Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes C W205 oficiálně, detailně: vše o novém Céčku
16.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Sedan zpočátku dorazí jen se třemi motory. Všechny verze lze pořídit pod milion korun, české ceny jsou venku hned s premiérou.
Letošní závěr roku se nese ve znamení hned několika významných premiér. V posledních dnech se totiž na světlo světa dostaly modely jako BMW M3 a M4 nebo nový Ford Mustang. Všechny tyto novinky přitom mají debutovat na autosalonu v Detroitu, kde zároveň bude představen také nový Mercedes-Benz třídy C. O generaci W205 jsme se samozřejmě již mnohokrát zmínili, naposledy v souvislosti s víkendovým únikem fotek, s příchodem oficiální fotogalerie a tiskové zprávy ale nastal čas na ucelené představení.
Začít můžeme novou platformou MRA (Mercedes Rear-drive Architecture), která počítá s pohonem zadních kol a výraznějším užitím odlehčených materiálů. Díky tomu celková hmotnost vozu oproti generaci W204 klesla o podstatných 100 kilogramů, což v kombinaci s turbodiesely Renaultu bude znamenat pokles emisí CO2 až pod hranici 100 g/km. Vůbec poprvé v historii se tak od prémiového sedanu dočkáme spotřeby nižší než 3,8 l/100 km.
Prvenstvím v segmentu je pak rovněž možnost volby vzduchového podvozku, tím ale trochu předbíháme. Proto zpět k platformě, jež používá mnohem větší množství hliníku a která nebude podepírat pouze sedan, ale následně rovněž kombík, kupé, kabriolet a verze od AMG. V závěru roku by pak měly dorazit i modely s pohonem zadních kol, zatímco pro verze s hnanou zadní nápravou máme české ceny k dispozici již nyní.
Prozatím nejlevnějším „Céčkem“ se stává provedení C 180, jež používá 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec naladěný na 156 koní. Stovku díky tomu vůz pokoří za 8,2 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 225 km/h. Spotřeba v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou pak byla vyčíslena na 5 až 5,5 l/100 km, přičemž emise CO2 se pohybují v rozmezí 116-127 g/km. Cena pak činí 828 850 Kč.
Druhý benzinový motor najdeme u modelu C 200, přičemž opětovně jde o přeplňovanou pohonnou jednotku. Objem však narostl na dva litry a výkon vyskočil na 184 koní. Sprint na stovku tak klesl na 7,5 sekundy, nejvyšší rychlost ovšem vystoupala na 237 km/h. Lehce se změnila také průměrná spotřeba (5,3-5,7 l/100 km) i emise CO2 (123-132 g/km), zatímco po stránce cenové vůz vychází na 901 450 Kč.
Prozatím jediným dieselovým provedení je pak Mercedes-Benz C 220 BlueTec, jehož 2,1litrový motor produkuje 170 koní. Akcelerace 0-100 km/h zabere 8,1 sekundy, přičemž maximální tempo činí 234 km/h a spotřeba 4,0-4,2 l/100 km. Emise CO2 pak byly vyčísleny na 103 až 109 g/km, zatímco cena vystoupala na 942 590 Kč. K mání ale bude i řada příplatků, s nimiž vás seznámí oficiální ceník (PDF 360 kB).
Mezi volitelnou výbavou samozřejmě nebude chybět sedmistupňový automat stejně jako výše zmíněné vzduchové odpružení AirMatic. Posléze by se pak do ní měla zařadit i devítistupňová samočinná převodovka, ta však zřejmě dorazí se druhou vlnou agregátů. V té přitom dorazí další varianty 2,1litrového turbodieselu, benzinové čtyřválce naladěné na výkon až na 238 koní či motor V6.
Vyjma toho se očekává také příchod nového 1,6litrového dieselu, od kterého lze očekávat pokles emisí pod výše uvedených 100 gramů na km (žíznivost tedy poklesne pod 3,8 l/100 km). Aby toho pak nebylo málo, pak ještě letos dorazí verze C 300 BlueTec Hybrid, která s elektromotorem skloubí 2,1litrový diesel, zatímco benzino-elektrický hybrid je naplánován na rok 2015.
Tyto pohonné jednotky jsou ale hudbou budoucnosti, zatímco my jsme ještě neskončili s přítomností. Ta přitom staví na nejnižším koeficientu odporu vzduchu v dané třídě (Cd 0,24), které bylo dosaženo navzdory větším dimenzím. Nová třída C totiž měří 4 686 mm na délku, 1 810 mm na šířku a 1 442 mm na výšku, čímž svého předchůdce přesahuje o 95, respektive 40 mm. Výška však poklesla o 5 mm.
Kromě toho narostl také rozvor, a to o 80 milimetrů na 2 840 mm. Pro cestující vzadu to znamená navýšení místa pro nohy o 25 mm, přičemž o pět litrů byl zvětšen také zavazadlový prostor, který aktuálně nabízí 480 l. Zmiňovaný padesátiprocentní podíl hliníku na platformě má pak za následek vyšší tuhost (o 20 procent), přičemž navýšen byl také počet bezpečnostních prvků.
Z těchto berliček za největší pozornost stojí systém autonomního řízení v malých rychlostech v dopravních zácpách, který si na figuríně s maskou Václava Klause otestoval i Michael Schumacher. Chybět dále nebude detekce únavy řidiče, monitoring jízdy ve správném pruhu nebo celá řada podpůrných programů, jež mají napomoci s parkováním.
V rámci představení ale nemůžeme zapomenout ani na zmíněné vzduchové odpružení AirMatic, jež nabídne čtyři předurčené režimy (Comfort, Eco, Sport, Sport+) či možnost individuálního nastavení. Tento prvek je ovšem za příplatek, zatímco čtyřprvkovou přední nápravu a pětiprvkovou zadní dostanete ve standardu. U verzí s paketem AMG pak nechybí sportovní úprava počítající se snížením o 15 mm.
Naše poslední zmínky pak budou patřit interiéru, ve kterém se objeví rovněž řada inovací. Třeba klimatizace reagující na pokyny GPS, která v tunelech automaticky uzavře recirkulaci vzduchu, aby z kruhových výdechů nevycházel smog. Se zpravodajstvím v reálném čase pro změnu počítá navigace, zatímco celá řada aplikací umožní i za jízdy kupříkladu připojení k sociálním sítím.
To je pro dnešek v rámci psaného slova vše, nemalou výpovědní hodnotu ale mají také přiložené fotky a videa. Dozvíte se z nich totiž fakta, jimiž jsme vás nechtěli příliš zatěžovat. Třeba že všechny motory počítají s emisní normou Euro 6 a zahrnují systém start/stop již ve standardu.
Nový Mercedes-Benz třídy C bude zpočátku k mání jen se třemi motory. Všechny verze v České republice stojí pod milion korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejnovější články
- Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před hodinou - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 01:22 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 12.24. 14:50 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch