Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes C W205 oficiálně, detailně: vše o novém Céčku
16.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Sedan zpočátku dorazí jen se třemi motory. Všechny verze lze pořídit pod milion korun, české ceny jsou venku hned s premiérou.
Letošní závěr roku se nese ve znamení hned několika významných premiér. V posledních dnech se totiž na světlo světa dostaly modely jako BMW M3 a M4 nebo nový Ford Mustang. Všechny tyto novinky přitom mají debutovat na autosalonu v Detroitu, kde zároveň bude představen také nový Mercedes-Benz třídy C. O generaci W205 jsme se samozřejmě již mnohokrát zmínili, naposledy v souvislosti s víkendovým únikem fotek, s příchodem oficiální fotogalerie a tiskové zprávy ale nastal čas na ucelené představení.
Začít můžeme novou platformou MRA (Mercedes Rear-drive Architecture), která počítá s pohonem zadních kol a výraznějším užitím odlehčených materiálů. Díky tomu celková hmotnost vozu oproti generaci W204 klesla o podstatných 100 kilogramů, což v kombinaci s turbodiesely Renaultu bude znamenat pokles emisí CO2 až pod hranici 100 g/km. Vůbec poprvé v historii se tak od prémiového sedanu dočkáme spotřeby nižší než 3,8 l/100 km.
Prvenstvím v segmentu je pak rovněž možnost volby vzduchového podvozku, tím ale trochu předbíháme. Proto zpět k platformě, jež používá mnohem větší množství hliníku a která nebude podepírat pouze sedan, ale následně rovněž kombík, kupé, kabriolet a verze od AMG. V závěru roku by pak měly dorazit i modely s pohonem zadních kol, zatímco pro verze s hnanou zadní nápravou máme české ceny k dispozici již nyní.
Prozatím nejlevnějším „Céčkem“ se stává provedení C 180, jež používá 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec naladěný na 156 koní. Stovku díky tomu vůz pokoří za 8,2 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 225 km/h. Spotřeba v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou pak byla vyčíslena na 5 až 5,5 l/100 km, přičemž emise CO2 se pohybují v rozmezí 116-127 g/km. Cena pak činí 828 850 Kč.
Druhý benzinový motor najdeme u modelu C 200, přičemž opětovně jde o přeplňovanou pohonnou jednotku. Objem však narostl na dva litry a výkon vyskočil na 184 koní. Sprint na stovku tak klesl na 7,5 sekundy, nejvyšší rychlost ovšem vystoupala na 237 km/h. Lehce se změnila také průměrná spotřeba (5,3-5,7 l/100 km) i emise CO2 (123-132 g/km), zatímco po stránce cenové vůz vychází na 901 450 Kč.
Prozatím jediným dieselovým provedení je pak Mercedes-Benz C 220 BlueTec, jehož 2,1litrový motor produkuje 170 koní. Akcelerace 0-100 km/h zabere 8,1 sekundy, přičemž maximální tempo činí 234 km/h a spotřeba 4,0-4,2 l/100 km. Emise CO2 pak byly vyčísleny na 103 až 109 g/km, zatímco cena vystoupala na 942 590 Kč. K mání ale bude i řada příplatků, s nimiž vás seznámí oficiální ceník (PDF 360 kB).
Mezi volitelnou výbavou samozřejmě nebude chybět sedmistupňový automat stejně jako výše zmíněné vzduchové odpružení AirMatic. Posléze by se pak do ní měla zařadit i devítistupňová samočinná převodovka, ta však zřejmě dorazí se druhou vlnou agregátů. V té přitom dorazí další varianty 2,1litrového turbodieselu, benzinové čtyřválce naladěné na výkon až na 238 koní či motor V6.
Vyjma toho se očekává také příchod nového 1,6litrového dieselu, od kterého lze očekávat pokles emisí pod výše uvedených 100 gramů na km (žíznivost tedy poklesne pod 3,8 l/100 km). Aby toho pak nebylo málo, pak ještě letos dorazí verze C 300 BlueTec Hybrid, která s elektromotorem skloubí 2,1litrový diesel, zatímco benzino-elektrický hybrid je naplánován na rok 2015.
Tyto pohonné jednotky jsou ale hudbou budoucnosti, zatímco my jsme ještě neskončili s přítomností. Ta přitom staví na nejnižším koeficientu odporu vzduchu v dané třídě (Cd 0,24), které bylo dosaženo navzdory větším dimenzím. Nová třída C totiž měří 4 686 mm na délku, 1 810 mm na šířku a 1 442 mm na výšku, čímž svého předchůdce přesahuje o 95, respektive 40 mm. Výška však poklesla o 5 mm.
Kromě toho narostl také rozvor, a to o 80 milimetrů na 2 840 mm. Pro cestující vzadu to znamená navýšení místa pro nohy o 25 mm, přičemž o pět litrů byl zvětšen také zavazadlový prostor, který aktuálně nabízí 480 l. Zmiňovaný padesátiprocentní podíl hliníku na platformě má pak za následek vyšší tuhost (o 20 procent), přičemž navýšen byl také počet bezpečnostních prvků.
Z těchto berliček za největší pozornost stojí systém autonomního řízení v malých rychlostech v dopravních zácpách, který si na figuríně s maskou Václava Klause otestoval i Michael Schumacher. Chybět dále nebude detekce únavy řidiče, monitoring jízdy ve správném pruhu nebo celá řada podpůrných programů, jež mají napomoci s parkováním.
V rámci představení ale nemůžeme zapomenout ani na zmíněné vzduchové odpružení AirMatic, jež nabídne čtyři předurčené režimy (Comfort, Eco, Sport, Sport+) či možnost individuálního nastavení. Tento prvek je ovšem za příplatek, zatímco čtyřprvkovou přední nápravu a pětiprvkovou zadní dostanete ve standardu. U verzí s paketem AMG pak nechybí sportovní úprava počítající se snížením o 15 mm.
Naše poslední zmínky pak budou patřit interiéru, ve kterém se objeví rovněž řada inovací. Třeba klimatizace reagující na pokyny GPS, která v tunelech automaticky uzavře recirkulaci vzduchu, aby z kruhových výdechů nevycházel smog. Se zpravodajstvím v reálném čase pro změnu počítá navigace, zatímco celá řada aplikací umožní i za jízdy kupříkladu připojení k sociálním sítím.
To je pro dnešek v rámci psaného slova vše, nemalou výpovědní hodnotu ale mají také přiložené fotky a videa. Dozvíte se z nich totiž fakta, jimiž jsme vás nechtěli příliš zatěžovat. Třeba že všechny motory počítají s emisní normou Euro 6 a zahrnují systém start/stop již ve standardu.
Nový Mercedes-Benz třídy C bude zpočátku k mání jen se třemi motory. Všechny verze v České republice stojí pod milion korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 11 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus