Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes B 2015: jemný facelift si pohrál s vizáži, cenu zvedl
12.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizovaná třícípá hvězda se od předchůdce příliš neliší. V Německu však podražila o více než 7 tisíc korun, k mání je i jako elektromobil.
Největším želízkem třícípé hvězdy v pařížském ohni bude bezesporu nový Mercedes-AMG GT. Mimo něj ovšem na výstaviště dorazí také faceliftovaná třída B. Tu je možné na německém trhu objednávat již od dnešního dne, přičemž základní cena byla stanovena na 27 102,25 Eur (cca 745 350 Kč). Za danou sumu dostáváte verzi B 180, která počítá s 1,6litrovým motorem naladěným na 122 koní. Jde tedy o tutéž sílu jako před faceliftem, cena ovšem narostla z původních 26 834,50 Eur (737 950 Kč). Pokud se stejného rozdílu bude držet i české zastoupení, pak na tuzemském trhu můžeme počítat se startovní částkou 590 tisíc korun.
To jsme ovšem poněkud předběhli, proto zpět k samotným změnám, jež facelift přináší. Zvenčí na ně ale budete potřebovat mikroskop, rozsáhlé totiž zdaleka nejsou. Víceméně jde pouze o přední nárazník, ve kterém se objevují větší otvory vzduchu. Lehce přepracována pak byla i maska či světla, v jejichž rámci si kupující mohou vybrat výkonné diody. Ovšem pouze v případě standardních modelů, elektrická třída B má LEDky zapovězeny. To samé pak můžeme říci o hranatých koncovkách výfuku, pozměněná zadní světla jsou však již u všech verzí společná.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde již ve standardní výbavě najdete osmipalcový volně stojící displej. Mimo něj lze počítat s 12 barvami ambientního podsvícení či příplatkovým bezklíčovým vstupem. Bezpečnostní systém pak zastupuje přednárazový asistent, který operuje při rychlostech od 60 do 200 km/h, přičemž jeho činnost je představena na monitoru linkou s pěti sekcemi. Tím ovšem kosmetické změny či modifikace ve výbavě končí a my se můžeme podívat pod kapotu.
V motorovém prostoru faceliftovaná třída B nabídne víceméně ty samé pohonné jednotky jako dříve, v rámci benzinů lze tedy sáhnout po zmiňovaném provedení B 180 či dále po modelu B 200. Ten je osazen stejným motorem, výkon však činí 156 koní. U Mercedesu B 220 4Matic lze ale již počítat s dvoulitrem, přičemž výkon 184 koní míří na obě nápravy. Mimo to ale ještě můžete sáhnout po verzi B 250, kterou rovněž pohání přeplňovaný čtyřválec, naladěn však je na 211 koní.
Dieselovou stránku věci pak zastupují modely B 160 CDI a B 180 CDI, které používají 1,5litrový motor od Renaultu. V prvním případě agregát produkuje 90 koní, ve druhém pak 109. Dopřát si ovšem můžete i výkonnější verze osazené 2,1litrovým turbodieselem z produkce třícípé hvězdy. Ten pod kapotou verze B 200 CDI dosahuje 136 koní a 300 Nm točivého momentu, v případě Mercedesu B 220 CDI pak máte k dispozici dokonce 177 koní a 350 Nm.
Vrcholem nabídky by se pak měla stát elektrická třída B, kterou Mercedes-Benz vyvinul společně se značkou Tesla. Pod kapotou máme očekávat elektromotor naladěný na 180 koní a 340 Nm, který by měl umožnit zrychlení z klidu na stovku za 7,9 sekundy a dosáhnout nejvyšší rychlosti 160 km/h. Lithium-iontové baterie pak mají zajistit dojezd 137 km, přičemž při napětí 240 voltů lze mít plnou kapacitu již za tři a půl hodiny.
Opomenout pak ještě nesmíme verzi B 200 Natural Gas Drive, která k pohonu užívá stlačený zemní plyn a která nabízí 156 koní. S nimi zvládne sprint na stovku za 9,2 sekundy (resp. 9,1 sekundy s automatem), přičemž průměrná spotřeba byla vyčíslena na 4,2-4,3 kg plynu na 100 km. Tím nám ale tisková zpráva skutečně končí.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
































Mercedes-Benz třídy B se vizuálně proměnil jen minimálně
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva