Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes C Kombi 2015 oficiálně: nový kombík je lehčí, větší i praktičtější
21.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Praktická třída C zamíří do prodeje v září se třemi diesely, pěti benzinovými motory i hybridem.
S čím jsme dopoledne neoficiálně začali, to musíme odpoledne oficiálně dotáhnout do konce. Třícípá hvězda totiž představila své nejnovější kombi, které se v prodeji objeví koncem září. Výstavní premiéra na autosalonu v Paříži tak bude čistě formální, neboť veškerá fakta máme k dispozici již nyní. A to včetně ceny, která by oproti sedanu měla narůst o nějakých 40 000 Kč. Základní provedení C 220 BlueTec by tak i nadále mělo startovat pod milionem korun, v tomto případě si ovšem necháváme otevřená zadní vrátka.
Venkovní rozměry ale již představíme bez jediné spekulace, přičemž oproti dosluhujícímu kombíku se novinka pyšní mnohem větším půdorysem. Délka totiž narostla o 96 milimetrů na 4 702 mm, šířka pak o 40 milimetrů na 1 810 mm. Mimo to lze počítat s rozvorem 2 840 mm, který svého předchůdce překonává o 80 milimetrů - rovných 45 z toho přitom jde ve prospěch zadních pasažérů, kteří se tak mohou těšit na více místa pro nohy, ramena i hlavu.
Nárůstu doznal i zavazadlový prostor, který ve standardu pojme 490 litrů, tedy o pět více než předchůdce. Při sklopených sedadlech pak kapacita naroste na 1 510 l, což ve srovnání s minulou generací znamená desetilitrové zlepšení. Mimo to pak třícípá hvězda vítězí nad mnichovskou vrtulí, neboť BMW 3 Touring dokáže maximálně uvézt 1 500 l. Na druhou stranu však v základu pobere 495 litrů.
Jen růstem ovšem Mercedes-Benz v zavazadelníku nebyl živ. Zlepšila se také variabilita, neboť zadní sedadla lze sklápět v poměru 40/20/40, zatímco předchůdce nabízel konfiguraci 60/40. Samotná opěradla jsou přitom elektricky ovládaná, v případě výklopného víka zavazadelníku pak můžete sáhnout po dvou systémech. Easy Pack je standardní elektrické otevírání, zatímco Hands-Free Access reaguje na váš „kopanec“ pod nárazník.
Přesunout se můžeme k motorům, které díky 49procentnímu využití hliníku na konstrukci vozu nyní táhnou o 65 kil méně. Diesely přitom budou k dispozici ve třech verzích, přičemž svými výkony pokryjí škálu od 115 do 204 koní. V rámci benzinových jednotek lze pak počítat se čtyřmi čtyřválci a jedním šestiválcem BlueDirect, přičemž v jejich případě výkon osciluje mezi 156 a 333 koňmi.
Mimo ně pak nabídka bude zahrnovat provedení C 300 BlueTec Hybrid, které spojí 2,1litrový diesel s elektromotorem. Výsledkem je tak 204 a 27 koní, spotřeba by ovšem v normovaném cyklu měla poklesnout na 3,8 l/100 km. Dále se očekává ještě benzinový plug-in hybrid, ten však dorazí až v příštím roce. Systém 4Matic by však stejně jako standardní pohon zadních kol měl být k mání již letos.
Zamířit můžeme do interiéru, který kopíruje styl udávaný sedanem. I řidiči kombíku tak budou moci volit jeden z pěti jízdních režimů (Comfort, Eco, Sport, Sport+ a Individual), přičemž standardem je i variabilní řízení. Připlatit si naopak můžete třeba za audio systém Burmester nebo navigaci, která počítá s neustálou aktualizací dat a v reálném čase vám dokáže zobrazit třeba plánované uzavírky.
Tím můžeme představení uzavřít, v rámci bezpečnosti totiž kombík nabídne identickou výbavu jako sedan. Chybět tedy nebude aktivní parkovací asistent či přednárazový bezpečnostní systém, který zvládne samočinně brzdit již při rychlosti 105 km/h.
Nová třída C narostla nejen v rámci zavazadlového prostoru, ale rovněž v oblasti zadních sedadel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Ruskému trhu s ojetinami dodnes vládne Lada, po které Češi toužili naposledy před 35 léty. Proč tomu tak je?
3.10.2024 - Také Toyota ruší své plány s elektromobily. I když skoro žádné nenabízí, neprodává a nedala si žádné nesmyslné cíle
4.10.2024 - Světovým autem roku 2025 se poprvé může stát „Číňan”, novinky z Říše středu mají skoro polovinu nominací
4.10.2024 - Audi na mrtvém koni cválá přímo do západu slunce, prodeje o desítky procent kolabují v Evropě i v USA
4.10.2024 - Nahé Bugatti Tourbillon je asi jediné porno, na které se můžete dívat v práci, odhalilo i pozadí vývoje
4.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva