na koni, na vavřínech ale usnout nehodlá. Přidá s malými auty i výkonnými deriváty, ty navíc začíná prodávat v dedikovaných dealerstvích.
Mercedesu se v loňském roce nadmíru dařilo, třícípá hvězda totiž prodala více než dva miliony nových vozů. Právem jí tak patří koruna mezi prémiovými výrobci, ačkoliv jako koncern se Daimler i nadále musí klanět skupině BMW. To ovšem Mercedes evidentně nehodlá dlouho snášet, a proto do budoucna plánuje další expanzi. Tentokráte se přitom týká malých vozů postavených na platformě MFA1. Aktuálně přitom známe pět takových řad, a sice třídu A, třídu B, CLA, CLA Shooting Brake a GLA.
V příštích letech by ovšem Mercedes chtěl toto portfolio rozšířit na osm řad. Jako první by měl již v roce 2017 dorazit sedan, který bude nabízet větší zavazadlový prostor a více místa na zadních sedadlech než zmiňované CLA. Dle statistik automobilky si totiž menší modely kupují převážně ženy, které se zaměřují na převoz ratolestí a s nimi souvisejících kočárků. Mercedes si tedy myslí, že s novým sedanem trefí hřebíček na hlavičku.
Novinka nám navíc má představit evoluční architekturu, a sice platformu MFA2. S tou budou spojeny i další dva vozy, z nichž jedním nejspíše bude Mercedes GLB. Tedy pro změnu praktičtější provedení modelu GLA. Značka přitom dokonce počítá se sedmi místy v kabině, pročež by poslední nově příchozí vůz mohl být pětimístnou variantou téhož SUV. A nebo také něčím jiným, s kabrioletem se ale nepočítá.
Jen u této trojice ale nezůstane, neboť kde jsou běžné modely, tak je také AMG. Tato divize se v loňském roce rovněž těšila růstu, neboť kupříkladu jen ve Spojených státech prodala 23 261 exemplářů, tedy o 33 procent více než předloni. Tento posun má do značné míry na svědomí šestiválcová řada (modely s označením 43), která slouží jako základní vstupenka do klubu AMG.
Šestiválce jsou ovšem jistými předskokany pouze pro osmiválce, nikoliv pro čtyřválcové modely (s označením 45). Mercedes proto zvažuje představení méně výkonných vozů, které by byly spojeny právě s výše zmiňovanou rodinou. Velmi pravděpodobně by přitom došlo k přepracování stávajících variant jako A 250 Sport na A 25. Tyto deriváty by přitom dorazily i s třemi novými liniemi.
Začínáte se v tom ztrácet? Nejste sami. Nicméně právě proto Mercedes plánuje změnu nomenklatury, která by udělala v nabídce pořádek. S označením 25 by totiž byly spojeny méně výkonné modely osazené dvoulitrovými čtyřválci, nad nimiž by pak stály vozy jako Mercedes-AMG A 45. Jejich výkon se přitom v příští generaci má zvednout nad 400 koní, prostor pro nováčky tu tedy bude.
Obdobně tomu ostatně bude o úroveň výše, neboť s příchodem šestiválcových modelů značka dostala příležitost posunout i vrcholné osmiválce. Kromě toho máme i nadále počítat také s dvanáctiválcovými jednotkami, ty se ovšem spíše než na sportování zaměří na luxus a výjimečnost. Vysoký výkon pak bude dán automaticky jejich objemem a počtem válců.
Abychom tedy vše sesumarizovali, Mercedes hodlá rozšířit nabídku malých modelů ze stávajících pěti na osm. O stejný počet aut se velmi pravděpodobně v této části trhu rozroste rovněž portfolio modelů AMG. Navíc divize z Affalterbachu bude vystupovat více jako samostatná značka a také proto právě začíná otevírat vlastní dealerství nabízející jen modely AMG - první stojí v Japonsku, v tokijské části Setagaya a můžete si jej prohlédnout na fotkách níže. Další se otevře během následujících měsíců v australském Sydney.
To všechno má být recept na další růst: více modelů, více výkonu, více prestiže a více prodejních míst odpovídajících svým charakterem své specifické klientele. Jen těžko si lze představit, že by s touto strategií Mercedes nemohl být úspěšný...




První showroom nabízející čistě modely AMG byl právě otevřen v Japonsku
Předzvěstí nového malého SUV by mohl být předloňský koncept Ener-G-Force. Mercedes totiž u tohoto modelu počítá s hranatější karoserií
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 2. den: 10:00
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
Nejčtenější články
Jednání zkrachovala, Honda Nissan nepřevezme. Ten okamžitě rozjel velké propouštění, zavřít může i továrny v Evropě
14.2.2025Ani prodej 30 tisíc nechtěných elektromobilů nezachránil Hertz před obrovskou ztrátou, loni prodělal neskutečných 70 miliard
14.2.2025Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025Dacia musela zastavit prodej nového Dusteru. Dealeři nesmí lidem dodat ani auta, která už mají na skladě
14.2.2025Dnes nepochopitelný symbol luxusního francouzského pokroku se dá koupit sotva jetý, navzdory své třídě a ceně byl autem roku
14.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva