Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes C63 AMG Coupe Black Series: druhý nejrychlejší
22.7.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
(nové foto a info) Máme oficiální specifikace nového C63 AMG Black Series. K mání bude příští rok, jako druhý nejrychlejší Mercedes dneška.
Doplněno 22.7.: Mercedes o novém C63 AMG Black Series stále mlčí, my pro vás ale máme 10 konečně kvalitních fotografií a další technické specifikace. Vše známé je doplněno přímo v článku.
Odhalování ostrého Mercedesu C63 AMG Coupe Black Series neprobíhá zrovna podle představ automobilky. Ta k němu dosud oficiálně neřekla prakticky nic, my ale již víme téměř vše. Jak je to možné? Nejprve jsme vám před čtrnácti dny přinesli fotografie vozu pořízené některým z novinářů při prezentaci jiného modelu značky, které vrcholné C63 AMG ukazovaly ze všech stran. Doprovodili jsme je ale jen spekulativními informacemi o technice. Nyní můžeme přidat i oficiální specifikace. Mercedes sice stále žádné podrobnější informace neuvolnil, ale internetem již detaily o technice C63 AMG Black Series začaly kolovat. A protože je provází i několik zjevně oficiálních fotografií, dá se očekávat, že jde o další únik oficiálních dat a nic jiného nám automobilka při oficiálním odhalení neřekne. Pojďme se tedy podívat na to, co vše o žhavé německé novince víme.
„Céčkové“ kupé Black Series je přichystáno pro ty, kterým „jen” 451 koní a spíše cestovní charakter standardního Mercedesu C63 AMG není tak úplně po chuti. Ačkoli automobilka nabízí ve svých nových AMG s označením 63 (třídy S a CL) agregát o objemu 5,5 litru a dvojitým přeplňováním, třída C si ale jako jeden z posledních modelů Mercedesu nadále ponechává svůj pekelný osmiválec o objemu 6,2 litru. Brutální Black Series tak přichází s 517 koňmi a 650 Nm čisté atmosférické síly a ani pro příští rok nebude obětí globálního „downsizingu“ agregátů napříč všemi objemy.
Do puntíku se tak potvrzují předchozí spekulace o tom, že tato „černá bestie” dostane ještě o 30 koní více než zatím nejsilnější C63 AMG s paketem Performance. Aby motor zvládl spolehlivě podávat zvýšený výkon, dostal navíc kované písty, ojnice a klikovou hřídel a o polovinu větší chladič oleje. O upraveném motormanagementu jistě není nutné hovořit.
Celý výkon bude v případě Black Series samozřejmě posílán na zadní kola, skrze sedmirychlostní automatickou převodovku AMG Speedshift, kterou jsme vám podrobněji představili v někdejším krátkém testu Mercedesu E 63 AMG. Má čtyři režimy fungování a v nejrychlejších z nich (Sport Plus a manuálním) zvládá přeřadit za 0,1 sekundy. S přenosem výkonu na silnici pomůže i samosvorný diferenciál.
Zrychlení z 0 na 100 km/h se i díky tomu odehraje za 4,2 sekundy a svým výkonem toto kupé zařadí za nejrychlejší model Mercedesu, SLS AMG. Historie automobilky sice pamatuje i rychlejší vozy, nicméně je jistě pozoruhodné, že nejmenšímu modelu AMG (byť ve specifické verzi) bylo dopřáno dostat se ve hierarchii ostrých verzí tak vysoko.
Již od zmíněného úniku prvních snímků je jasné, že konstruktéři vsadili v případě Black Series na výrazné rozšíření rozchodu kol (40 mm vpředu a 75 mm vzadu), tužší stabilizátory a odpružení s blíže neupřesněným množstvím možných nastavení. Podvozek bude dále pracovat s odlehčenými 19“ koly obutými do pneumatik s měkčí směsí, aby bylo zajištěno, že tento výkon bude bez větších problému přenesen na asfalt přes jedinou poháněnou osu. O zpomalení se postarají větší brzdové kotouče o průměru 390 mm vpředu a 360 mm vzadu. Šestipístkové třmeny (vždy v barvě vozu) pro přední a čtyřpístkové pro zadní osu pak dokonají dílo.
K vozu bude možné pořídit pakety Track a Aerodynamic. První jmenovaný přidá vozu semi-slicky od Dunlopu a dodatečné chlazení rozvodovky pod zadním nárazníkem. Druhý pak zahrnuje řadu aerodynamických doplňků z „karbonu” a pevné křídlo na víku kufru.
Dalšími, vesměs nepřehlédnutelnými zvláštnostmi jsou unikátní bodykit sestávající z rozšířených blatníků s nepřehlédnutelnými vstupy resp. výstupy chladícího vzduchu, nových nárazníků a odvětrané kapoty motoru. Výrazné jsou i dvě dvojité koncovky výfuků. V interiéru vozu najdeme překvapivě také zadní sedadla, což z tohoto kupé dělá první model Black Series schopný převést více než dva cestující. Pokud ovšem chcete využívat čtveřici míst v automobilu, pak musíte zapomenout na skořepinová sedadla s omezenými možnostmi polohování, která bude k dispozici jako volitelná výbava.
Jak jsme již zmínili dříve, Mercedes plánuje C63 AMG Coupe Black Series představit již tento víkend na Nürburgringu při příležitosti velké ceny Formule 1. Pokud máte dostatek financí, budete si moci vůz pořídit na začátku příštího roku, základní cena by měla činit přibližně 2,8 milionu Kč. Pro ty kdo nevyžadují exkluzivní a podstatně dražší Black Series, je zde vždy připraveno „obyčejné“ C63 AMG Coupe, které je k objednání již dnes. Pro další smrtelníky je zde také základní C Coupe, které jsme si též představili již dříve.
Kompletní fotogalerie
Mercedes C63 AMG Coupe Black Series na všech zatím dostupných oficiálních fotografiích
Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series na dřívějších „špionážních” snímcích
Pro doplnění starší oficiální fotografie Mercedesu C63 AMG Coupe
A fotky nového Mercedesu C Coupe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 8 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 2 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 4 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 5 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 7 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva