Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes C W205 2014: nová třída C odhaluje svůj charakter i technické detaily
4.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Německý koncern Daimler chce příští Mercedes třídy C definitivně zbavit nálepky automobilu pro důchodce, v hledáčku bude mít opět BMW řady 3.
Současná třída C s interním označením W204, vyráběná od března 2007, vydrží v prodeji minimálně do konce letošního roku. Podle informací britského Autocaru má být její nástupce představen na ženevském autosalonu 2014. Vysoce postavený zdroj uvnitř Mercedesu, který se přímo podílí na vývoji nového céčka (W205), tvrdí: „Jednou provždy chceme třídu C zbavit image automobilu, který si pořídí váš dědeček. Udělali jsme tak rozsáhlé změny, že vůz bude vizuálně i technicky splňovat očekávání mladší generace kupujících,“ prozradil konspirátor britským kolegům.
Lidé zasvěcení do věci potvrzují, že pro největšího soupeře Audi A4 a především BMW řady 3 jde o „nový začátek“, přičemž z existujícího vozu přebere pouze minimum techniky. Tuto výraznou změnu si Mercedes může dovolit také proto, že do svého portfolia již brzy zařadí model CLA. Novinka, kterou se již podařilo nafotit bez maskování a jejíž vzhled proto známe docela podrobně, bude dost velká na to, aby přebrala roli cenově dostupného sedanu s třícípou hvězdou.
Třída C tak bude moci povyrůst o půl třídy, tedy na délku kolem 4,7 metru po vzoru BMW 3 F30. Deset centimetrů navíc se z osmdesáti procent promítne do prodloužení rozvoru, který tím naroste z 2 760 až na 2 840 mm. Odhaduje se, že přiměřeně tomu se změní také rozchod náprav (+ 40 mm) i šířka (z 1 770 na cirka 1 810 mm). Nejvíce z toho budou těžit pasažéři v kabině významně zvětšené ve všech myslitelných směrech a zavazadlovém prostoru, který se nafoukne na přibližně 485 litrů.
Ptáte-li se, co má radikální zvětšení rozměrů společného se „zaměřením na mladší klientelu“, tak pochopitelně nic, pokud tedy nebereme do úvahy permanentně stoupající průměrnou výšku populace. Mercedes měl však patrně na mysli něco jiného, a to především nápadnou změnu designu a posílení dynamiky, o kterou se postará další přepracování techniky a snížení hmotnosti. Podle prvních informací by verze C 160 neměla vážit více než 1 380 kg.
Nová třída C bude zřejmě prvním automobilem s hvězdou ve znaku, který využije zcela novou platformu MRA (Modular Rear-wheel drive Architecture). Samonosná karoserie zůstane u vysokopevnostních ocelí a v budoucnosti poslouží také při vývoji následujících tříd E a S. Detaily k této konstrukci zatím chybí, každopádně výsledek je předvídatelný. Vedle nárůstu rozměru a současné redukce hmotnosti dále zvýšit torzní, statickou i dynamickou tuhost karoserie, která má být špičkou ve své třídě. Přední náprava auta se patrně vyhne zavěšení typu MacPherson a místo ní nastoupí dvojité lichoběžníky, které mají poskytnout lepší tuhost a kontrolu geometrie kol i při maximálním zatížení. Vzadu se tradičně udrží dále přepracovaný multi-link, který má zvýšit úroveň celkové kultivovanosti.
Vzhledem k tomu, že nová třída C dorazí za něco málo přes rok, poměrně spolehlivě se dají odhadnout také chystané pohonné jednotky, které se Mercedes v zájmu lepšího rozložení hmotnosti a snížení těžiště bude snažit montovat co možná nejníže a nejblíž motorové přepážce. Leccos již naznačila radikálně modernizovaná třída E (W212). Pod její kapotu se přeplňovaná šestnáctistovka nedostala, céčko ji podle dostupných zpráv dostane. Výkony si můžeme jen tipnout, ale máme za to, že by to mohlo být 122 a 156 koní. Jistý je také čtyřválcový dvoulitr s turbodmychadlem, přímým vstřikováním a variabilním časováním, který nahrazuje původní osmnáctistovku. Nabídne 184 a 211 koní a k tomu 300, respektive 350 newtonmetrů. Na vrcholu běžných modelů se usadí nový, dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec 3,0 litru s maximálním výkonem 333 koní při 5 250 ot./min a nejvyšším točivým momentem 480 newtonmetrů. Rovněž diesely jsou poměrně jasné. Třílitrová V6 jistá není, ale můžete vzít jed na to, že 2,1 litrový čtyřválec dorazí ve všech výkonových variantách, tedy se 136, 170 a 204 koňmi.
Jak se dalo očekávat, všechny agregáty budou standardně kombinovány s automatickým vypínáním motoru stop-start a systémem regenerativního brzdění. O další snížení průměrné spotřeby třídy C se kromě snížení hmotnosti má postarat také plug-in hybridní verze kombinující elektromotor se zážehovou pohonnou jednotkou. Detaily jsou v nedohlednu, zdroje však naznačují, že auto by v čistě elektrickém režimu mělo mít akční rádius kolem 30 kilometrů.
Céčko pochopitelně opět dorazí s pohonem zadní nápravy, za příplatek pak bude možné objednat čtyřkolku 4Matic. U většiny modelů se stane základem šestistupňová manuální převodovka, v závislosti na motoru pak bude k mání rovněž sedmistupňový automat. Prozatím nevíme, zdali také dvouspojková verze. Spekuluje se také o nově vyvíjeném až devítistupňovém automatu, informátoři ovšem naznačují, že ta bude primárně určena pro větší modely. Pokud se ve třídě C objeví, pak až někdy v roce 2017, při mezigenerační modernizaci.
Nový rival trojky se postupně představí se čtyřmi druhy karoserie. Základem bude pochopitelně sedan a kombi, posléze je v plánu kupé i jeho otevřená verze, které však nedorazí dříve než v roce 2015. Všechna provedení se později představí také v úpravě sportovní divize AMG, atmosférickému motoru však dají vale. V Affalterbachu se připravuje nový bi-turbo vidlicový osmiválec o objemu 4,0 litru, jeho parametry ale dosud známé nejsou.
Do standardní výbavy W205 se má údajně dostat adaptivní odpružení a za příplatek bude k mání spousta bezpečnostních prvků představených ve faceliftovaném éčku a chystaných také pro novou třídu S. Chybět nebude stereoskopická kamera doplněná baterií radarů a další elektronika schopná autonomního řízení při jízdě po dálnici či detekce rizikových situací se schopností samostatného rozhodování v zájmu vyhnout se nehodě, případně snížit její následky.
Tip: Pokud se chcete podívat na další počítačové rendery možné podoby příštího Mercedesu třídy C (W205) prohlédněte si galerii na webu Autocaru.
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024 - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024 - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024 - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva