Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes C facelift: velké změny pro rok 2011
1.1.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Mercedes-Benz se po několika dílčích vylepšeních rozhodl výrazněji omladit sedan i kombi třídy C. Model 2011 přichází s upraveným vzhledem i úspornější technikou.
Že Mercedes třídy C čeká facelift se proslýchá již déle než rok. K dílčím úpravám v mezičase skutečně došlo, když vůz dostal tu LED pro denní svícení, tu systém start-stop pro vybrané modely, o skutečném faceliftu ale nemohla být řeč. Toho jsme se dočkali až nyní, a tak se podívejme, s čím vším přichází.
Každé větší omlazení musí být samozřejmě rozeznatelné na první pohled, a tak i to u „Céčka” provází především výrazně pozměněný vzhled karoserie. Nejdramatičtější novinky najdeme na přídi vozu, která se nyní více podobá novějším modelům jako současné třídě E nebo novému CLS. Úplně nový je přední nárazník s nepřehlédnutelelnými LED světly pro denní svícení, zcela jinak jsou tvarovaná přední světla a nový vzhled dostala i maska chladiče a kapota motoru. Na zádi si všimněte jiného nárazníku a pozměněných zadních světel s LED, žádná revoluce ale koncové partie - na rozdíl od těch předních - zjevně nepostihla.
Lépe patrné jsou novinky v interiéru. V něm najdeme přepracovanou palubní desku, hlavně její středovou konzoli. Právě tyto partie byly u poslední generace třídy C nezřídka kritizovány pro svou fádnos, v inovovaném provedení působí znatelně lépe. Zbylé úpravy vnitřku vozu jsou spíše decentní a spočívají mj. v rozsáhlejším použtí kovových dekorů ovladačů a dalších drobných prvů. Facellft samozřejmě přinesl i novinky do vzorníku potahů sedadel a obkladů palubní desky.
Technika „Céčka” dramatických změn nedoznala, napříč nabídkou motorů se ale táhnou úpravy, které mají zajistit ekonomičtější provoz. S tím koresponduje zavedení systému start-stop pro úplně všechny motorizace, prodloužení převodů manuálních převodovek a doplnění nabídky sedmistupňového automatu 7G-Tronic Plus pro další motorizace - ten nyní nebude dostupný pouze pro verzi C 300 CDI 4Matic, všechny ostatní motory, pokud jsou k mání s automatem, pořídíte rovnou se 7G-Tronic. Benzinové i dieselové agregáty se mohou pochlubit pozměněným motor managementem, všechny benzinové navíc dostaly přímé vstřikování paliva.
Normovaná spotřeba paliva všech motorů tak klesla v průměru o 15 procent, v extrému se ale ekonomika provozu zlepšíla až o plných 31 procent. To platí pro benzinový motor C 350 Blue Efficiency, který v novém provedení spotřebuje v kombinovaném režimu 1,5 litru benzinu na 100 km méně a „spapá” jen 6,8 l/100 km. Navíc nově nabídne až 225 kW (306 koní) výkonu, což je o 14 koníků více než dosud.
Vedle špičkového benzinového šestiválce (je k dispozici též s pohonem všech kol 4Matic) dostala faceliftovaná třída C už jen čtyřválce 1,8 přeplňované kompresorem, které s označeními C 180, C 200 a C 250 nabídnou 115, 135 a 150 kW výkonu a kombinovanou spotřebu vždy 6,4 litru benzinu na 100 km.
Naftové verze tradičně reprezentuje nejprodávanější C 220 CDI. Právě na tu se tedy Mercedes při faceliftu soustředil a její již tak nízkou spotřebu snížil na 4,4 litru nafty na 100 km (o 0,4 litru méně než dosud). Výkonové parametry všech dieselů zůstaly nedotčeny, k dispozici jsou tak nadále v podstatě opět jen dva motory v pěti výkonových verzích. Čtyřválec o objemu 2 143 cm3 je dodáván ve verzích C 180 CDI, C 200 CDI, C 220 CDI a C 250 CDI s výkony 88, 100, 125 a 150 kW. Jejich kombinovaná spotřeba paliva činí bez ohledu na verzi 4,8 litru nafty na 100 km.
Jedinou šestiválcovou alternativou je C 300 CDI 4Matic (čtyřkolka je k mání i pro C 250 CDI), která z třílitrového dieselu dostává 170 kW při kombinované spotřebě 7,0 litru nafty na 100 km. Povšimněte si tedy zajímavého faktu - třistakoňový benzin C 350 má nižší kombinovanou spotřebu než dvousettřicetikoňový nafťák C 300 CDI. Spotřebě naftové verze sice příliš nepomáhá povinný pohon všech kol, ale i tak je to výsledek velmi nezvyklý - benzinová verze je výrazně výkonnější a rychlejší, přesto zůstává úspornější.
Pokud byste snad chtěli vůz co nejdříve spatřit naživo, rezervujte si letenku do Detroitu. Právě na tamní autoshow si vůz 10. ledna odbude svou veřejnou premiéru. Objednávat inovované „Céčko” bude možné též od půli ledna s dodáním zvoleného vozu v průběhu jara letošního roku.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
25.11.2024 - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva