Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes C Kombi 2015 oficiálně: nový kombík je lehčí, větší i praktičtější
21.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Praktická třída C zamíří do prodeje v září se třemi diesely, pěti benzinovými motory i hybridem.
S čím jsme dopoledne neoficiálně začali, to musíme odpoledne oficiálně dotáhnout do konce. Třícípá hvězda totiž představila své nejnovější kombi, které se v prodeji objeví koncem září. Výstavní premiéra na autosalonu v Paříži tak bude čistě formální, neboť veškerá fakta máme k dispozici již nyní. A to včetně ceny, která by oproti sedanu měla narůst o nějakých 40 000 Kč. Základní provedení C 220 BlueTec by tak i nadále mělo startovat pod milionem korun, v tomto případě si ovšem necháváme otevřená zadní vrátka.
Venkovní rozměry ale již představíme bez jediné spekulace, přičemž oproti dosluhujícímu kombíku se novinka pyšní mnohem větším půdorysem. Délka totiž narostla o 96 milimetrů na 4 702 mm, šířka pak o 40 milimetrů na 1 810 mm. Mimo to lze počítat s rozvorem 2 840 mm, který svého předchůdce překonává o 80 milimetrů - rovných 45 z toho přitom jde ve prospěch zadních pasažérů, kteří se tak mohou těšit na více místa pro nohy, ramena i hlavu.
Nárůstu doznal i zavazadlový prostor, který ve standardu pojme 490 litrů, tedy o pět více než předchůdce. Při sklopených sedadlech pak kapacita naroste na 1 510 l, což ve srovnání s minulou generací znamená desetilitrové zlepšení. Mimo to pak třícípá hvězda vítězí nad mnichovskou vrtulí, neboť BMW 3 Touring dokáže maximálně uvézt 1 500 l. Na druhou stranu však v základu pobere 495 litrů.
Jen růstem ovšem Mercedes-Benz v zavazadelníku nebyl živ. Zlepšila se také variabilita, neboť zadní sedadla lze sklápět v poměru 40/20/40, zatímco předchůdce nabízel konfiguraci 60/40. Samotná opěradla jsou přitom elektricky ovládaná, v případě výklopného víka zavazadelníku pak můžete sáhnout po dvou systémech. Easy Pack je standardní elektrické otevírání, zatímco Hands-Free Access reaguje na váš „kopanec“ pod nárazník.
Přesunout se můžeme k motorům, které díky 49procentnímu využití hliníku na konstrukci vozu nyní táhnou o 65 kil méně. Diesely přitom budou k dispozici ve třech verzích, přičemž svými výkony pokryjí škálu od 115 do 204 koní. V rámci benzinových jednotek lze pak počítat se čtyřmi čtyřválci a jedním šestiválcem BlueDirect, přičemž v jejich případě výkon osciluje mezi 156 a 333 koňmi.
Mimo ně pak nabídka bude zahrnovat provedení C 300 BlueTec Hybrid, které spojí 2,1litrový diesel s elektromotorem. Výsledkem je tak 204 a 27 koní, spotřeba by ovšem v normovaném cyklu měla poklesnout na 3,8 l/100 km. Dále se očekává ještě benzinový plug-in hybrid, ten však dorazí až v příštím roce. Systém 4Matic by však stejně jako standardní pohon zadních kol měl být k mání již letos.
Zamířit můžeme do interiéru, který kopíruje styl udávaný sedanem. I řidiči kombíku tak budou moci volit jeden z pěti jízdních režimů (Comfort, Eco, Sport, Sport+ a Individual), přičemž standardem je i variabilní řízení. Připlatit si naopak můžete třeba za audio systém Burmester nebo navigaci, která počítá s neustálou aktualizací dat a v reálném čase vám dokáže zobrazit třeba plánované uzavírky.
Tím můžeme představení uzavřít, v rámci bezpečnosti totiž kombík nabídne identickou výbavu jako sedan. Chybět tedy nebude aktivní parkovací asistent či přednárazový bezpečnostní systém, který zvládne samočinně brzdit již při rychlosti 105 km/h.
Nová třída C narostla nejen v rámci zavazadlového prostoru, ale rovněž v oblasti zadních sedadel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 11 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Mercedes jde ve stopách VW a oznámil tvrdé škrty. Chce ušetřit desítky miliard ročně, nevylučuje ani zavírání továren
27.11.2024 - Porsche potvrdilo návrat ke spalovacím motorům i u chystaných elektrických aut. Otázkou už je jen, kdo dostane černého Petra
27.11.2024 - Nissan má na záchranu maximálně rok a pár měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
27.11.2024 - Stellantis chce trojnásobně zvýšit prodeje elektromobilů. A nehodlá si tím dělat přátele, bude je dotovat i na úkor dražšího servisu pro lidi
27.11.2024 - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
27.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch