Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes C 2014: kompletní paleta motorů odhalena, šestiválec je jen jeden
23.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová třída C se spoléhá hlavně na přeplňované čtyřválce. Chybějící objem někdy dohání elektřinou.
Vypadá to, že během spolupráce s francouzským Renaultem se Mercedes-Benz nakazil tzv. downsizingovým syndromem. Pokud totiž uvažujete o nové třídě C, a máte rádi větší počet válců, pak asi spláčete nad výdělkem. Standardní nabídka totiž minimálně v nejbližší době nebude až na jedinou výjimku zahrnovat nic jiného než přeplňované čtyřválce. Ty sice budou na zadní kola dodávat až 238 koní, na staré zlaté šestiválcové časy ale můžeme očividně zapomenout.
Je přitom otázkou, zda víceválcové pohonné jednotky dorazí v průběhu životního cyklu nového Céčka. Přece jen, emisní resp. spotřebové limity jsou neúprosné a právě díky mnoha prodaným čtyřválcovým modelům by Mercedes-Benz usnadnil život vozům jako je S 65 AMG. Uvidíme tedy v příštím či přespříštím roce, zda se dočkáme třeba příchodu šestiválcového dieselu. Momentálně totiž zmiňovaným počtem válců disponuje pouze benzinová verze C 400 4Matic.
Jak již napovídá název, zásobována budou všechna čtyři kola. A to výkonem 333 koní a točivým momentem 480 Nm. Stovku by tak nové Céčko mělo zvládnout za nějakých pět až 5,5 sekundy, přičemž nejvyšší rychlost bude tradičně omezena na 250 km/h. Průměrná spotřeba se pak má pohybovat okolo 7,8 l/100 km, zatímco emise CO2 byly vypočítány na 178 gramů na kilometr.
Stejně jako ostatní pohonné jednotky (které najdete detailně rozepsané níže) dorazí i tento motor ještě letos. Jedinou výjimkou je verze C 350 Hybrid Plug-In, která by se měla objevit v roce příštím, stejně jako vrcholný osmiválcový model C 63 AMG.
Přehled benzinových motorů Mercedesu C W205
C 180: čtyřválec 1,6 l, 156 koní, 250 Nm, spotřeba 5 l/100 km
C 200: čtyřválec 2,0 l, 183 koní, 300 Nm, spotřeba 5,3 l/100 km
C 200 4Matic: čtyřválec 2,0 l, 183 koní, 300 Nm, spotřeba 6,4 l/100 km
C 250: čtyřválec 2,0 l, 211 koní, 350 Nm, spotřeba 5,6 l/100 km
C 300: čtyřválec 2,0 l, 238 koní, 370 Nm, spotřeba 6,3 l/100 km
C 350 Hybrid Plug-In: čtyřválec 2,0 l, 211 koní, 350 Nm, elektromotor 50 kW, spotřeba 3 l
C 400 4Matic: šestiválec 3,0 l, 333 koní, 480 Nm, spotřeba 7,8 l/100 km
Přehled dieselových motorů Mercedesu C W205
C 180 BlueTec: čtyřválec 1,6 l, 116 koní, 250 Nm, spotřeba 3,8 l/100 km
C 200 BlueTec: čtyřválec 1,6 l, 136 koní, 300 Nm, spotřeba 3,8 l/100 km
C 220 BlueTec: čtyřválec 2,1 l, 170 koní, 400 Nm, spotřeba 4,0 l/100 km
C 220 BlueTec: 4Matic čtyřválec 2,1 l, 170 koní, 400 Nm, spotřeba 4,9 l/100 km
C 250 BlueTec: čtyřválec 2,1 l, 204 koní, 500 Nm, spotřeba 4,4 l/100 km
C 250 BlueTec 4Matic: čtyřválec 2,1 l, 204 koní, 500 Nm, spotřeba 4,9 l/100 km
C 300 BlueTec Hybrid: čtyřválec 2,1 l, 204 koní, 500 Nm, elektromotor 20 kW, spotřeba 3,8 l
Model C 400 bude prozatím jedinou šestiválcovou verzí v nabídce
Model C 300 BlueTec Hybrid zapojí do hry kromě 2,1litrového dieselu i elektromotor. Spotřeba tak prý klesne na 3,8 l/100 km
Zdroj: Mercedes-Benz Passion
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva