Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes C 63 AMG 2015 detailně: rival M3 je rychlejší i úspornější
24.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ videa) Nové kladivo na BMW M3 se odhaluje i ve verzi kombi a vydání Edition 1. Prohlédnout si je můžete na mnoha nových fotografiích.
Ve Stuttgartu už nás nechtěli déle napínat, a tak po včerejším uvolnění prvních specifikací a úvodních snímků přilili do hrnce se štítkem C 63 AMG takřka vše, co ke kompletnímu odhalení ještě zbývalo. Po novém sporťáku AMG GT tak můžeme podrobně rozpitvat i nejsilnější ikarnaci eSka střední třídy a podívat se, jaké trumfy drží oproti mnichovskému speciálu divize M.
Řeč bude také o jeho kombiverzi, která doplní v nabídce sedan pár měsíců po uvedení na trh. Ještě dodejme, že objednávky bude automobilka s hvězdou ve znaku přijímat již po autosalonu v Paříži, přičemž k zákazníkům dorazí první sedany z továrny v Brémách a amerického závodu Tuscaloosa na počátku příštího roku. V roce 2016 nabídku údajně doplní také otevřená verze a dvoudveřové kupé suplující současnou edici 507. To bychom měli poprvé uvidět zhruba za rok.
Přestože C 63 AMG sdílí s AMG GT čtyřlitrový motor V8 s dvojicí turbodmychadel o takřka identickém výkonu, Mercedes mu v céčku nadělil o něco vyšší točivý moment. Až čas ukáže, zda bude nový motor zklamáním nebo překvapením pro všechny, co si mlaskali nad předchozím atmosférickým motorem o objemu 6,2 litru. Nevíme ani mnoho technických detailů, doneslo se nám ale, že nová přímovstřiková benzinová jednotka interního označení M177 v céčku postrádá mazání se suchou vanou... Jak už jsme se zmiňovali několikrát, na výběr bude dvojice verzí.
V té základní má rovných 350 kW (476 koní) a 650 Nm, které jsou dostupné v širokém spektru otáček (1 750 až 4 500), což mezigeneračně znamená nárůst o 14 kW a 50 Nm, ale také větší pružnost a nižší normovanou spotřebu. Downsizovaný motor topverze S, kterou je nejnovější fotogalerie přímo přeplněná, disponuje potentnějšími 510 koňmi (375 kW) dosahovanými od 5 500 do 6 250 otáček a navíc 700 Nm, kterými spolehlivě poráží i zmíněnou poslední edici svého předchůdce.
Ve srovnání s BMW M3 se může pochlubit nejen dvěma válci a litrem objemu navíc, ale také o 79 koní vyšším výkonem a o 150 Nm vyšším točivým momentem. Ve Stuttgartu pokořili i soupeře od Audi - model RS4 Avant - který si dodnes udržel atmosférický osmiválec se 450 koňmi a 430 Nm. U něj si však pro všechen výkon musíte dojít až k 8 250 otáčkám.
Mercedes se chlubí mezigeneračním snížením hmotnosti o 15 kilogramů na 1 640 kg v základní verzi, avšak podle technických dat na německých stránkách bude realita položená trošku výše, a sice až na 1,8 tunách pro silnější S. Zajímavé je, že některé zdroje uvádějí místo 1 800 kilogramů jen 1 655 kg, a tak ještě uvidíme, co se nakonec dozvíme od výrobce. Zatím si jen musíme vystačit s tvrzením, že topverze disponuje 4,4 kilogramy na kilowatt, což je o 0,2 kg lepší hodnota než předtím.
Motor je spojen se zadními koly prostřednictvím inovované sedmistupňové automatické převodovky AMG Speedshift MCT, kterou lze v případě potřeby kočírovat hliníkovými pádly na volantu. Nabízí volbu jednoho z pěti režimů, přičemž jejich nastavení probíhá ovladačem AMG Dynamic Select program na středovém tunelu u páky převodovky. Mód C bude sloužit pro ekonomickou jízdu, S je sportovní, S+ ještě sportovnější a exkluzivitou pro C 63 AMG je pak režim Race.
Z hlediska jízdní dynamiky nebude o zážitky za volantem žádná nouze. Základní verze zrychluje na stovku během 4,2 sekundy a v provedení S ukrojí ze sprintu ještě dvě desetiny sekundy. Jakmile se rozhodnete skočit po kombíku, zhorší se akcelerace o 0,1 sekundy. Maximální rychlost je omezena elektronicky na 250 km/h, ale vsadíme se, že Mercedes nabídne i posunutí omezovače za příplatek. Prvotní zprávy také hovořily o variantách s pohonem všech kol 4Matic, avšak k těm se v Affalterbachu u céčka na rozdíl od větších bratrů zatím nerozhoupali, minimálně při uvádění na trh dostupné tedy nebudou.
Co se týče spotřeby paliva, novinka srazila průměr o 3,8 l/100 km, a tak se nyní vyznačuje spotřebou 8,2 litru na sto kilometrů, přičemž eSko podle všeho konzumuje stále pozoruhodných 8,4 l/100 km. Pokud by to někoho zajímalo, pak tato hodnota odpovídá emisím 195 gramů CO2 na sto kilometrů. Poslední model se také vyznačuje oproti běžným motorizacím značně upraveným podvozkem, přičemž pod názvem AMG Sport Ride Control si představte tři režimy nastavení adaptivních tlumičů. Větší je rozchod kol a brzdy, unikátní je zadní uložení, které poskytlo větší odklony kol pro větší trakci. Samozřejmostí jsou tužší pružiny i tlumiče, stejně tak stabilizátory a světlá výška snížená o 25 milimetrů.
Standardní verze nového C 63 AMG dostala také mechanický samosvor, zatímco silnější S si vozí na zadní poháněné nápravě elektronicky ovládanou alternativu. Pro jízdy bokem samozřejmě bude k dispozici speciálně naladěné ESP umožňující kromě klasického režimu pohotovosti volnější mód Sport, pro milovníky spálených pneumatik je tu samozřejmě volba ESP OFF. Z hlediska techniky se sluší zmínit, že se v příplatkové výbavě objeví karbon-keramické brzdy se zlatými třmeny a 390milimetrovými kotouči vpředu, dále výfuková soustava AMG Performance s elektronicky řízenými klapkami otvíranými ve třech krocích dle navoleného jízdního režimu. Opakováním už bude zmínka o aktivním zavěšení motoru nebo posilovačí řízení závislém na rychlosti.
Exteriér nového dítka z Affalterbachu obsahuje mnoho AMGéčkových doplňků, které sestávají například z agresivnějšího nárazníku s velkými vstupními otvory, dále z přepracované masky chladiče nesoucí podpis AMG a také z rozšířených blatníků doprovázených nápisy V8 Biturbo. Dalším poznávacím prvkem jsou samozřejmě širší prahy, decentní spoiler na zádi, čtveřice koncovek výfuku a osmnáctipalcová kola, která v případě verze S nahrazují devatenáctky. Ty obouvají vpředu pneumatiky o rozměrech 245/35 a vzadu pak 265/35, což nebude asi ideální na české silnice, ale celkovému vzhledu to jistě velmi prospěje.
Uvnitř v kabině je model AMG odlišný volantem (v koženém či alcantarovém provedení) a sedadly s kontrastním prošíváním, která mohou na přání zastupovat anatomické skořepiny Performance. Jistou odlišností je jiný přístrojový štít a nápis AMG před pákou převodovky, dále podsvícené prahy a koberečky, hliníkem zdobené pedály či analogové hodinky značky IWC. Centrální obrazovka dostala v rámci C 63 AMG nové funke, které se objevují také na přístrojovém štítu před řidičem - konkrétně se jedná například o stopky, teploty všech kapalin i ideální okamžik řazení. Novinkou bude u C 63 i head-up displej nebo přední LED světlomety.
Poslední dodatek směřuje k verzi Edition 1, která slouží jako úvodní zvýhodněné lákadlo pro nedočkavce - vznikne jen v limitovaném množství na začátku výroby. Zatím není jasné, zda půjde jen o silnější S nebo obě výkonnové varianty, avšak specifikem budou jistě černé devatenáctky s červeným proužkem, který bude také zdobit masku chladiče a černé kryty zrcátek.
Dále se bude Edition 1 vyznačovat leskle černým spoilerem a lízátkem, grafitovými pruhy na bocích a chromovanými koncovkami výfuků. V interiéru se pak objeví i alcantarou potažený volant, sedadla Performance, červené pásy, speciální koberečky, plné čalounění kůží nappa s červeným prošitím a dekory imitující karbon rovněž s červeným nádechem. Cena standardního kusu by se měla pohybovat kolem 2,1 milionu korun, přičemž silnější S bude ještě o nějakých 170 tisíc dražší. Příplatek za kombiverzi bude činit odhadem 35 tisíc Kč.
Mercedes C 63 AMG dostal 486 a ve verzi S až 510 koní. Ultimativnější varianta se bude lišit zejména podvozkem, brzdami a elektronickým samosvorem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch