Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-Benz SLS AMG Roadster zcela odhalen
29.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po první ochutnávce nám Mercedes naservíroval otevřenou verzi modelu SLS AMG v plné kráse. Máme řadu nových fotek i čerstvých informací.
Před třemi týdny nás Meredes zaskočil nečekaným odhalením modelu SLS Roadster. Ačkoli hovoříme o odhalení, vůz zůstával v tu chvíli před našimi zraky ještě částečně zahalen, byť jen velmi mírně - maskována byla jen označení výrobce, části světel a některé drobné detaily. I s technickými informacemi to tehdy bylo podobné, část jsme jich měli k dispozici ihned, část si Mercedes nechával pro sebe. Na kdy? No přece na dnešek, tak si to již známé pojďme doplnit o čerstvě zveřejněné detaily.
Vzhledově vůz opravdu nepřináší žádné překvapení, je zkrátka tím co již notoricky známé kupé, akorát bez pevné střechy. Jak jsme již konstatovali minule, s absencí pevné střechy se vytratily i vzhůru otevírané dveře, toto řešení nahradilo konvenční uchycení na konci předních blatníků. Vozu se tak již těžko bude říkat Gullwing (racek) a pokud bychom mu chtěli dát podobně příhodné „zvířecí” označení, museli bychom vyrazit kamsi pod mořskou hladinu. Taková létající ryba nezní úplně nudně...
U střechy ale ještě na chvíli zůstaňme. Jak jsme zmínili již začátkem května, výjimečná bude hlavně rychlost jejího stahování, která proběhne za pouhých 11 sekund a to i za jízdy až do rychlosti 50 km/h. Nově víme i to, že střecha využije třech vrstev látky a bude disponovat poctivým zadním sklem. Její konstrukce sestává především z hořčíku a hliníku a je také mimořádně skladná. Nevíme, jak se to Mercedesu podařilo, ale „napěchování” střechy do části zavazadlového prostoru ubere „kufru” pouhé 3 litry objemu a ze 176 litrů u kupé se tak zavazadelník u roadsteru zmenší na výsledných 173 litrů.
Zdá se, že stahovací střeše věnovali u Mercedesu mimořádnou pozornost a výsledek je opravdu pozoruhodný. Dá se celkem bez okolků říci, že jde o nejpropracovanější mechanismus tohoto typu vůbec, neboť nevíme o jiném, který by byl tak rychlý, mohl by být využit do tak vysoké rychlosti nedělal „materiálové kompromisy” a dokonce nezabíral prakticky žádné místo zavazadlům. Vskutku pozoruhodné.
V souvislosti se zbavením vozu „plechové” střechy je ještě třeba říci, že tato změna příliš neovlivnila jeho hmotnost. Zde o již o zázrak nejde, Mercedes přiznal, že již karoserii kupé konstruoval s ohledem na budoucí vývoj roadsteru a disponuje tedy výztuhami, které by jinak u kupé nebyly nezbytné. Proměna SLS AMG v otevřené provedení si tak vynutila přidání jen minima dodatečných vyztužení. Jak již bylo řečeno v předchozím článku, samotná karoserie je s 243 kg hmotnosti jen o 2 kilogramy těžší než u kupé, není to ale celá pravda. Vyztuženo bylo dále ukotvení palubní desky a další podpůrné vzpěry najdeme ve středovém tunelu, rámu čelního skla a mezi místem pro uložení plátěné střechy a palivovou nádrží. Přibyly také elektromotory nutné pro otevírání střechy a samotná plátěná čepička není se vším všudy tak lehká, jak se na první pohled zdá. To vše posunulo pohotovostní hmotnost vozu o 40 kg výše k metě 1 660 kilogramů. I to je ale na dnešní dobu a třídu vozu číslo relativně solidní.
Pod kapotou SLS AMG Roadster pochopitelně pracuje stejný motor jako u kupé, mimochodem jeden z nejlepších agregátů, který Mercedes v posledních letech stvořil. Jde o osmiválec o objemu 6,2 litru (obchodní označení má podobu 63 nebo 6,3) s výkonem až 571 koní. Jeho síla se přenáší na kola zadní nápravy skrze sedmistupňový automat se dvěma spojkami. S ohledem na malý nárůst hmotnosti se i dynamika vozu změnila jen málo - zrychlení na stovku potrvá 3,8 sekundy, maximální rychlost má činit 317 km/h.
Sto procent všech technických parametrů zatím neznáme, to podstatné ale, jak vidno, tajemstvím již není. Ke zmíněnému se sluší dodat, že vůz bude vybaven několika prvky, jenž u kupé nenajdeme. Nejzajímavější je již proslulá „vzdušná šála” (Airscarf), což není nic jiného než vzduch proudící z opěrek hlav předních sedadel na krk řidiče či spolujezdce tak, aby nebyl zatěžován proudícím chladným vzduchem. Přítomnost sportovních sedadel, navigace Comand, dvouzónové klimatizace nebo bezklíčového vstupu pak již příliš nepřekvapí, jakkoli majitele jistě potěší.
Vůz bude představen veřejnosti 13. září na autosalonu ve Frankfurtu, již v červenci by jej ale mělo být možné objednat. Tehdy se také jistě dočkáme oficiálního ceníku (příplatek za Roadster by se měl pohybovat okolo 300 tisíc Kč), dodávky novinky prvním majitelům by pak měly proběhnout začátkem podzimu.
Mercedes-Benz SLS AMG Roadster
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 5 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před hodinou - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 2 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 4 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 5 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva