Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes B 2015: jemný facelift si pohrál s vizáži, cenu zvedl
12.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizovaná třícípá hvězda se od předchůdce příliš neliší. V Německu však podražila o více než 7 tisíc korun, k mání je i jako elektromobil.
Největším želízkem třícípé hvězdy v pařížském ohni bude bezesporu nový Mercedes-AMG GT. Mimo něj ovšem na výstaviště dorazí také faceliftovaná třída B. Tu je možné na německém trhu objednávat již od dnešního dne, přičemž základní cena byla stanovena na 27 102,25 Eur (cca 745 350 Kč). Za danou sumu dostáváte verzi B 180, která počítá s 1,6litrovým motorem naladěným na 122 koní. Jde tedy o tutéž sílu jako před faceliftem, cena ovšem narostla z původních 26 834,50 Eur (737 950 Kč). Pokud se stejného rozdílu bude držet i české zastoupení, pak na tuzemském trhu můžeme počítat se startovní částkou 590 tisíc korun.
To jsme ovšem poněkud předběhli, proto zpět k samotným změnám, jež facelift přináší. Zvenčí na ně ale budete potřebovat mikroskop, rozsáhlé totiž zdaleka nejsou. Víceméně jde pouze o přední nárazník, ve kterém se objevují větší otvory vzduchu. Lehce přepracována pak byla i maska či světla, v jejichž rámci si kupující mohou vybrat výkonné diody. Ovšem pouze v případě standardních modelů, elektrická třída B má LEDky zapovězeny. To samé pak můžeme říci o hranatých koncovkách výfuku, pozměněná zadní světla jsou však již u všech verzí společná.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde již ve standardní výbavě najdete osmipalcový volně stojící displej. Mimo něj lze počítat s 12 barvami ambientního podsvícení či příplatkovým bezklíčovým vstupem. Bezpečnostní systém pak zastupuje přednárazový asistent, který operuje při rychlostech od 60 do 200 km/h, přičemž jeho činnost je představena na monitoru linkou s pěti sekcemi. Tím ovšem kosmetické změny či modifikace ve výbavě končí a my se můžeme podívat pod kapotu.
V motorovém prostoru faceliftovaná třída B nabídne víceméně ty samé pohonné jednotky jako dříve, v rámci benzinů lze tedy sáhnout po zmiňovaném provedení B 180 či dále po modelu B 200. Ten je osazen stejným motorem, výkon však činí 156 koní. U Mercedesu B 220 4Matic lze ale již počítat s dvoulitrem, přičemž výkon 184 koní míří na obě nápravy. Mimo to ale ještě můžete sáhnout po verzi B 250, kterou rovněž pohání přeplňovaný čtyřválec, naladěn však je na 211 koní.
Dieselovou stránku věci pak zastupují modely B 160 CDI a B 180 CDI, které používají 1,5litrový motor od Renaultu. V prvním případě agregát produkuje 90 koní, ve druhém pak 109. Dopřát si ovšem můžete i výkonnější verze osazené 2,1litrovým turbodieselem z produkce třícípé hvězdy. Ten pod kapotou verze B 200 CDI dosahuje 136 koní a 300 Nm točivého momentu, v případě Mercedesu B 220 CDI pak máte k dispozici dokonce 177 koní a 350 Nm.
Vrcholem nabídky by se pak měla stát elektrická třída B, kterou Mercedes-Benz vyvinul společně se značkou Tesla. Pod kapotou máme očekávat elektromotor naladěný na 180 koní a 340 Nm, který by měl umožnit zrychlení z klidu na stovku za 7,9 sekundy a dosáhnout nejvyšší rychlosti 160 km/h. Lithium-iontové baterie pak mají zajistit dojezd 137 km, přičemž při napětí 240 voltů lze mít plnou kapacitu již za tři a půl hodiny.
Opomenout pak ještě nesmíme verzi B 200 Natural Gas Drive, která k pohonu užívá stlačený zemní plyn a která nabízí 156 koní. S nimi zvládne sprint na stovku za 9,2 sekundy (resp. 9,1 sekundy s automatem), přičemž průměrná spotřeba byla vyčíslena na 4,2-4,3 kg plynu na 100 km. Tím nám ale tisková zpráva skutečně končí.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
Mercedes-Benz třídy B se vizuálně proměnil jen minimálně
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před hodinou - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 3 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 4 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 13:37 - jerry
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus