Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes C63 AMG Edition 507 rozdupe asfalt 507 koňmi
1.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Novinka s třícípou hvězdou dostala komponenty z SLS AMG. Výkon poskočil na 507 koní a sprint z 0 na 100 km/h zvládne za 4,2 s.
V případě aut od Mercedesu a AMG bude asi jen málokdo hovořit o nedostatku výkonu. Samotné vedení sportovní divize to ale očividně vidí jinak a 457 koní standardního C63 AMG, které už dnes nemají mezi výkonnými sedany, kupé a kombi této třidy konkurenci, se mu nezdálo být dostatečných. Proto firma z Affalterbachu na nadcházejícím ženevském autosalonu představí verzi Edition 507, která již dle názvu zvedá výkon na 507 koní, nejvyšší točivý moment pak narostl z 600 na 610 Nm.
Představení této novinky lze považovat i za začátek odchodu aktuální generace Céčka ze scény, neboť ta nový by se (tedy alespoň ve standardním provedení) měla představit příští rok rovněž v Ženevě, vrcholný model AMG poháněný novým přeplňovaným čtyřlitrem V8 dorazí později. Stávající verze pochopitelně zůstává u 6,2litrového atmosférického osmiválce který se nově pyšní kovanými písty ze supersportu SLS AMG. Nové jsou také ojnice či odlehčená hřídel, což vedlo k úspoře tří kilogramů. Mimo to sportovní divize Mercedesu osadila vůz titanově zbarveným sacím potrubím, poladěna byla i řídicí jednotka.
V případě kupé a sedanu se tak sprint z klidu na stovku odehraje již za 4,2 s, kombi je o desetinku pomalejší. Nejvyšší rychlost pak u všech modelů činí 280 km/h, což je hodnota, na kterou se základní C63 AMG dostane pouze s paketem Performance. U verze Edition 507 je součástí standardní výbavy, přesto pro leckoho nemusí být uspokojivý - s více než 500 koňmi bude Ccko jisté aspirovat na rychlosti přesahující hranici 300 km/h.
Kromě úprav v motorovém prostoru byly pozměněny také některé venkovní detaily. Hliníkovou přední kapotu AMG okopírovalo z vlastní verze Black Series, čímž bylo dosaženo další úspory hmotnosti. Další redukci pak mají na starosti kovaná 19palcová kola, která obouvají pneumatiky o rozměru 235/35 vpředu a 255/30 vzadu. V případě ráfků je přitom možné vybírat z titanového nebo matně černého odstínu, jež ideálně kontrastují s červeně lakovanými třmeny standardních karbon-keramických brzd.
Dále jsou součástí základní výbavy ozdobné grafitové polepy na bocích vozu nebo černě lakovaná odtrhová hrana na víku zavazadelníku. Ve stejném odstínu jsou pak vyvedena i zpětná zrcátka nebo výplet čelní masky. Za příplatek si navíc můžete dopřát platinový lak karoserie Designo Magno, stejně jako karbonovou kúru, která může doplnit Alcantarou potažený volant a kůží čalouněná sedadla s kontrastními švy.
Cena bude zřejmě oznámena až při ženevském debutu, přičemž objednávky bude možné zasílat již od 8. dubna. Zaškrtnout přitom budete moci i vyzvednutí vozidla přímo v Affalterbachu, s čímž souvisí i prohlídka továrny AMG. Nejdříve si ji ovšem naplánujte na červen, kdy by měly být k mání první vozy.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
Nový Mercedes-Benz C63 AMG Edition 507 je labutí písní stávající generace. Díky tomu již ve standardu nabízí 507 koní nebo paket Performance, který nejvyšší rychlost zvedá na 280 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus