Mercedes C 350 Plug-In Hybrid chce jezdit za méně než 2,8 litru

Chystaný sedan dorazí na počátku roku 2015 a bude předvojem 10 benzíno-elektrických modelů. Pod kapotou přitom nabídne 211+80 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes C 350 Plug-In Hybrid chce jezdit za méně než 2,8 litru

22.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes C 350 Plug-In Hybrid chce jezdit za méně než 2,8 litru

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Chystaný sedan dorazí na počátku roku 2015 a bude předvojem 10 benzíno-elektrických modelů. Pod kapotou přitom nabídne 211+80 koní.

Může zdát, že Mercedes stojí tak trochu mimo hybridní a elektrické šílenství, jež zachvátilo jeho konkurenci. Pokud se zadíváte do nabídky třícípé hvězdy, pak v ní dráty a cívky příliš často nenajdete. V nižších segmentech jde jen o modely C 300 Hybrid a E 300 Hybrid, v jejichž případě spolupracuje s elektromotorem 2,1litrový turbodiesel. Jejich spotřeba a hlavně emise CO2 se však stále drží okolo 100 gramů a 4 litrů na 100 kilometrů (Céčko se dostane na 94 gramů a 3,6 litru), což jsou sice fajn hodnoty, ale nikoliv ohromující.

Pokud ovšem svou pozornost přesuneme k třídě S, zde můžeme vybírat hned z několika možností. Kromě diesel-elektrického pohonného ústrojí je nabízen také benzin-elektrický model S 400 Hybrid, absolutním vrcholem je ovšem limuzína S 500 Plug-In Hybrid. Ta do vínku dostala baterie o kapacitě 8,7 kWh, které vozu stačí na 33 kilometrů „bezemisní“ jízdy. Jeho průměnrá spotřeba má být 2,8 l/100 km a emise 65 g/km. S jistotou lze očekávat, že byla tato čísla určena podobným způsobem jako v případě Opelu Ampera, a tedy že jich v reálu dosáhnout nepůjde.

Jelikož ovšem třícípé hvězdě přinášejí ten správný „zelený look“, dočkáme se rozšíření hybridní technologie do více modelů. První v řadě bude Mercedes-Benz C 350 Plug-In Hybrid, který by měl dorazit do prodeje již na počátku příštího roku. V jeho případě sice nebude pod kapotou třílitrové twin-turbo, jež se částečně stará o pohon S 500 PHEV, nýbrž dvoulitrový benzinový čtyřválec naladěný na 211 koní. Tomu bude pomáhat 80 koňový elektromotor zakomponovaný do sedmistupňové automatické převodovky.

Data o jízdní dynamice a spotřebě budou zveřejněna až blíže k zahájení prodeje, očekávat však můžeme daleko působivější hodnoty, než jaké nabízí větší „S-kláda”. To je však pouze počátek plánované expanze, která by nám do roku 2017 měla přinést hned deset nových plug-in hybridů. Najdeme je přitom v nabídce napříč třídami od Céčka až po Esko, přičemž zpočátku se na prodejích budou podílet jen minimálně. Do roku 2020 by však jejich odbyt měl být zdvojnásoben.

Ve všech případech se přitom dočkáme párování benzinového agregátu a elektromotoru, spalovací pohonná jednotka však pokaždé může mít odlišný objem. Shodná ovšem bude elektronika či design baterií, což na jedné straně rozšíří mantinely portfolia a na druhé výrazně sníží výrobní náklady. Ola Källenius, šéf prodejů a marketingu ovšem zároveň jedním dechem dodává, že elektrifikace je stále ještě v plenkách.

Do budoucna se tak máme dočkat ještě dalších úspor, k nimž mohou vést dvě cesty. Ta první počítá s větší hustotou baterií, druhá pak s jistým ustálením výroby. Důležité přitom je, aby hybridní modul mohl být zmenšován či zvětšován a tak používán napříč různými modely. Malé vozy, tedy třídy A, B, CLA a GLA, však k nim zpočátku patřit nebudou, i když taková možnost by mohla přijít v rámci nových generací.

Dá se tedy očekávat, že konkurence pro Volkswagen Golf GTE dorazí nejdříve za tři roky. Ještě delší dobu pak zabere příchod diesel-elektrických plug-in hybridů, neboť ty dorazí zřejmě až na konci dekády. Používat ovšem mají devítistupňový automat, počítat tedy můžeme s emisemi CO2 okolo nějakých 50 g/km. A aby toho nebylo málo, pak v plánu jsou také hybridní varianty modelů AMG.

Je tedy zjevné, že ačkoliv třícípá hvězda aktuálně hraje v porovnání s Audi a BMW až třetí housle, do budoucna by se tento stav měl změnit. Kromě plug-in hybridů vsadí Mercedes také čistě na elektřinu. V Evropě se začíná prodávat elektrické Béčko, v nejbližší době pak s dráty a cívkami na místě pístů dorazí i Smart ForTwo a ForFour.

To by pro nás přitom mohly být dobré zprávy, ačkoliv to na první pohled nevypadá. Jenže s nízko-emisními či dokonce bezemisními vozy si třícípá hvězda bude moci nadále dovolit vývoj osmiválců a dvanáctiválců, což se v dnešní době již příliš nenosí. A za to bychom jí měli být vděčni.


Mercedes C 350 Plug-In Hybrid chce jezdit za méně než 2,8 litru - 1 - Mercedes-Benz C 350 Plug-In Hybrid prvni foto 01Mercedes C 350 Plug-In Hybrid chce jezdit za méně než 2,8 litru - 2 - Mercedes-Benz C 350 Plug-In Hybrid prvni foto 02
Mercedes C 350 Plug-In Hybrid chce jezdit za méně než 2,8 litru - 3 - Mercedes-Benz C 350 Plug-In Hybrid prvni foto 03Mercedes C 350 Plug-In Hybrid chce jezdit za méně než 2,8 litru - 4 - Mercedes-Benz C 350 Plug-In Hybrid prvni foto 04Mercedes C 350 Plug-In Hybrid chce jezdit za méně než 2,8 litru - 5 - Mercedes-Benz C 350 Plug-In Hybrid prvni foto 05
Mercedes-Benz C 350 Plug-In Hybrid vychází stejně jako větší Esko z technologie Formule 1

Zdroj: AutoExpress UK

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.