Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-Benz R 2011: facelift pro atraktivější styl
13.4.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Originální crossover od Mercedesu kombinující prvky MPV a SUV přichází s vylepšeným vzhledem přední části a dalšími inovacemi, které dělají tento velký rodinný automobil vyráběný v americké Tuscaloose přitažlivější pro zámožné zákazníky z obou břehů Atlantického oceánu. Světovou premiéru slavila inovovaná třída R 31. března na autosalonu v New Yorku.
Když se třída R objevila jako koncepční studie luxusního MPV v roce 2004 na Pařížském autosalonu, nezdálo se, že by tento automobil mohl mířit do sériové výroby. Revoluční luxusní MPV postavené na platformě třídy M však během půl roku rozšířilo výrobní program americké filiálky stuttgarstké automobilky v arizonské Tuscaloose a nabídlo movitým zákazníkům značky zajímavou alternativu ke kombi třídy E a vysokému SUV třídy M.
Zpočátku měl tento automobil celkem úspěch (jeden si pořídil i český exprezident Václav Havel), ale s novou třídou GL a nakonec i s novou generací třídy E se na tento svým způsobem extravagantní mercedes tak trochu zapomělo. Na vině byl také trochu netradiční design a zvláště tvar předních světlometů. Není divu, že designéři připravili v polovině jeho životního cyklu facelift, který se zaměřil především na přední část automobilu.
Novinka navazuje tvarem předních světel se zalomením ve spodní lince na aktuální generaci třídy M a GLK. Pro denní svícení pak lze použít světlomety LED umístěné v rozích předního nárazníku. Zvětšila se také přední maska a celý nárazník, čímž „erko“ získalo mnohem dynamičtější výraz. Jiné uspořádání mají i zadní sdružená světla, nový tvar dostal zadní nárazník a vnější zpětná zrcátka. Mimořádně prostorný a variabilní interiér se moc nezměnil, modelový rok 2010 poznáte snad pouze podle jiného volantu.
To samé lze říci i na adresu podvozku a osvědčeného pohonu všech kol, který má třída R společný s třídami M a GL stejně jako osvědčenou samočinnou sedmistupňovou převodovku.
Novinky však můžeme najít v motorovém programu. Zatímco zážehové šesti- a osmiválcové agregáty (modely R300, R350 a R500) zůstávají beze změny, nabídka turbodieselů prošla prcesem optimalizace, což u Mercedesu dnes doprovází výraz BlueEfficiency. Například model R300 CDI BlueEfficiency, který má poháněna pouze zadní kola, spotřebuje při stejném výkonu (140 kW, 440 N.m) a vylepšené dynamice (zrychlení 0-100 km/h za 9,5 s, nejvyšší rychlost 215 km/h) v porovnání s dosavadním provedením o sedm procent méně paliva - konkrétně 7,6 l/100 km při kombinované spotřebě.
Nový R350 CDI se spokojí s 8,5 litry (úspora 0,8 l), ovšem výkon třílirového šestiválce vzrostl na 195 kW a točivý moment na úžasných 620 N.m. Sprint z nuly na 100 km/h přitom zvládá za 7,6 s a nejvyšší rychlost má hodnotu 235 km/h. Ekologickou alternativou k této dieselové verzi je R350 BlueTec, který disponuje výkonem 155 kW a točivým momentem 540 Nm. S efektivní očistou spalin od oxidů dusíku (AdBlue) konzumuje tento naftový agregát 8,4 litru na sto kilometrů, což je o 0,3 litru méně, a s emisemi se dostal na úroveň srovnatelného benzínového motoru. Motor BlueTec již dnes s přehledem splňuje normu EU6, která bude platit od roku 2014, ostatní modely třídy R poháněné jak benzínovými tak naftovými motory splňují normu EU5.
Novinka se začne prodávat toto léto jako vůz modelového roku 2011. Významné změny v ceníku oproti verzi před faceliftem nelze očekávat.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 7 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Budoucnost je... Budoucnost je vždy neznámá, možná už je načase přestat ji určovat od zeleného stolu
1.1.2025 - Číňané se vší vážností nabídnou v Evropě soupeře vrcholných BMW a Mercedesů, sebevědomí mají na rozdávání
1.1.2025 - Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad
1.1.2025 - Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025 - Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 18:44 - HondaMan
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 18:40 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus