Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes C 350 Plug-In Hybrid: 279 koní pro zrychlení a nereálná spotřeba
12.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Plug-in-hybridní C je od běžných k nerozeznání. Středobodem je spalovací motor dopovaný elektřinou, který sice nabídne výkon, ale 2,1 l na sto není reálných.
Detroitský autosalon je premiérou nejen pro ostřejší třídu C 450 AMG Sport, ale také pro stroj, nacházející se svým zaměřením na opačné straně nabídky, tedy tam, kde se šetří palivo. Po bok diesel-elektrického C 300 BlueTec Hybrid se zařadí Mercedes-Benz C 350 Plug-In Hybrid. Ten na rozdíl od existujícího modelu, jak jste se mohli dočíst už koncem září, však s elektřinou páruje benzínový čtyřválec.
Systém je, na rozdíl od jiných plug-in hybridů, orientovaný spíše na jízdu se spalovacím motorem a elektřina zde jen podává pomocnou ruku, zejména na krátkých trasách v městských rychlostech. Středobodem systému je známý benzínový přeplňovaný dvoulitr o výkonu 155 kW/211 koní při 5500 1/min a 350 Nm mezi 1200 a 4000 1/min, který posílá výkon na zadní kola přes sedmistupňový automat 7G-Tronic. Elektromotor je integrován právě do převodovky a nabídne 82 koní a 340 Nm; kombinovaný výkon systému je 279 koní a 600 Nm, což už je slušná porce.
Nebude ale pochopitelně k dispozici pořád. Při plné akceleraci samozřejmě s ním můžete počítat a výsledek tomu odpovídá - na stovku se sedanem zrychlíte za 5,9 a s kombíkem za 6,2 vteřiny. Mercedes však také na palubu instaloval systém, který podle trasy v navigaci upravuje, kdy se budou nabíjet baterie a kdy se energie z nich bude naopak používat. Pokud vaše trasa končí větším množstvím kilometrů po městě, systém elektřinu schová na později. Stejný efekt má i mód E-Save, který v podstatě elektromotor úplně odpojí.
Jakožto plug-in hybrid je stuttgartská novinka schopná jezdit i čistě na elektřinu. Takto podle Mercedesu ujede 31 kilometrů, než bude potřeba nahodit spalovací motor nebo dobít 6,2kWh akumulátor. Souvisí s tím také pedál plynu, nazvaný "haptický" - jedete-li na elektřinu, má v místě, kde leží limit elektromotoru, zvýšený odpor. Když přitlačíte víc a překonáte tento bod, systém nastartuje čtyřválec. Je to zajímavý systém, nicméně máme trochu obavy z toho, jaký bude mít řidič z chování plynového pedálu pocit.
C 350 Plug-In Hybrid nabídne celkem pět jízdních módů: Individual, Sport Plus, Sport, Comfort a Eco. Pojí se s nimi různé nastavení pohonu, podvozku, řízení či klimatizace. Právě v režimech Comfort a Eco bude k dispozici zmíněná funkce E-Save, která se bude ovládat samostatně. A také tu je spousta dalšího, již méně nového vybavení, jako například vzduchové odpružení AirMatic nebo klimatizace, která umí vůz vychladit či vyhřát ještě dříve, než do něj nastoupíte.
Zbytek je v podstatě běžná třída C, jen s nápisem na víku zavazadelníku navíc a s menším množstvím prostoru pod víkem kufru - baterie se totiž ukrývají u zadní nápravy a z objemu zavazadlového prostoru ubírají zhruba třetinu v případě sedanu, je tak k dispozici 335 litrů. Do kombíku naložíte maximálně 1 370 litrů nákladu, o 170 litrů méně než v případě obyčejnější varianty.
Kde se však plug-in-hybridní třída C ostatním hybridním autům podobá, je normovaná spotřeba paliva. Pravděpodobně podle norem NEDC byla zjištěna hodnota kombinované spotřeby 2,1 litru na 100 km, čemuž nejsme ochotni věřit. A nejsme sami. Stran příchodu na trh a ceníku se dá očekávat, že tento stroj uvidíme v nabídce Mercedesu ještě letos. Cenou se bude pohybovat nejspíš lehce nad diesel-elektrickou verzí, která u nás přijde na necelých 1,2 milionu korun.













Zdroj: CarAdvice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejnovější články
Už i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
před hodinouBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 3 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 4 hodinamiŠkoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
včeraOstré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
včera
Živá témata na fóru
- Výběr autopojištění 03.15. 09:26 - Zajda
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.