Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti
14.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Velký kabriolet s dvanáctiválcem, jež je ve stejné úpravě pomalejší než s V8 a přitom bude podstatně dražší, je prostě rozmar. Ale krásný.
Německá automobilka se kabrioletem postaveným na zkrácené platformě třídy S pochlubila již v září. V ten moment jsme si ovšem mohli představit pouze standardní modely či verzi S 63 AMG. Nyní tu máme pomyslný vrchol řady, tedy Mercedes-AMG S 65 Cabrio. Jde ovšem hlavně o vrchol v rámci prestiže či finanční hierarchie, chcete-li, nikoliv o nejrychlejší variantu v nabídce. Tato pocta zůstane zmiňovanému osmiválcovému model z Affalterbachu, který s 585 koňmi zdolá zrychlení z klidu na stovku za 3,9 sekundy.
Nová varianta se oproti tomu chlubí 630 koňmi v 4 800 až 5 400 otáčkách a 1 000 Nm točivého momentu při 2 300 až 4 300 ot./min., jejichž produkci má na svědomí šestilitrový dvanáctiválec bi-turbo. Ten byl spárován se sedmistupňovým automatem AMG Speedshift 7G-Tronic, který veškerý výkon přenáší na zadní kola. Stovku přitom nová varianta zdolá za 4,1 sekundy a maximálně se rozjede na 250 km/h. Sáhnout ovšem můžete po paketu AMG Driver‘s Package, s nímž se maximálka posune na třístovku. V každém případě má průměrná spotřeba paliva, alespoň na papíře, činit 12 l benzinu na 100 km.
Stran dvanáctiválce se model S 65 chlubí rovněž 20palcovými kovanými koly, která obouvají pneumatiky o rozměru 255/40 vpředu a 285/35 vzadu. Za nimi je možné ve standardu počítat s ocelovými kotouči, za příplatek však můžete sáhnout po karbon-keramických brzdách o 420milimetrovém, resp. 360milimetrovém průměru. Ty jsou ve srovnání se základem o 40 procent lehčí, konkrétní fakta o hmotnosti však značka nezmínila. Pouze dodává, že nová lithium-iontová baterie ji snižuje o 20 kg.
Od techniky se můžeme přesunout do interiéru, který ukrývá čtyřvrstvá plátěná střecha. Tu je přitom možné stáhnout při rychlostech do 50 km/h za přibližně 17 sekund. Pro jízdu „nahoře bez“ je ideálem krční šála Airscarf či větrný štít Aircap, počítat můžete rovněž s inteligentní klimatizací. Mimo to nechybí ani sportovní sedadla čalouněná kůží Nappa a zdobená diamantovým prošíváním nebo tříramenný volant s pádly řazení.
O cenách se třícípá hvězda prozatím nezmiňuje, při ceně stejně disponovaného kupé ale očekávejme cifru přes 7 milionů Kč. Objednávky bude možné automobilce adresovat od 4. dubna příštího roku, první vozy dorazí k zákazníkmů v květnu, tedy včas před zahájením letní sezóny. A abychom nezapomněli, závěrem jen dodáme, že ona plátěná střecha je na výběr ve čtyřech odstínech...

















Mercedes-AMG S 65 Cabrio dostal do vínku 630 koní, stovku však zdolá za 4,1 sekundy, tedy pomaleji než osmiválcová verze S 63
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva