Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes C63 AMG Edition 507 rozdupe asfalt 507 koňmi
1.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Novinka s třícípou hvězdou dostala komponenty z SLS AMG. Výkon poskočil na 507 koní a sprint z 0 na 100 km/h zvládne za 4,2 s.
V případě aut od Mercedesu a AMG bude asi jen málokdo hovořit o nedostatku výkonu. Samotné vedení sportovní divize to ale očividně vidí jinak a 457 koní standardního C63 AMG, které už dnes nemají mezi výkonnými sedany, kupé a kombi této třidy konkurenci, se mu nezdálo být dostatečných. Proto firma z Affalterbachu na nadcházejícím ženevském autosalonu představí verzi Edition 507, která již dle názvu zvedá výkon na 507 koní, nejvyšší točivý moment pak narostl z 600 na 610 Nm.
Představení této novinky lze považovat i za začátek odchodu aktuální generace Céčka ze scény, neboť ta nový by se (tedy alespoň ve standardním provedení) měla představit příští rok rovněž v Ženevě, vrcholný model AMG poháněný novým přeplňovaným čtyřlitrem V8 dorazí později. Stávající verze pochopitelně zůstává u 6,2litrového atmosférického osmiválce který se nově pyšní kovanými písty ze supersportu SLS AMG. Nové jsou také ojnice či odlehčená hřídel, což vedlo k úspoře tří kilogramů. Mimo to sportovní divize Mercedesu osadila vůz titanově zbarveným sacím potrubím, poladěna byla i řídicí jednotka.
V případě kupé a sedanu se tak sprint z klidu na stovku odehraje již za 4,2 s, kombi je o desetinku pomalejší. Nejvyšší rychlost pak u všech modelů činí 280 km/h, což je hodnota, na kterou se základní C63 AMG dostane pouze s paketem Performance. U verze Edition 507 je součástí standardní výbavy, přesto pro leckoho nemusí být uspokojivý - s více než 500 koňmi bude Ccko jisté aspirovat na rychlosti přesahující hranici 300 km/h.
Kromě úprav v motorovém prostoru byly pozměněny také některé venkovní detaily. Hliníkovou přední kapotu AMG okopírovalo z vlastní verze Black Series, čímž bylo dosaženo další úspory hmotnosti. Další redukci pak mají na starosti kovaná 19palcová kola, která obouvají pneumatiky o rozměru 235/35 vpředu a 255/30 vzadu. V případě ráfků je přitom možné vybírat z titanového nebo matně černého odstínu, jež ideálně kontrastují s červeně lakovanými třmeny standardních karbon-keramických brzd.
Dále jsou součástí základní výbavy ozdobné grafitové polepy na bocích vozu nebo černě lakovaná odtrhová hrana na víku zavazadelníku. Ve stejném odstínu jsou pak vyvedena i zpětná zrcátka nebo výplet čelní masky. Za příplatek si navíc můžete dopřát platinový lak karoserie Designo Magno, stejně jako karbonovou kúru, která může doplnit Alcantarou potažený volant a kůží čalouněná sedadla s kontrastními švy.
Cena bude zřejmě oznámena až při ženevském debutu, přičemž objednávky bude možné zasílat již od 8. dubna. Zaškrtnout přitom budete moci i vyzvednutí vozidla přímo v Affalterbachu, s čímž souvisí i prohlídka továrny AMG. Nejdříve si ji ovšem naplánujte na červen, kdy by měly být k mání první vozy.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
Nový Mercedes-Benz C63 AMG Edition 507 je labutí písní stávající generace. Díky tomu již ve standardu nabízí 507 koní nebo paket Performance, který nejvyšší rychlost zvedá na 280 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024 - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch